تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 16:57
کد خبر : 135766

هواداران و نکونام استقلال را دست کم نگیرند!

هواداران و نکونام استقلال را دست کم نگیرند!

آرمان شرق-گروه ورزش:علیرغم دلخوری شدید هواداران استقلال، به نظر می رسد اضافه شدن یک هافبک خلاق یا وینگر و البته مهاجم شماره ۹، ترکیب آبی پوشان را به اسکوادی در حد تیمی مدعی در لیگ برتر تبدیل خواهد کرد. استقلال درون دروازه، خط دفاعی و البته پست شماره شش تقریبا نیازی به بازیکن جدید ندارد و به نظر جمع بندی جواد نکونام نیز همین بوده است. با اضافه شدن احتمالی بازیکنان جدید، باید از همین حالا نام استقلال را به عنوان یکی از مدعیان جدی فصل جدید مطرح کرد.

هواداران و نکونام استقلال را دست کم نگیرند!

آنچه استقلال برای فتح لیگ برتر کم دارد!

به گزارش “ورزش سه”، تنها چند روز تا شروع فصل جدید لیگ برتر باقی مانده و ترکیب تیم‌های حاضر در این دوره تقریبا مشخص شده است. استقلال به مانند بسیاری از فصول اخیر، تغییرات گسترده‌ای را در کادر فنی و مدیریتی تجربه کرده و همین منجر به نگرانی هواداران این تیم شده است. اما همین اسکواد فعلی استقلال نیز تیمی در حد مدعی شدن خواهد بود و حضور چند مهره جدید، تیم جواد نکونام را تبدیل به یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی خواهد کرد.

-عملکرد سید حسین حسینی در سال‌های اخیر چندان مورد پسند هواداران استقلال نبوده و در شرایطی که او چند هفته قبل برای سومین بار از جمع آبی پوشان جدا شد، دوباره شاهد بازگشت او به اسکواد این تیم بودیم. اما انتقال محمدرضا خالدآبادی به این تیم قطعی شد و هنوز معلوم نیست انتخاب اول جواد نکونام برای فصل بعد در ترکیب ثابت استقلال کدام گزینه خواهد بود. اما به هر حال یک سنگربان در دوره افت و البته یک گزینه جوان و آینده‌دار که اخیرا خودش را به خوبی ثابت کرده و البته مورد توجه رقیب نیز قرار داشت، باعث شده هواداران استقلال همچنان نگرانی‌هایی در مورد این پست حساس در فصل بعد داشته باشند.

-آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی و البته روزبه چشمی در مواقع ضروری، گزینه‌های فعلی سرمربی استقلال برای پست مدافع میانی هستند. پس به نظر می‌رسد دست جواد نکونام برای انتخاب ترکیب مورد نظرش در این منطقه به خوبی باز است و به جز پرسپولیس، تیم دیگری در لیگ برتر از حیث در اختیار داشتن مدافعان میانی باکیفیت، در حد و اندازه‌های استقلال نیست. بعید است بازیکن دیگری در این پست به ترکیب فعلی آبی پوشان اضافه شود.

-جعفر سلمانی و ابولفضل جلالی در پست مدافع چپ و کوین یامگا و صالح حردانی در سمت مقابل. به نظر می‌رسد استقلال در جناحین خط دفاعی در لیگ برتر رقیب چندانی ندارد و این چهار بازیکن که همگی در قهرمانی استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی نقش موثری داشتند، می‌توانند به عمق اسکواد استقلال و البته تنوع تاکتیکی این تیم در فصل جاری کمک کنند. نکته مهم برای جواد نکونام این است که هر چهار مدافع کناری این تیم قابلیت بازی به عنوان وینگ بک و وینگر را نیز دارند و به این علت دست او برای استفاده از سیستم ۲-۵-۳ و در حقیقت استفاده از سه مدافع مرکزی و اعطای نقش هجومی به مدافعان کناری نیز باز خواهد بود.

1900768

-زبیر نیک نفس، امید حامدی فر، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی مهدی پور و البته روزبه چشمی، هافبک‌های فعلی جواد نکونام در ابتدای لیگ ۲۲ به شمار می‌آیند. به نظر می‌رسد مشکل فصل قبل استقلال و عدم وجود خلاقیت در خط میانی این تیم هنوز پابرجاست و البته احتمالا این مشکل با اضافه شدن یک هافبک خارجی یا یاسین سلمانی حل می‌شود. به نقش مهم سروش رفیعی در هفته‌های پایانی در ترکیب پرسپولیس دقت کنید تا متوجه شوید این نیاز برای استقلال چقدر ضروری است. در حال حاضر استقلال چند هافبک با ویژگی‌های مشابه در اختیار دارد. احتمالا چشمی و رضاوند گزینه‌های اول هستند و بازگشت مهدی پور به اوج می‌تواند او را نیز به بازیکن مهمی برای استقلال تبدیل کند. یک هافبک خلاق در راس و حضور چشمی و رضاوند در ترکیب، خط هافبک این تیم را نیز به مرز استاندارد می‌رساند.

-جدایی مهدی قایدی و محمد محبی، مهم‌ترین علت دلخوری هواداران و کادر فنی استقلال در هفته‌های اخیر بوده است. دو ستاره خلاق و بوشهری فصل قبل آبی‌پوشان که آنها را تا مرز قهرمانی بردند، در فصل جدید جایی در رختکن این تیم ندارند و البته حضور مهرداد محمدی، مهم‌ترین حرکت مدیران استقلال در بازار تابستانی امسال بوده است. این تیم حداقل به یک وینگر جدید دیگر نیاز دارد و در صورت رخ ندادن این اتفاق، کار جواد نکونام برای حضور در جمع مدعیان دشوار خواهد بود.

1898979

-سرمربی جدید استقلال در حال حاضر ارسلان مطهری، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی را در پست مهاجم نوک در اختیار دارد که هیچ کدام در حد یک مهاجم گلزن قاتل و بالفطره در محوطه جریمه حریف نیستند. البته آبی پوشان آریا برزگر را جذب کرده‌اند، اما آنها برای تبدیل شدن به یک تیم مدعی نیاز به یک مهاجم باتجربه دارند. به نظر می‌رسد حضور یک مهاجم جدید در ترکیب استقلال نیز امری ضروری است و با توجه به پر شدن لیست، اخبار حاکی از آن است که حداقل دو نفر از این جمع چهار نفره، رختکن استقلال را در روزهای آتی ترک خواهند کرد. البته نباید فراموش کرد اوضاع در رختکن رقیب نیز چندان متفاوت نیست و همچنین فرهاد مجیدی با ترکیبی تقریبا مشابه تیمش را قهرمان ایران کرد.

جمع بندی: علیرغم دلخوری شدید هواداران استقلال، به نظر می رسد اضافه شدن یک هافبک خلاق یا وینگر و البته مهاجم شماره ۹، ترکیب آبی پوشان را به اسکوادی در حد تیمی مدعی در لیگ برتر تبدیل خواهد کرد. استقلال درون دروازه، خط دفاعی و البته پست شماره شش تقریبا نیازی به بازیکن جدید ندارد و به نظر جمع بندی جواد نکونام نیز همین بوده است. با اضافه شدن احتمالی بازیکنان جدید، باید از همین حالا نام استقلال را به عنوان یکی از مدعیان جدی فصل جدید مطرح کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.