تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 7:11
کد خبر : 143124

هواداران پرسپولیس وارد بازی مدیرعامل – بازیکنان نمی‌شوند!

هواداران پرسپولیس وارد بازی مدیرعامل – بازیکنان نمی‌شوند!

آرمان شرق-گروه ورزش:آنچه در حال حاضر اهمیت دارد توجه ویژه مدیران باشگاه به اضافه بازیکنان و مربیان به واکنش هواداران پرسپولیس به اخبار آخر هفته است. هواداران پرسپولیس به معنای واقعی کلمه از اخبار منتشر شده از باشگاه محبوب‌شان کلافه هستند. از شل کن سفت کن‌های مربوط به کسر قرارداد تا هماهنگ نبودن اعضای هیات‌مدیره باشگاه تا نامه سرگشاده ستاره‌ها که حسابی کفر پرسپولیسی‌ها را بالا آورد. این دقیقا عکس انتظاری بود که بازیکنان پرسپولیس داشتند.

هواداران پرسپولیس وارد بازی مدیرعامل – بازیکنان نمی‌شوند!

اعتماپ:یک جلسه اعتصاب در تمرین و سپس نامه سرگشاده علیه مدیرعامل باشگاه آخر هفته جنجالی پرسپولیسی‌ها را رقم زد. حالا گرچه به نظر می‌رسد اوضاع آرام شده باشد اما مشخص است که این بیشتر شبیه آتش زیر خاکستر است تا  رفع تنش.

کسر  قرارداد

اختلافات در باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل به چشم می‌خورد اما ماجرای کسر ۱۰ درصد قرارداد بازیکنان آن را شعله‌ور کرد. بازیکنان استدلال کردند ما چرا بعد از تنها یک باخت در لیگ باید جریمه شویم؟ آن‌هم در شرایطی که فصل پیش سه‌گانه بردیم و رکوردهای بی‌نظیری از لحاظ شکست‌ناپذیری به ثبت رساندیم. باشگاه هم می‌گوید تنها مساله یک باخت نیست. تیم در یک ماه سه مساوی و یک شکست در دو تورنمنت لیگ برتر و لیگ قهرمانان به ثبت رسانده و جریمه به همین خاطر اعمال شده است. باشگاه همچنین گفته پیروزی برابر النصر در لیگ قهرمانان آسیا جریمه را خود به خود  لغو می‌کند.
در مورد جریمه بازیکنان پرسپولیس از دو منظر می‌توان مساله را بررسی کرد. اول اینکه آیا اقدام باشگاه پرسپولیس قانونی است؟ در روزهای گذشته بسیاری از کارشناسان حقوقی تاکید کرده‌اند در فوتبال چیزی به اسم کسر قرارداد به عنوان جریمه بازیکن وجود ندارد! یعنی حتی اگر بازیکن خودش در قرارداد پذیرفته باشد که در صورت صلاحدید باشگاه جریمه بشود باز هم باشگاه حق چنین کاری را ندارد. پس در صورتی که باشگاه مصر به انجام این کار بماند و بازیکنان پرسپولیس بخواهند از لحاظ حقوقی وارد عمل شوند قطعا برنده خواهند شد و تمام مبلغ قراردادشان را دریافت می‌کنند. نکته دوم اینکه گرچه در فوتبال ایران گاهی بحث کسر قرارداد به گوش می‌رسد اما در فوتبال روز دنیا چنین چیزی وجود خارجی ندارد! بخشی از این به خاظر غیرقانونی بودن جریمه بازیکنان است و بخش دیگر به خاطر بیهودگی و غیر حرفه‌ای بودن این رفتار. باشگاه به بازیکن می‌گوید چون در بازی‌های قبلی پرتلاش ظاهر نشدی از حقوقت کم می‌کنم. چرا؟ چون می‌خواهد بازیکن تلاش بیشتری از خودش نشان بدهد. این به خودی خود معنای وجود مشکل در تیم است. چرا که تیم و بازیکنان به صورت پیش‌فرض برای برنده شدن تلاش می‌کنند؛ مخصوصا تیم‌های مدعی. اگر اتفاقی افتاده که به زعم مدیران، بازیکنان و کادرفنی آن تلاش لازم را نمی‌کنند قطعا باید دنبال مقصر در ارکان مدیریتی باشگاه گشت. اگر بازیکنان با مربی مشکل دارند، اگر مربی با مدیر رابطه خوبی ندارد، اگر مدیر نتوانسته توقعات تیم را برآورده کند و بازیکنان شاکی هستند و خلاصه هر مشکل دیگری از این دست با محوریت مدیریت باشگاه برطرف می‌شود نه کسر کردن قرارداد بازیکن!
در مورد مشخص پرسپولیس این باشگاه از لحاظ انگیزه بازیکنان و کادرفنی شرایط بدی ندارد. بازیکنان با تمام وجود خواهان برد هستند، هم برای موفقیت خودشان هم برای جایگاه تیم که به نوعی اعتبارشان محسوب می‌شود. اتفاقا تلاش زیادی هم می‌کنند؛ میزان دوندگی بازیکنان در طول مسابقه مشخص است. کادرفنی هم جان می‌دهد برای کسب جام بیشتر. تمام کارشناسان معتقدند دلیل نتیجه نگرفتن تیم پرسپولیس در یک برهه ۳۰ روزه ربطی به این مسائل انگیزشی و تلاشی و… ندارد. پس در چنین شرایطی کسر قرارداد دقیقا قرار است چه کمکی به تیم کند؟ مطمئنا اگر چنین شیوه‌هایی اثرگذار بود قبل از مدیران نخبه فوتبال ایران، توسط مدیران باشگاه‌های بزرگ دنیا مورد استفاه قرار می‌گرفت.
پس در شرایطی که کسر قرارداد هم منع قانونی دارد و هم عملی بیهوده‌ای است چرا باشگاه اصرار به انجام آن دارد؟ این سوالی است که پاسخش برمی‌گردد به مسائل مربوط به جنگ قدرت در باشگاه پرسپولیس که بررسی آن از حوصله این نوشتار خارج است.
آنچه در حال حاضر اهمیت دارد توجه ویژه مدیران باشگاه به اضافه بازیکنان و مربیان به واکنش هواداران پرسپولیس به اخبار آخر هفته است. هواداران پرسپولیس به معنای واقعی کلمه از اخبار منتشر شده از باشگاه محبوب‌شان کلافه هستند. از شل کن سفت کن‌های مربوط به کسر قرارداد تا هماهنگ نبودن اعضای هیات‌مدیره باشگاه تا نامه سرگشاده ستاره‌ها که حسابی کفر پرسپولیسی‌ها را بالا آورد. این دقیقا عکس انتظاری بود که بازیکنان پرسپولیس داشتند. یعنی آنها تصور می‌کردند در دوگانه مدیریت باشگاه-بازیکنان، هواداران سمت بازیکنان را بگیرند اما پرسپولیسی‌ها با ابراز گلایه از رفتار بازیکنان که تمام هم و غم و دغدغه‌شان شده آپشن و قرارداد و کسر دستمزد و… می‌پرسند پس کی قرار است خود پرسپولیس اولویت اعضای باشگاه باشد؟ هوادارانی که هر روز با انبوهی از مشکلات مالی درگیر هستند نمی‌توانند با بازیکنان چند میلیاردی که سر پول داستان درست کرده‌اند سمپاتی داشته باشند و این طبیعی است. هواداران در این شرایط نه طرف مدیر باشگاه هستند و نه طرف بازیکنان. آنها فقط نگران بازی‌های پیش روی تیم هستند و امیدوارند مدیران، یحیی گل‌محمدی و بازیکنان هم تنها و تنها همین دغدغه را داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.