نیم‌ساعت تلخ در اینستاگرام
دنیای اقتصاد : در روزهای سخت استقلال و در شرایطی که آبی‌ها پنجره نقل‌وانتقالاتی موفقی را پشت سر نمی‌گذارند، روز یکشنبه در فاصله حدود نیم‌ساعت دو خبر بد برای آنها در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد؛ اولی رسمی شدن خبر جدایی مهدی قائدی بود که با انتشار پست خداحافظی این بازیکن قطعیت یافت و دیگری منتفی شدن بازگشت امیرحسین حسین‌زاده به جمع آبی‌پوشان. این بازیکن هم که اکنون در عضویت شارلروا بلژیک است، با انتشار یک استوری اعلام کرد امکان بازگشتش به استقلال فراهم نیست.

قائدی که دو سال پیش با رقمی حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار به الاهلی امارات فروخته شد، آنجا فصل موفقی را پشت سر نگذاشت و فوتبالش به‌شدت افت کرد. پس از آن استقلال که در خط حمله با کم‌تحرکی مواجه بود، این بازیکن را در ازای پرداخت ۲۵۰ هزار دلار قرض گرفت. قائدی در استقلال احیا شد و فصل گذشته با به ثمر رساندن ۱۲ گل، تا آستانه کسب عنوان آقای گلی پیش رفت، هرچند نهایتا در یک قدمی شهریار مغانلو متوقف شد. پس از آن به شکل طبیعی استقلالی‌ها دنبال حفظ قائدی افتادند، اما چون دو دوره حضور قرضی بازیکن در یک باشگاه ممکن نیست، استقلال به صرافت دریافت رضایت‌نامه قطعی این بازیکن افتاد؛ جایی که گفته می‌شود باشگاه اماراتی بیشتر از یک میلیون یورو پول خواسته بود. پرداخت این رقم طبیعتا در وسع استقلال نبود، مخصوصا که گویا این باشگاه یک رقیب قدر هم داشت. همزمان با استقلال، باشگاه‌ الاتحاد کلبا هم که فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد، برای جذب قائدی خیز برداشت و قیمت رضایت‌نامه این بازیکن را بالا برد. دیروز ساعاتی بعد از خداحافظی قائدی با هواداران، خبرهایی مبنی بر حضور این بازیکن در الاتحاد کلبا منتشر شد.

هر چه هست مثل محمد محبی، مهدی قائدی هم از استقلال رفت تا زوج بوشهری موفق فصل گذشته از هم بپاشد؛ دو بازیکنی که روی هم ۲۰ گل در لیگ برتر به ثمر رساندند. شاید خیلی از هواداران امیدوار بودند امیرحسین حسین‌زاده که در فصل قهرمانی استقلال جوان اول این تیم بود، به جمع آبی‌ها برگردد، اما در پی عدم توافق استقلال با باشگاه شارلروا این اتفاق هم رخ نخواهد داد. در استقلال سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی هم جدا خواهند شد و در عوض فعلا فقط مهرداد محمدی و آریا برزگر جذب شده‌اند که بعید است بتوانند جای خالی رفته‌ها را پر کنند. نگاه هواداران استقلال به روزهای آخر پنجره تابستانی دوخته شده است.