تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 8:31
کد خبر : 146078

 هفتمین استعفای گل‌محمدی «یحیی» جدی است؟

 هفتمین استعفای گل‌محمدی «یحیی» جدی است؟

آرمان شرق-گروه ورزش:استعفای هفتم یحیی گل‌محمدی، متفاوت‌ترین استعفایی است که این مربی تا به الان داشته است. اگرچه پرسپولیس در یک ماه آینده بازی‌ای ندارد و از این حیث ضرری نمی‌کند ولی با توجه به اینکه فاصله دو استعفای اخیر یحیی بسیار کم شده و پی برده که امکان تمدید قراردادش با شرایط کنونی چندان قابل حصول نیست، می‌توان حدس زد که این یکی کاملا جدی است.

 هفتمین استعفای گل‌محمدی «یحیی» جدی است؟

این «یحیی» جدی است

شرق: یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر، پس از آخرین بازی این تیم در همین بازه زمانی، یعنی بعد از برگزاری هفته پانزدهم و کسب تساوی مقابل مس رفسنجان، در کنفرانس خبری، بسیاری از جمله همین بازیکنان تیم پرسپولیس را غافلگیر کرد و از سمتش در این باشگاه استعفا داد. یحیی که پیش از این کسی را در جریان چنین تصمیمی نگذاشته بود دلایلی برای استعفا از پرسپولیس مطرح کرد که مشخصا، بخش زیادی از آنها متوجه مدیریت رضا درویش، مدیرعامل کنونی باشگاه پرسپولیس است. یحیی بدون اینکه اسمی از درویش ببرد، در لفافه او را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «از شروع فصل مشکلات زیادی داشتیم و وضع قوانین جدید خیلی به شرایط بد ما دامن زد. از این موضوع ضربه خوردیم. مصدومانی در لیگ داشتیم، امیری، ترابی، عالیشاه، پورعلی‌گنجی و… مصدوم بودند و به لحاظ تدارکاتی، تدارک خوبی از نظر تمرینات نداشتیم و اردوهای خوبی برگزار نکردیم. نیم‌فصل سختی داشتیم و به یاد ندارم که هیچ نیم‌فصلی برای ما این‌طور گذشته باشد». به غیر از درویش، یحیی کنایه‌های جدیدتری به افراد تازه‌ای هم زد؛ آنهایی که پیش از این کمتر درباره‌شان صحبت کرده بود. «نتوانستیم آن‌طورکه باید آماده بازی‌ها‌ شویم. در نقل و انتقالات آن‌طورکه باید بازیکن نگرفتیم و ضعیف عمل کردیم، از طرف دیگر جنگ‌های رسانه‌ای را هم باختیم و جنگ‌های بیرون زمین را از دست دادیم. تیم بزرگی مثل پرسپولیس باید تدارکات بهتر داشته و آدم‌های قوی‌تری کنارش باشد تا رقابت کند. نیم‌فصل سختی داشتیم. با همه مشکلات‌مان و در این شرایط ۳۰ امتیاز گرفتیم که کار بزرگی بود و از بازیکنانم قدردانی می‌کنم چون هرچه در توان داشتند، گذاشتند».

سرمربی پرسپولیس با برشمردن دلایل بالا، برای هفتمین بار در طول چهار سال حضورش در باشگاه پرسپولیس از سمتش کناره‌گیری کرد. او در شش بار قبل، پس از کش و قوسی، دوباره برگشته و هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است. با وجود این ولی به نظر می‌رسد این بار یحیی به این سادگی‌ها از استعفایی که مطرح کرده، عدول کند. او با زیرکی خاصی در بخش پایانی دلایلش برای استعفا، اشاره‌ای به دلیل اصلی می‌کند و می‌گوید: «مشکلات مالی و امکاناتی داشتیم و متأسفانه باید بگویم با این شرایط نمی‌توانم ادامه دهم. سه ماه قبل با پرسپولیس فسخ کردم اما حرکتی که باعث دلگرمی باشد را باشگاه انجام نداد. از همین‌جا از همه پرسپولیسی‌ها که خالصانه و عاشقانه تیم را حمایت کردند تشکر می‌کنم و همه آنها را به خدای بزرگ می‌سپارم و برای فرد جدیدی که می‌آید آرزوی موفقیت می‌کنم».

برای ریشه‌یابی این دلیل باید به همان ماجرای سه ماه قبل برگشت که یحیی از پرسپولیس استعفا داد. اگرچه آن زمان عنوان شد که او به دلیل کم‌کاری مدیریت در تأمین خواسته‌های فنی از سمتش کناره‌گیری کرده ولی مشخص بود که می‌خواست قراردادش با پرسپولیس تمدید شود. قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیس تا انتهای این فصل است و هنوز تمدید نشده. او انتظار داشت با توجه به جام‌های متعددی که فصل گذشته به دست آورد، قراردادش بدون حرف و حدیث تمدید شود ولی مدیریت از انجام چنین کاری سر باز زد. درباره این اتفاق هم شایعات کم نیست. بسیاری اعتقاد دارند یحیی به‌واسطه فعالیت‌های اینستاگرامی و اجتماعی که در بحبوحه اتفاقات سال پیش رقم زد، مورد غضب قرار گرفته و جریانی در کار است تا مانع از ادامه فعالیت او در پرسپولیس شود. البته که نزدیکانش اعتقاد دارند فرایند تضعیف این سرمربی هم شروع شده. ماجرا از این قرار است که به زعم این افراد، مسئولان باشگاه پرسپولیس آگاهانه از تقویت تیم سر باز می‌زنند تا یحیی در این فصل در کسب جام ناکام بماند و آن وقت بهانه‌ای ساده برای عدم تمدید قرارداد این مربی پیدا کنند. یحیی هم به قرار بازی را به خوبی آموخته و نمی‌خواهد با خاطره‌ای بد از لحاظ فنی، از پرسپولیس جدا شود. پرسپولیسی‌ها در طول چهار فصل گذشته توانسته‌اند سه بار در لیگ برتر با هدایت یحیی گل‌محمدی به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. یک قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرجام از جمله دیگر افتخارات یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود و همچنین او توانست برای دومین‌بار در تاریخ، پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند و سرخ‌پوشان مقام نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند. کسب شش جام در چهار سال، کارنامه فنی یحیی را به قدر کافی پربار جلوه می‌دهد. البته که یحیی همین امسال هم با توجه به فعالیتی که سپاهان در بازار نقل و انتقالات داشته و پرسپولیس حسابی عقب افتاده، باز در کسب نتیجه بد عمل نکرده و فعلا فقط دو امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد. گل‌محمدی پیش از این یک بار در دوره‌ای که رسول‌پناه، مدیرعامل پرسپولیس شده بود، به دلیلی مشابه، یعنی عدم تمدید قراردادش از سرمربیگری استعفا داد ولی بعدا با تغییر مدیرعامل و تمدید قرارداد، دوباره روی نیمکت سرخ‌پوشان تهرانی نشست. آن زمان شایعات غیرفوتبالی درباره یحیی گل‌محمدی وجود نداشت ولی این بار او با چنین شایعاتی دست و پنجه نرم می‌کند و ظاهرا تمدید قراردادش به این سادگی‌ها نخواهد بود. در پرسپولیس، شرایط کنونی یحیی گل‌محمدی با داستان ابتدای فصل کریم باقری مقایسه می‌شود. قرارداد کریم ابتدای همین فصل، با پرسپولیس به اتمام رسید ولی

با وجود تمایل و خواست کادر فنی، قرارداد او تمدید نشد. اگرچه مدیریت پرسپولیس در ابتدا شایعات مربوط به عدم تمدید قرارداد کریم باقری را رد کرد ولی باقری بعدها در یکی دو نوبت، دلایلی که مدیریت پرسپولیس عنوان کرده را به شدت تکذیب کرد و از این گفت که از مراجع غیررسمی شنیده که ممکن است ممنوع‌الفعالیت شده باشد. یحیی مثل تعدادی دیگر از بازیکنان پرسپولیس و البته همین کریم باقری، در فضای رسانه‌ای فعالیتی پررنگ در نیمه دوم سال گذشته داشت ولی از آنجا که قراردادش هنوز یک سال دیگر اعتبار داشت، برخلاف کریم باقری، به کار در این باشگاه ادامه داد.

حالا با توجه به داده‌هایی که در این میان وجود دارد، استعفای هفتم یحیی گل‌محمدی، متفاوت‌ترین استعفایی است که این مربی تا به الان داشته است. اگرچه پرسپولیس در یک ماه آینده بازی‌ای ندارد و از این حیث ضرری نمی‌کند ولی با توجه به اینکه فاصله دو استعفای اخیر یحیی بسیار کم شده و پی برده که امکان تمدید قراردادش با شرایط کنونی چندان قابل حصول نیست، می‌توان حدس زد که این یکی کاملا جدی است. شاید پرسپولیسی‌ها که در ۲۴ ساعت اخیر چندین بار اعلام کرده‌اند با استعفای گل‌محمدی مخالف هستند، بیش از آنکه به فکر راضی‌کردن یحیی برای بازگشت باشند، درها را برای ورود یک سرمربی جدید باز کنند. اتفاقی که اگرچه نمی‌توان با قاطعیت درباره‌اش اظهارنظر کرد ولی می‌توان بیش از هر زمان دیگری محتملش دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.