تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 8:00
کد خبر : 146338

همه گزینه‌های جانشینی یحیی؛ از دایی و تارتار تا برانکو و اسکوچیچ و الکس نوری!

همه گزینه‌های جانشینی یحیی؛ از دایی و تارتار تا برانکو و اسکوچیچ و الکس نوری!

آرمان شرق-گروه ورزش:الکس نوری مربی ایرانی-آلمانی که چند باری نامش اطراف تیم ملی و سرخابی‌ها شنیده شده بود به عنوان مهمان دعوت شد. بعد از صحبت مجری با نوری در مورد فوتبال اروپا بحث کشیده شد به بازگشت الکس به مربیگری و از او پرسیده شد آیا دوست دارد به ایران برگردد؟ نوری هم پاسخ داد آرزو دارم در ایران مربیگری کنم و دغدغه مالی چندانی ندارد. حضور نوری در تلویزیون و صحبت در مورد آمدن به فوتبال ایران در شرایطی که پرسپولیس دنبال سرمربی است یک اقدام هماهنگ‌شده بود برای اینکه نام این مربی را بیندازد سر زبان‌ها.

همه گزینه‌های جانشینی یحیی؛ از دایی و تارتار تا برانکو و اسکوچیچ و الکس نوری!

 

«اعتماد» : پس از بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در یک تصمیم غیرمنتظره از سمتش کناره‌گیری کرد؛ استعفایی که مدیران این باشگاه تا تنظیم این گزارش هنوز با آن موافقت نکرده‌اند. مدیران پرسپولیس گفتند که امروز یکشنبه تکلیف گل‌محمدی روشن خواهد شد. اما نظر به اینکه یحیی اصرار به جدایی دارد چنانچه با جدایی او موافقت شود کدام مربی جانشینش می‌شود؟ در ادامه به گمانه‌زنی‌ها در این خصوص پرداختیم.

گزینه ایرانی؟ نه با استقبال عموم همراه است و نه شدنی!

چنانچه با استعفای یحیی موافقت شود یکی از مربیان ایرانی که همیشه از او به عنوان یکی از آلترناتیوهای نیمکت پرسپولیس اسم می‌برند، علی دایی است. دوست قدیمی درویش سال‌هاست که از عرصه مربیگری فاصله گرفته و در آخرین مصاحبه‌اش هم اعلام کرده از بودن در کنار خانواده راضی است و دوست ندارد به فوتبال برگردد. مهدی تارتار هم به عنوان نزدیک‌ترین گزینه ایرانی به نیمکت پرسپولیس معرفی شده اما او در ملوان بندرانزلی مشغول به کار است و امکان قطع همکاری یک‌طرفه هم وجود ندارد. ضمن اینکه تارتار برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس کار بسیار سختی در اقناع افکار عمومی دارد. همچنین از حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان ایران به عنوان گزینه جانشینی یحیی گل‌محمدی یاد می‌شود که با توجه به عدم تجربه کافی عبدی در عرصه فوتبال باشگاهی، بعید به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه پرسپولیس به سراغ او بروند. کریم باقری و مهدوی مهدوی‌کیا هم می‌توانند گزینه باشند اما باید دید شرایط کار کردن آنها در فوتبال ما مهیا هست یا خیر. درباره کریم که بعید به نظر می‌رسد!

دستیاران یحیی؟ بعید نیست!

دیروز گفته شد ممکن است سید جلال حسینی دستیار این فصل گل‌محمدی روی نیمکت سرخ‌ها بنشیند. گرچه مشخص بود چنین چیزی دور از ذهن است اما فتح بابی شد برای بررسی دستیاران یحیی برای نشستن روی نیمکت سرخ‌ها. مجتبی حسینی سرمربی وقت آلومینیوم که نتایج خوبی با این تیم گرفته یکی از گزینه‌ها می‌تواند باشد. همینطور حمید مطهری که چند فصل در پرسپولیس دستیار یحیی بود و در یک مقطع هدایت نساجی را هم برعهده گرفت و حالا دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی است.

برانکو یا دراگان؟ کدام ویچ؟

در بین گزینه‌های خارجی آشنا با شرایط فوتبال ما برانکو ایوانکوویچ چهره‌ محبوب پرسپولیسی‌ها است که در حال حاضر مشغول آماده‌کردن تیم ملی عمان برای حضور در جام ملت‌های آسیا است. برانکو در جدیدترین مصاحبه‌اش برای بازگشت چراغ سبز نشان داده اما به شرط آنکه مشکل مالیاتش را برطرف کنند. گزینه دیگر پرسپولیس که این روزها نامش بر سر زبان‌ها افتاده یک کروات دیگر است.

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی در طول سالیان گذشته همواره نامش در حوالی نیمکت پرسپولیس و استقلال مطرح شده اما به نظر می‌رسد که در مقطع کنونی، بیش از هر زمان دیگری گزینه‌ای نزدیک به نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت است. دراگان به لحاظ مالی درخواست زیادی نخواهد داشت و مشکل مالیاتی هم ندارد. اگر درویش بخواهد با استعفای یحیی موافقت کند گزینه محبوب هواداران برانکو خواهد بود اما گزینه ارزان و در دسترس‌تر برای مدیران پرسپولیس اسکوچیچ است.

کالدرون برمی‌گردد؟

گابریل کالدرون دیگر گزینه‌ای است که از دیروز نامش اطراف باشگاه پرسپولیش شنیده شده است. کالدرون بعد از رفتن برانکو یک نیم‌فصل هدایت سرخپوشان را برعهده داشت و توانست با وجود تازه وارد بودن و همین‌طور توی شوک رفتن تیم به خاطر خداحافظی برانکو قهرمان نیم‌فصل شود اما محمدحسن انصاری‌فرد با فراری دادن این مربی آرژانتینی علاوه بر غرامت سنگین تیم را تا لبه پرتگاه برد. روز گذشته تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس با هجوم به صفحه کالدرون از او خواستند به ایران برگردد و ماموریت نیمه‌تمام خود را به پایان برساند.

الکس نوری خودش را پیشنهاد داد!

در این میان پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی که به فوتبال اروپا اختصاص دارد الکس نوری مربی ایرانی-آلمانی که چند باری نامش اطراف تیم ملی و سرخابی‌ها شنیده شده بود به عنوان مهمان دعوت شد. بعد از صحبت مجری با نوری در مورد فوتبال اروپا بحث کشیده شد به بازگشت الکس به مربیگری و از او پرسیده شد آیا دوست دارد به ایران برگردد؟ نوری هم پاسخ داد آرزو دارم در ایران مربیگری کنم و دغدغه مالی چندانی ندارد. حضور نوری در تلویزیون و صحبت در مورد آمدن به فوتبال ایران در شرایطی که پرسپولیس دنبال سرمربی است یک اقدام هماهنگ‌شده بود برای اینکه نام این مربی را بیندازد سر زبان‌ها.

یک خارجی ناشناس؟

حتما از لحظه‌ای که خبر جدایی احتمالی یحیی منتشر شده است، دلالان و واسطه‌های زیادی سعی کرده‌اند مربی جدیدی به باشگاه معرفی کنند که امری است طبیعی. بنابراین ممکن است شخص بعدی که روی نیمکت سرخ‌ها می‌نشیند یک فرد ناشناس باشد. ناشناس به این معنا که در لیست احتمالی وجود نداشته است. مربیان خارجی خوب زیادی این روزها بیکار هستند و می‌توان برای مذاکره با آنها دست به کار شد.

البته در نهایت باید صبر کرد و دید اولا یحیی به‌طور قطع جدا می‌شود و در ثانی در صورت جدایی این مربی، مدیران باشگاه در نهایت چه تصمیمی می‌گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.