تاریخ انتشار : یکشنبه 19 تیر 1401 - 14:49
کد خبر : 106945

همسر تاج‌زاده : ۱۵ مامور او را بردند!/ واکنش سید محمد خاتمی

همسر تاج‌زاده : ۱۵ مامور او را بردند!/ واکنش سید محمد خاتمی

آرمان شرق-گروه سیاست:همسر مصطفی تاجزاده، اعلام کرد در غیاب وی،تاجزاده که تنها در خانه بود ساعت ۱۱ شب توسط ۱۵ مامور بازداشت و به دادستانی تهران منتقل شده است.او ادامه داده که از شماره ای ناشناس با او تمای گرفتند و اطلاع دادند. جواد امام با اشاره به بازداشت تاجزاده گفت: خاتمی در تماسی با 

آرمان شرق-گروه سیاست:همسر مصطفی تاجزاده، اعلام کرد در غیاب وی،تاجزاده که تنها در خانه بود ساعت ۱۱ شب توسط ۱۵ مامور بازداشت و به دادستانی تهران منتقل شده است.او ادامه داده که از شماره ای ناشناس با او تمای گرفتند و اطلاع دادند. جواد امام با اشاره به بازداشت تاجزاده گفت: خاتمی در تماسی با  محتشمی پور،از این اتفاق اظهار تأسف کرده است.

همسر تاج‌زاده : ۱۵ مامور او را بردند!/ واکنش سید محمد خاتمی

به گزارش تازه نیوز، بعد از انتشار خبر بازداشت مصطفی تاج‌زاده، گمانه زنی درباره علت و چگونگی این بازداشت آغاز شد.

نامه نیوز از جزئیات بازداشت تاج زاده به روایت همسرش خبر داد. فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده، اعلام کرد در غیاب وی، تاجزاده که تنها در خانه بود ساعت ۱۱ شب توسط ۱۵ مامور بازداشت و به دادستانی تهران منتقل شده است. او ادامه داده که از شماره ای ناشناس با او تمای گرفتند و اطلاع دادند.

خبرگزاری مهر نخستین رسانه‌ای بود که خبر بازداشت تاجزاده را منتشر کرد؛ البته پیش از این رسانه اکانت توییتری سردبیر رجانیوز خبر بازداشت تاجزاده را داده بود/ مهر در خبر خود نوشت که «عصر امروز مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با دستور قضایی بازداشت شد.»

همچنین این خبرگزاری در بخش دیگر خبرش نوشته است که «وی از محکومین امنیتی فتنه ۸۸، امروز به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد.»

واکنش سید محمد خاتمی به بازداشت مصطفی تاجزاده:

ای کاش به جای این بازداشت ها و ایجاد محدودیت ها، بازداشت شدگان قبلی و در راس آنها محصوران عزیز آزاد می شدند

مدیرعامل یک بنیاد از تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با فخرالسادات محتشمی پور در پی بازداشت سیدمصطفی تاجزاده خبر داد.

به گزارش تازه نیوز، جواد امام با اشاره به بازداشت سیدمصطفی تاجزاده گفت: سیدمحمد خاتمی در تماسی با فخرالسادات محتشمی پور، از این اتفاق اظهار تأسف کرده است.

به نقل از جماران، مدیرعامل بنیاد باران افزود: رئیس جمهور اصلاحات همچنین با تبریک عید سعید قربان، از صبوری و تدبیر همسر تاجزاده تقدیر کرد و اظهار داشت که «ای کاش به جای این بازداشت ها و ایجاد محدودیت ها، بازداشت شدگان قبلی و در راس آنها محصوران عزیز آزاد می شدند و از این طریق، گام های محکمی در جهت خوداصلاحی برمی داشتند تا در سایه آن هم نظام تقویت شود و هم امید و اعتماد به جامعه بازگردد. بدون شک اگر چنین رویکردی انتخاب می شد، مشکلات فراوانی که مردم با آن روبرو هستند، کاهش می یافت و موجبات محکم تر شدن پایه های امنیت ملی و از بین رفتن چشم طمع دشمنان می شد.»

موضع حزب اعتمادملی:بازداشت هنرمندان و مصطفی تاجزاده را تقبیح می‌کنیم

حزب اعتمادملی از حقوق شهروندی، انسانی، سیاسی و آزادی‌های مدنی آقای تاجزاده و امثال ایشان در چهارچوب قانون اساسی دفاع می‌کند/ اصل ماجرای تهدید روشنفکران و محدودسازی کنشگران و اندیشه‌ورزان سیاسی در کشور مخالف روح قانون اساسی است/ اگر مخالفتی با آرا و نظرات تاجزاده وجود دارد می‌توان با گفت‌وگو و یا حتی برخورد قانونی به جز بازداشت و تهدید موضوع را بررسی کرد/ با استناد به قانون از قوه قضاییه می‌خواهیم با گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت که احتمالاً تفهمیم اتهام صورت گرفته اجازه دهد تاجزاده با وکلایش تماس حاصل کرده و ایشان و دو هنرمند سینماگرمان تا تعیین روز دادرسی آزاد شوند

سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره به موضع این حزب در خصوص بازداشت تاجزاده و دو سینماگر ایرانی در روز جمعه و موارد مطرح‌شده در خصوص دلایل بازداشت آنها گفت: بازداشت هنرمندان و همچنین دکتر مصطفی تاجزاده را که به عنوان یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب فعال هستند، تقبیح و اعلام می‌کنیم این اقدام پسندیده نبوده و نیست.

محمدصادق جوادی‌حصار، سخنگوی حزب اعتمادملی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به بازداشت مصطفی تاجزاده گفت: اصل ماجرای تهدید روشنفکران و محدودسازی کنشگران و اندیشه‌ورزان سیاسی در کشور مخالف روح قانون اساسی است. همان‌طور که در اصل نهم قانون اساسی تصریح شده حتی به بهانه امنیت ملی و امنیت کشور نمی‌توان آزادی‌های مشروع را از مردم سلب کرد و حتی نمی‌توان در این زمینه قانون‌گذاری کرد و همه این موارد خلاف روح قانون اساسی است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به موضع این حزب در خصوص بازداشت تاجزاده و همچنین بازداشت دو سینماگر ایرانی در روز جمعه و موارد مطرح‌شده در خصوص دلایل بازداشت آنها گفت: حزب اعتمادملی از آزادی بیان و کنشگری سیاسی در چهارچوب قانون اساسی و اجرای بدون تنازل قانون اساسی در حوزه حقوق شهروندی دفاع کرده و می‌کند. بر این اساس، بازداشت هنرمندان و همچنین دکتر مصطفی تاجزاده را که به عنوان یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب فعال هستند، تقبیح و اعلام می‌کنیم این اقدام پسندیده نبوده و نیست.

جوادی‌حصار ادامه داد: به هر دلیلی اگر مخالفتی با آرا و نظرات آقای تاجزاده وجود دارد می‌توان با گفت‌وگو و یا حتی برخورد قانونی به جز بازداشت و تهدید موضوع را بررسی کرد.

سخنگوی حزب اعتمادملی با تاکید بر اینکه «ضمن احترام به آرا و نظرات آقای تاجزاده و اعلام اینکه ممکن است در پاره‌ای از نظرات در جبهه اصلاحات با برخی دیدگاه‌های ایشان و هر اندیشه دیگری اختلاف نظر داشته باشیم» گفت: اما از حقوق شهروندی، انسانی، سیاسی و آزادی‌های مدنی آقای تاجزاده و امثال ایشان در چهارچوب قانون اساسی دفاع می‌کنیم و از قوه قضاییه نیز می‌خواهیم که حداقل به تذکرات هفته گذشته رئیس قوه قضاییه مبنی بر این که گفتند «لزومی برای بازداشت وقتی می‌توان سخن گفت نیست و ضرورتی برای بازداشت برای تهیه اطلاعات نیست» توجه کنند.

جوادی‌حصار افزود: با استناد به قانون از قوه قضاییه می‌خواهیم با گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت که احتمالاً تفهمیم اتهام صورت گرفته اجازه دهد تاجزاده با وکلای خودش تماس حاصل کرده و ارتباط داشته باشد و ایشان و دو هنرمند سینماگرمان تا تعیین روز دادرسی آزاد شوند.

سخنگوی حزب اعتمادملی در پایان گفت: هر رفتاری غیر از این نکوهیده است و از جانب حزب اعتمادملی خلاف عرف و روح قانون اساسی تلقی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.