تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 8:50
کد خبر : 144403

هواداران نتایج را به روز می‌بینند اما نباید به یحیی توهین شود

هواداران نتایج را به روز می‌بینند اما نباید به یحیی توهین شود

آرمان شرق-گروه ورزش: اینها ملاک نیست. مردم همه‌چیز را به‌روز نگاه می‌کنند و هر قهرمانی که به دست بیاید برای همان فصل است و تمام شد و بس! مردم جلوتر را نگاه می‌کنند. اما با توهین به آقا یحیی مخالف هستم. از طرفی اگر به دبل فکر می‌کردند اصلا حرفی نمی‌زدند با این حال و با نگاه به روز داشتن هم بخواهند توهین کنند را قبول ندارم ایشان زحمت کشیدند و نباید به او توهین کنند.

هواداران نتایج را به روز می‌بینند اما نباید به یحیی توهین شود

اعتماد: پرسپولیس در تهران مقابل الدحیل شکست خورد و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. شکستی تلخ در حضور ده‌ها هزار هوادار این تیم که اتفاقات حاشیه‌ای زیادی را برای این تیم رقم زد. حواشی پس از این شکست غیرمنتظره می‌تواند در دربی هم به ضرر این تیم تمام شود. پس از بازی سراغ رحیم یوسفی رفتیم. یکی از پیشکسوتان این باشگاه که مثل تمام هواداران سرخ از حذف زودهنگام تیمش ناراحت بود اما اعتقاد دارد با برد در دربی شرایط تغییر می‌کند. گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار اعتماد با یکی از پیشکسوتان دهه شصت پرسپولیس را در زیر می‌خوانید.

بازی به لحاظ فنی چطور بود؟

پرسپولیس به لحاظ فنی خوب بود اما مشکل گل زدن‌ داشت و‌ موقعیت داشت و‌ استفاده نکرد. می‌توانستند راحت این بازی را ببرند.

پرسپولیس بعد از گل زدن بهتر نبود کمی دفاعی کار می‌کرد تا بازی را اداره کند؟

این تیم را قبلا برده بودند و فکر نمی‌کردند به مشکل بخورند. فکر می‌کنم اگر می‌آمدند عقب بدتر بود و بعد می‌گفتند چرا عقب کشیدند و باید حمله می‌کردید! این صحبت‌ها زیاد است. در کل کار درستی انجام می‌دادند اما دفاع‌های ما خیلی کند بودند و حریف خیلی راحت تک به تک می‌شد. به جز گل زدن مشکل ما در دفاع بود.

غیبت پورعلی‌گنجی به چشم ‌آمد؟

صد در صد. پورعلی‌گنجی باتجربه است و می‌توانست یک تنه مقابل اینجور تیم‌ها بایستد.

گولسیانی هم عملکرد ‌خوبی نداشت.

فوتبال همین است. دو رو دارد و این بنده خدا هم نمی‌خواست توپش گل نشود. روی گل هم می‌خواست سد راه کند‌ اما فوروارد خودش را کشید کنار و گولسیانی زمین ‌خورد و خطا نبود. تیم ‌به هم ریخته بود وگرنه او به این راحتی جا نمی‌ماند. بعد از اینکه پنالتی گل نشد به هم ریخته بود.

طرفداران زیادی هم ‌آمده بودند… .

بله. خیلی خوب آمدند و حمایت کردند اما یکی از بدشانس‌ترین روزهای پرسپولیس بود که این اتفاق رخ داد.

شما هم در استادیوم حضور داشتید؟

نه. من منزل بودم. فوتبال همین است دیگر. البته یک مقدار هم بچه‌ها عجول کار می‌کردند. حریف جلوی آن همه ‌هوادار خونسرد کار می‌کرد برخلاف بچه‌های ما. وقتی یک – هیچ جلو بودیم باید با آرامش بیشتری کار می‌کردند.

بازی کدام بازیکن عصبی‌تان کرد؟

بخواهم اسم ببرم خیلی ناجور می‌شود! اما اگر جلو گلزن داشتیم، می‌توانستیم با اختلاف ببریم چون موقعیت ما خیلی بیشتر از آنها بود. آنها موقعیت گلی نداشتند.

قبول دارید اختلاف فوتبال باشگاهی ما با قطری‌های ثروتمند هم زیاد می‌شود؟

هزینه می‌کنند و نتیجه‌اش را هم می‌گیرند. ما هم به جای دو بازیکن ضعیف یک بازیکن عالی می‌آوردیم به درد ما نمی‌خورد؟ قطری‌ها بازیکن خوب می‌آورند ما بازیکن می‌آوریم اصلا بازی‌اش نمی‌دهیم خب داستان خیلی فرق می‌کند.

اختلافات آشکار و پنهان مدیریت و کادر فنی چقدر به تیم آسیب زد؟

این اختلافات فقط به تیم آسیب می‌رساند و حالا این مسائل پیش آمده. این کارها بچه‌گانه است! هرکی باید به کار خودش برسد. مدیریت و کادرفنی باید کار خودشان را کنند. نیمکت تیم‌های خارجی را ببینید، قشنگ نشستند بازی را می‌بینند نیمکت ما را ببینید. نمی‌دانم داستان چیست!

روی نیمکت هم پرسپولیس به لحاظ بازیکن قدرت ندارد.

عمری وقتی آمد داخل خوب کار کرد اما نمی‌دانیم داخل تیم چه خبر است و نمی‌دانیم در طول هفته چطور کار کردند. ممکن بود مثلا عمری از اول بازی می‌کرد اما یک ربع هم نمی‌توانست بازی کند. مربی باید تصمیم بگیرد. سر تمرینات مشخص است کدام افراد می‌توانند بازی کنند یا نمی‌توانند.

پرتاب بطری علیه یحیی هم پس از بازی عجیب بود. او همین چند ماه قبل سه جام برای این تیم آورد.

اینها ملاک نیست. مردم همه‌چیز را به‌روز نگاه می‌کنند و هر قهرمانی که به دست بیاید برای همان فصل است و تمام شد و بس! مردم جلوتر را نگاه می‌کنند. اما با توهین به آقا یحیی مخالف هستم. از طرفی اگر به دبل فکر می‌کردند اصلا حرفی نمی‌زدند با این حال و با نگاه به روز داشتن هم بخواهند توهین کنند را قبول ندارم ایشان زحمت کشیدند و نباید به او توهین کنند.

نظر شما تغییر کادرفنی است؟

دفعه قبل هم به شما گفتم بهتر از این مربی الان نداریم و اگر بخواهیم مربی بیاوریم چه کسی را قرار است جایگزین کنیم؟ بگذارید راهش را برود تا تصمیم را خودش بگیرد.

در این وضعیت مربی هست که بتواند اوضاع تیم را درست کند؟

در این شرایط هیچ‌کس نمی‌تواند به پرسپولیس کمک کند و بهترین کمک همین افرادی هستند که الان کار می‌کنند.

دربی نزدیک است. نظر شما درباره دربی؟

گفتم مردم روز را نگاه می‌کنند بازی بعدی هم نتیجه را می‌بینند و اگر خدا خواست و دربی را پرسپولیس ببرد مطمئن باشید شرایط زیر و رو می‌شود.

پرسپولیس چطور می‌تواند بازهم به اوج برگردد؟

دفاع‌های کناری خوب می‌خواهیم. یک فوروارد خوب بیاورند تا مشکلات حل شود. تیمی که گل نزد گل می‌خورد ما یک گلزن خوب نداریم. شهاب گهگاهی یک کارهایی انجام می‌دهد اما پرسپولیس یک گلزن شش دانگ می‌خواهد. پول باهویی را یک مقداری رویش می‌گذاشتند بازیکن می‌آوردند. نمی‌دانم چرا او را جذب کردند!

احتمالا به دلیل سقف قرارداد!

سقف قرارداد وجود ندارد. شما فکر می‌کنید مثلا با یک بازیکن سپاهان ده میلیارد بسته شده همان ده میلیارد را می‌گیرند؟ آن بازیکن مثلا در ترکیه خانه گرفته! نه از این صحبت‌ها نیست! از کجا معلوم در پرسپولیس هم این اندازه پول گرفتند؟

صحبت پایانی؟

آرزوی موفقیت می‌کنم هم برای بچه ها و هم هوادارها و هم اینکه مدیریت خودشان را جمع و جور کنند، مشکلات حل خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.