هـورا؛ صعود کردیم!
دنیای اقتصاد : ماجراجویی تیم ملی امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو همچنان ادامه دارد؛ مسابقاتی که با سطح کیفی بسیار بحث‌برانگیزی در جریان است و البته شاگردان رضا عنایتی فعلا توانسته‌اند به جمع هشت تیم نهایی آن راه پیدا کنند. بعد از ناکامی بزرگ تیم ملی امید ایران در راهیابی به جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی بازی‌های المپیک را داشت، رضا عنایتی بلافاصله تیمش را برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو جمع‌وجور کرد؛ جایی که او رسیدن به سکو را هدف گرفته تا پاسخی فوری به انتقادات بدهد. اگرچه سطح فنی و مخصوصا اهمیت و اعتبار بازی‌های آسیایی به هیچ‌وجه با جام ملت‌ها قابل مقایسه نیست، اما عنایتی مصمم است هر طور شده در هانگژو روی سکو برود و حضورش روی نیمکت امیدها را توجیه کند. فعلا کار برای او خوب پیش می‌رود و البته در این میان باید قدردان قرعه‌ای باورنکردنی باشد.

تیم ایران در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی یک تساوی بدون گل برابر عربستان به دست آورد و سپس با نتایج ۴برصفر و ۳برصفر از سد ویتنام و مغولستان گذشت. به این ترتیب شاگردان رضا عنایتی در یک‌هشتم نهایی به تایلند خوردند و دیروز این تیم را هم با دو گل شکست دادند. گل اول تیم امید را ارسلان مطهری روی اشتباه فاحش دروازه‌بان حریف به ثمر رساند و گل دوم را یاسین سلمانی در دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی زد. تایلند یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در یک‌هشتم بود که به لطف قوانین باورنکردنی مسابقات به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم به این مرحله رسید. تایلند در دور گروهی دو مساوی برابر بحرین و کویت داشت و یک باخت ۴ گله را برابر کره‌جنوبی تجربه کرد.

قرعه یک‌چهارم اما، حتی از این هم عجیب‌تر است. تیم ایران در این مرحله باید رودرروی برنده بازی فلسطین و هنگ‌کنگ(این مسابقه عصر دیروز برگزار شد) قرار بگیرند. فلسطین در گروه سه تیمی چهارم با یک شکست برابر ژاپن و یک تساوی مقابل قطر به دور بعد رسیده، وضعیت هنگ‌کنگ اما تاریخی و حیرت‌انگیز است، چرا که این تیم در گروه سوم فقط یک بازی انجام داده و برابر ازبکستان شکست خورده، اما به لطف انصراف سوریه و افغانستان به عنوان تیم دوم به یک‌هشتم نهایی رسیده است. هنگ‌کنگ شاید تنها تیم تاریخ فوتبال جهان باشد که بدون امتیاز، از مرحله‌ای به مرحله بالاتر صعود می‌کند. اینها را گفتیم که فقط عیار مسابقات دست‌تان بیاید. به هر حال بازی مرحله یک‌چهارم نهایی ایران یکشنبه برگزار خواهد شد.