تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 17:30
کد خبر : 137664

نکونام علیه مدیریت استقلال/ می خواهند از استقلال بروم!

نکونام علیه مدیریت استقلال/ می خواهند از استقلال بروم!

آرمان شرق-گروه ورزش:«شما در صحبت هایتان به صورت غیرمستقیم در مورد مدیریتی صحبت می کنید که با شما همسو نیست. باید چه کاری صورت بگیرد که این مشکلات حل شود؟» نکونام در پاسخ گفت: شما حواست به این کنفرانس نیست. بخاطر اینکه من می گویم همه چیز عالی است، بعد شما انتقاد می‌کنید. حواست نیست، حواست را جمع کن!

نکونام علیه مدیریت استقلال/می خواهند از استقلال بروم!.

صحبت‌های توفانی نکونام علیه مدیریت استقلال

به گزارش “ورزش سه”، استقلال فردا در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف همنام خوزستانی خود می‌رود. جواد نکونام در نشست خبری پیش از این دیدار حضور پیدا کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگارانی بود که راهی کمپ مرحوم حجازی شده بودند.

نکونام در این نشست خبری صحبت‌های تندی را در قالب کنایه و طنز علیه مدیریت استقلال انجام داد و مدعی شد برخی‌ها به دنبال منافع این باشگاه نیستند؛ چرا که از روز اول بنا بوده او از این تیم برود، ولی هرگز این کار را انجام نمی‌دهد.

در خلاصه صحبت‌های نکونام می‌خوانیم:

بولت استقلالجای خالی هواداران حس می‌شود
بولت استقلالبازیکنان خارجی‌ای که آمدند موردتأیید ما نبودند
بولت استقلالروبرتو تورس راهی یک تیم ایرانی می‌شود
بولت استقلالباشگاه در حال مذاکره با بازیکن مصری است
بولت استقلالیک بازیکن خارجی به درد ما نمی‌خورد و دو نفر می‌خواهیم
بولت استقلالاگر شرایط این‌گونه باشد، با تیم امید همکاری نمی‌کنیم
بولت استقلالکل ایران ترکیب استقلال را می‌داند
بولت استقلالمن عملکرد ارسلان را با یک بازی نمی‌سنجم
بولت استقلالجذب مهاجم برای بالا بردن کیفیت تیم است
بولت استقلالهر جا باشم از حق تیمم دفاع می‌کنم
بولت استقلالبه کوپال ناظمی گفتم از هواداران استقلال عذرخواهی کن
بولت استقلالاعضای تیم استقلال به اشتباهات داوری عادت کرده‌اند!
بولت استقلالبرخی‌ها در باشگاه، منافع استقلال را معامله می ‌کنند
بولت استقلالروابط با مدیریت عالی است!
بولت استقلالتمام این اتفاقات برای این است که نکونام از استقلال برود!
بولت استقلالورزشگاه آزادی شرایط خوبی ندارد
بولت استقلالمربیان اسپانیایی ما را دو بار از هتل اخراج کردند
بولت استقلالما باید مهمان‌نواز باشیم و با خارجی‌ها درست رفتار کنیم
بولت استقلالاکنون غلامپور گلر سوم ماست!
بولت استقلالسعیدی‌فر بدون اجازه من رفت
بولت استقلالگفتند آریا برزگر را برمی‌گردانیم ولی برای نساجی بازی کرد
بولت استقلالاز روز اول بنا بر این بود که نکونام از استقلال برود!
بولت استقلالاز آرمان رمضانی تشکر می‌کنم که با مصدومیت تمرین کرد

مشروح صحبت‌های نکونام در ادامه آمده است:

بولت هوادارلیگ امسال فرسایشی خواهد بود
همه بازی ها در لیگ به هم نزدیک است و تیم‌ها فاصله زیادی با هم ندارند. با توجه به برگزاری جام ملت ‌های آسیا، تاریخ‌ های فیفادی و بازی ‌های تیم ملی امید، برخی مواقع بازی ‌ها پرفشارتر و برخی مواقع با فاصله برگزار می‌شود. لیگ فرسایشی خواهد بود.

بولت هوادارتمام تمرکزمان روی بازی فرداست
تمام تمرکز من و بازیکنانم روی این بازی است و بازی به بازی پیش می‌ رویم و برای ما مهم است که بهترین عملکرد را داشته باشیم. به بچه ها گفته ‌ام که در تمام بازی ‌ها باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و هر اتفاقی که افتاد، خیال ‌مان راحت باشد که تمام تلاش‌ مان را انجام داده‌ایم.

بولت هوادارجای خالی هواداران حس می‌شود
امیدوارم فردا شاهد بازی خوبی باشیم، جای هواداران خالی است و واقعا از این موضوع ناراحتم. حتی از باشگاه درخواست کردم بتوانیم جای دیگری بازی کنیم تا هواداران کنارمان باشند. به هر حال، هواداران بازوهای قدرت ما هستند، کسانی هستند که به ما نیرو و انرژی می ‌دهند، ولی متأسفانه نبود هوادارانمان به ضرر ما و به سود تیم های رقیب است. امیدوارم این اتفاق سریعتر رخ دهد تا با هوادارانمان بازی کنیم که جای خالی آنها حس می شود.

بولت هواداربازیکنان خارجی که آمدند مورد تأیید ما نبودند
جذب بازیکن خارجی؟ ما این موضوع را از اول فصل داشتیم، از زمان آقای حجت کریمی صحبت ها شروع شد. با تغییر و تحولاتی که اتفاق افتاد، با مدیریت جدید صحبت کردیم. فقط  دو بازیکن خارجی سریع وارد ایران شدند که آنها مورد تأیید من نبودند، یکی بازیکن عراقی بود که به خاطر شرایط سقف بودجه جدا شد و دیگری مورد تأیید ما نبود. به غیر از این دو نفر، بازیکن دیگری مورد تأیید ما نبود.

بولت هوادارروبرتو تورس راهی یک تیم ایرانی می‌شود
ما با روبرتو تورس حدود یک ماه صحبت کردیم، این خبر را بدهم که روبرتو تورس به یکی از تیم‌های ایرانی پیوسته، امروز و فردا قرارداد می بندد و با وجود زحماتی که کشیده شد، کارش تمام شده است.

بولت هوادار باشگاه در حال مذاکره با بازیکن مصری است
یکی از بازیکنان خارجی دیگر نیز همین بازیکن مصری است که همه می دانند. نمی ‌دانم چه اتفاقی می ‌افتد، چون من خودم در آمدن بازیکن با کسی که می خواهد جذب شود، ورود نکرده‌ ام و باشگاه در حال صحبت است. یک بازیکن آرژانتینی که در اسپانیا بازی می‌ کند، بعد از دو هفته، شب گذشته توانستم با ارتباطاتی که دارم، با این بازیکن صحبت کنم، شرایطی که باشگاه خواسته است را پیشنهاد داده ام و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد. ولی تا اتفاقی رخ ندهد، تا بازیکنانی که مورد تأیید من است سر تمرین نیاید و قرارداد بسته نشود، هیچ چیزی را باور نمی ‌کنم.

بولت هوادار یک بازیکن خارجی به درد ما نمی‌خورد
این را بگویم که من یک بازیکن خارجی نیز نمی ‌گیرم، چون ما حداقل دو بازیکن خارجی لازم داریم تا به ما کمک شود. اگر قرار باشد یک بازیکن خارجی بگیریم، صبر می کنیم تا در نیم فصل بتوانیم بازیکنان بهتری بگیریم. الآن به صورت معمول، پنج هفته از لیگ گذشته، فردا هفته چهارم است، ولی به خاطر تأخیری که صورت گرفت، هفته چهارم را برگزار می کنیم. بعد از آن نیز تعطیل است و تیم ها استراحت می کنند. عملا ما پنج، شش هفته را از دست داده ‌ایم. پنج، شش هفته نیز آماده سازی… دیگر تبریک می گویم!

بولت هوادار اگر شرایط این‌گونه باشد، با تیم امید همکاری نمی‌کنیم
بدترین موضوع این است که فردا آخرین بازی ماست، پس فردا بازیکنانم می خواهند بروند استراحت کنند، نمی دانند چند روز باید استراحت کنند. موضوع دوم این است که نمی دانیم بازی ما کی برگزار می شود؟ اصلا قرار است برگزار شود یا خیر؟ در جلسه ‌ای که با رضا عنایتی داشتم و صحبتی که کردیم، قرار شد با من جلسه ای داشته باشند و به صورت رسمی به من نامه مکتوب بدهند تا با حضور این بازیکنان در تیم امید موافقت کنم. اما اگر شرایط اتفاق ‌افتاده به این شکل نباشد، قطعا ما هم همکاری نمی ‌کنیم. چون از جلسه‌ای که داشتیم، چندین روز گذشته اما هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ برنامه‌ ای به ما ندادند. من هم بازیکنان خود را به جایی که به من نه، بلکه به تیم و باشگاه ضربه بزند، تقدیم نمی ‌کنم. اولویت من تیم ملی و همه چیز برای من استقلال است.

بولت هوادار کل ایران ترکیب استقلال را می‌داند
«فردا با تیم تازه لیگ برتری شده استقلال خوزستان بازی دارید، امکان دارد استقلال با یک ترکیب خیلی هجومی وارد زمین شود؟ چون احتمالا آنها دفاع می کنند؟» نکونام در پاسخ به این سوال گفت: ترکیب خیلی هجومی؟ یعنی یازده تا فوروارد بذاریم؟ که خبرنگار در ادامه گفت: «نه منظورم رویکرد متفاوت با بازی سپاهان است» و سرمربی استقلال ادامه داد: هیچ رویکردی در فوتبال وجود ندارد. ما فقط می رویم زحمت بکشیم و بازی را ببریم. ضمنا ما چیزی نداریم که کار خیلی عجیب غریبی بکنیم. (با خنده) الآن کل ایران ترکیب ما را می دانند و اگر هم ندانند، خدا را شکر خبرها بیرون می رود.

بولت هوادارمن عملکرد ارسلان را با یک بازی نمی‌سنجم
انتقادات به عملکرد ارسلان مطهری؟ ارسلان زحمت خود را کشیده است. مطمئن باشید، هیچ بازیکنی دوست ندارد وقتی توپ جلوی پایش بیفتد، آن را گل نکند و یا توپ را لو بدهد. او بهترین عملکردش را داشته، آن روز، روزِ از دست دادن موقعیت ها یا توپ هایی بوده که در اختیار داشته است. وگرنه ارسلان بازیکن مفیدی است و همیشه بهترین عملکرد را در استقلال داشته، هر موقع بازی کرده زحمتش را کشیده، هیچ ایرادی وجود ندارد. من بازیکنم را با یک بازی نمی ‌سنجم، چون که مطهری برای ما یک بازیکن کلیدی و مهمی است.

بولت هوادارجذب مهاجم برای بالا بردن کیفیت تیم است
جذب مهاجم خارجی به دلیل عملکرد ارسلان؟ اگر نیاز باشد نفری را به عنوان جانشین یا فوروارد جدید بگیریم، به خاطر این است که کیفیت تیم را بالا ببریم و نفرات بیشترین در پست‌های حساس و حیاتی داشته باشیم. بخاطر همین، ارسلان نیز مثل همه بچه‌ها زحمت خود را کشید اما شاید مقابل سپاهان روز خوبی نداشت. ولی به نظر من زحمتش را کشیده است.

بولت هوادارهر جا باشم از حق تیمم دفاع می‌کنم
اشتباهات داوری علیه استقلال و به سود برخی تیم های دیگر و عدم اعتراض باشگاه استقلال به این موضوع؟ به هیچ کس بدهکار نیستم و از کسی هم طلبکار نیستم. من فقط از حق خودم، بازیکنان و تیمم دفاع می‌ کنم. حالا آن تیم می ‌خواهد هرجا باشد. خودتان دیدید که در نساجی بودم، همین شرایط را داشتم. در‌ فولاد و خونه به خونه بابل نیز همینطور بود. من از حق تیمم و هرجا که مربیگری کنم، دفاع می کنم. سه بازی انجام دادیم که اشتباهات داوری علیه ما وجود داشته است.

بولت هواداربه کوپال ناظمی گفتم از هواداران استقلال عذرخواهی کن
صادقانه بگویم، این نظر شخصی من است، غیر از هفته اول که موعود بنیادی ‌فر از داوران خوب ما قضاوت کرد، در دو هفته دیگر، داوری ها به نوعی نبود که بخواهد شرایط دو تیم را رعایت کند. این بازی که (سپاهان) که کاملا مشخص بود. من بعد از بازی هم به آقای ناظمی گفتم شما لطف کنید اگر اشتباه کرده بودید، فقط از هواداران استقلال عذرخواهی کنید. درست است این یک کار حرفه ای نیست ولی رئیس کمیته داوران بعد از بازی، سریعا کمک داور (دیدار پرسپولیس و ذوب آهن) را محروم می کنند، در حالیکه اشتباه علیه ما نیز بوده است.

بولت هواداراعضای تیم استقلال به اشتباهات داوری عادت کرده‌اند!
این را صادقانه می گویم، بازی که تمام می شود، همان لحظه یه انتقادی می شود و می رود پی کارش. ایده و نگاه من این است. ولی اینکه سه هفته اشتباه داوری برای ما رخ می دهد که…! سال گذشته که من هم در این تیم نبودم، استقلال بیشترین ضرر را از داوری کرده است. اولا که هواداران، تیم و بازیکنان (به اشتباهات داوری) عادت کرده‌اند. می‌ دانیم باید با این شرایط سخت کنار بیاییم.

بولت هواداربرخی‌ها در باشگاه، منافع استقلال را معامله می‌کنند
نکته بعدی هم این است که همه تیم‌ها وسط، قبل و بعد از بازی بیانیه می‌دهند. حالا یک باشگاه محترمانه و دیگری تندتر. ما می‌ گوییم فدراسیون،‌ می‌ گویند ما با فدراسیون کاری نداریم. می‌ گوییم کمیته داوران، آقا با کمیته داوری کاری نداریم. می‌گوییم فلان باشگاه کار غیرقانونی کرده، می گویند نه آقا ما با اینها…. منافع استقلال پس چی؟؟ همه برای منافع استقلال اینجا هستیم. سر منافع این تیم با برادرانم و پدرم که استقلالی هم هستند، شوخی ندارم، تعارف هم ندارم. ولی اینجا یک سری افراد به جای ارتباطات، صحبت‌ها و چیزهایی که هست، منافع استقلال را معامله می ‌کنند.

بولت هوادارروابط با مدیریت عالی است!
هماهنگی بین مدیریت و تیم رسانه ای به دلیل درز اخبار؟ فوق‌العاده است! اصلا چنین اتفاقاتی را باور نمی‌کنید. واقعا سابقه نداشته که چنین ارتباطاتی را در فوتبال‌مان ببینیم! عالی است! (در واکنش به خنده خبرنگاران): چرا می خندید؟ مگر شوخی داریم؟

بولت هوادارورزشگاه آزادی شرایط خوبی ندارد
گله مندی از شرایط زمین آزادی؟ در این سه هفته که بازی کرده ایم، غیر از ورزشگاه تختی آبادان که واقعاً شرایط خوبی داشت، در هفته قبل برابر سپاهان و همین‌طور ملوان در آزادی چمن خوب نبود. استادیوم آزادی یک ورزشگاه ملی است که تیم ملی در آن بازی می‌کند. مهم ‌ترین مسابقات فوتبال ما در آن برگزار شده و همیشه سعی کرده‌اند که کیفیت خوبی داشته باشد، اما اکنون واقعا کیفیت خوبی ندارد و چمن را بلند نگه می‌دارند تا تصاویر تلویزیونی خوب نمایش داده شود. چاله زیاد دارد، خودمان هم از این موضوع گله داریم اما نمی‌دانم چرا و به چه دلیل این زمین شرایط خوبی ندارد.

بولت هوادارمربیان اسپانیایی ما را دو بار از هتل اخراج کردند
اخراج دستیاران اسپانیایی از هتل؟ دو بار این مربیان اسپانیایی را از هتل بیرون کردند. دوست نداشته باشید اینجا بنشینم و دروغ بگویم. امیدوارم کسی این درخواست را از من نداشته باشد، ولی دو بار این اتفاق افتاده که آنها را از هتل بیرون کرده و با قفل کردن در اتاق، حتی بدون وسیله سر تمرین آمدند. ولی این مربیانی که کنار ما هستند، به خاطر احترام و شرایطی که سال‌ها با این دوستان داریم، سر تمرین هم آمده‌اند و می‌آیند، اما اتفاقاتی افتاد که واقعا خودم شرمنده شدم. چون من به هر باشگاهی که می‌ روم، می‌گویم خارجی های تیم، مهمان ما هستند. اگر چندین سالی که در اسپانیا بازی کردم به من بی ‌احترامی می‌شد‌،‌ چنین توقع داشتم، اما این دوستان همیشه به من لطف داشتند و مورد حمایت ‌شان بودیم.

بولت هوادارما باید مهمان‌نواز باشیم و با خارجی‌ها درست رفتار کنیم
شاید اوایلی که آنجا رفته بودم، باورش سخت بود که یک ایرانی در اسپانیا بازی می کنند. ولی این افراد با آغوش باز، من را می بردند و می آوردند. همین مربی اسپانیایی که کنار ما هست، جلوی هتل می آمد که من را ببرد و بیاورد. این کار به خاطر احترام و میهمان ‌نوازی‌ اش بود. ما هم باید چنین کاری انجام بدهیم. ما هم باید این کار را نسبت به همه خارجیانی که در کشورمان هستند انجام دهیم زیر وظیفه‌مان است. ایرانی‌ها به میهمان ‌نواز بودن معروف هستند، اما متأسفانه در دو هتلی که این خارجی‌ها بودند، چنین اتفاقی افتاده است.

«با توجه به اینکه باشگاه نیز این خبر را تکذیب کرده است، نگران نیستید در آینده شرایط برای شما سخت شود؟» نکونام در پاسخ به این سوال گفت: من که گفتم شرایط خوب است. شما باور نکردید.

بولت هوادار اکنون غلامپور گلر سوم ماست!
رضایت به جدایی سعیدی فر و آریا برزگر؟ من تأیید و تأکید کردم که سینا سعیدی فر باید در تیم ما بماند. هیچ تیمی در دنیا نیست که با دو گلر تمرین کند. در حال حاضر دروازه ‌بان سوم ما بهزاد غلامپور است! گلر خوبی هم هست، اما مقداری ناآماده است. (با خنده) اعتقاد من همیشه این بوده که باید دو گلر خوب داشته باشیم. امسال با توجه به تغییر و تحولاتی که صورت‌گرفت، گفتیم خدا را شکر که دو سنگربان خوب داریم. اما وقتی لیست بزرگسالان ۱۹ نفره شد، مجبور شدیم علیرضا رضایی را به عنوان گلر بزرگسال از لیست کنار بگذاریم و محمدرضا خالدآبادی را بگیریم که واقعا آینده درخشانی در فوتبال ایران دارد. من باز هم تاکید کردم سینا سعیدی ‌فر را می‌ خواهیم، اما دیدیم یک روز فسخ قرارداد بازیکن را داده‌اند و گفته اند آقا خداحافظ. گفتم می ‌توانید لیست را جابجا کنید، اما نمی ‌توانید برگه فسخ بازیکن را بدون اجازه من به دستش بدهید تا برود.

بولت هوادارسعیدی‌فر بدون اجازه من رفت
او بدون اجازه من رفته است و به من اعلام کردند بازیکن بگیر، دروازه بان بگیر. من هم گفتم لطفا یک گلر زیر ۲۳ ساله خوب در حد سینا سعیدی فر برای من بگیرید، من از شما تشکر و قدردانی هم می ‌کنم. بعدش گفتند نه بازیکن بخریم، گفتنم آقا ما که پول نداریم چه جوری بازیکن بخریم؟ ما که همه چیزمان گرفتار پول است ولی نداریم. در نهایت این اتفاق افتاد و سینا سعیدی‌فر جدا شد، اما به من گفته‌ اند می‌توانی بازیکن بخری. من هم دنبال این هستم یک بازیکن زیر ۲۳ سال بگیریم.

بولت هواداراکنون گلر زیر ۲۳ سال نداریم
ما فردا بازی می‌کنیم گلر پس فردا می‌خواهیم ریکاوری کنیم. گلر اصلی که ریکاوری می کند و فقط یک دروازه بان ذخیره داریم. گلر تیم جوانان یا امید می توانند بیایند، ولی اگر خودشان بازی داشته باشند چکار باید بکنیم؟ گلر نداریم! این نکته را باید حواسمان باشد که گلر زیر ۲۳ سال بدون اجازه من رفت.

بولت هوادار گفتند آریا برزگر را برمی‌گردانیم ولی برای نساجی بازی کرد
آریا برزگر با تیم ما قرارداد دارد و قرارداد بست. ولی خود دوستان اعلام کردند او غیرقانونی جدا شده و بعد از ۲۴ ساعت باید به تیم برگردد و اگر اینطور نشود، بیانیه می‌دهیم و شکایت می‌کنیم. روز بازی نساجی برایش کارت صادر شد،. گفتیم آقا برای آریا کارت بازی صادر شده است! گفتند نخیر، نمی‌تواند و اجازه ندارد که بازی کند، او بازمی‌گردد. ولی بازی کرد و رفت. صحبت‌هایی هم شد که باشگاه درآمد کسب کرده، خدا را شکر ما لنگ یک میلیارد بودیم که آن را به دست آوردیم و همه مشکلات حل شد.

بولت هوادار از روز اول بنا بر این بود که نکونام از استقلال برود!
تمام این اتفاقات برای این است که نکونام از استقلال برود! از روز اول بنا بر این بود من از استقلال بروم، اما نمی‌روم، به خاطر هواداران و لطفی که از روز اول داشتند. من یازده تا سیزده بازیکن هم داشته باشم کافی است. با تمام کارشکنی‌ها و اتفاقاتی که علیه من انجام دادند، این تیم را ساختیم که باعث خوشحالی هوادارانمان شده است. همین برای من کافی است.

بولت هوادارهمین کافی است که هواداران بابت ساخت چنین تیمی خوشحالند
برای هیچ کس کار نمی ‌کنم و توقعی هم ندارم که کسی برای من کاری انجام دهد. ولی برای تیمم، همه باید مثل خود من زحمت بکشند و همه هم باید کنار هم خوشحال و ناراحت باشیم. این اتفاقی که افتاد و اتفاقاتی که می افتد… به هر حال در این فوتبال عمر خود را گذرانده‌ام و اگر قرار باشد چیزی را ندانم و حرف نزم، که دیگر هیچی. این اتفاقات همه اش افتاد، وقتی درون زمین مصاحبه کردم گفتم اگر سیدزه بازیکن هم داشته باشم، تیم خوبی می سازم که هوادار به آن افتخار کند. همین که هوادار از ساخت چنین تیمی خوشحال است و در این شرایط بازیکنان واقعا زحمت کشیده‌اند، با یازده بازیکن و سیزده بازیکن.

بولت هوادار از آرمان رمضانی تشکر می کنم که با مصدومیت تمرین کرد
از آرمان رمضانی تشکر می‌کنم، یک روز عضله پایش ضربه خورده بود و نمی‌توانست راه برود، ولی چون ما بازیکن نداشتیم، خواهش کردیم و گفتیم بیا تمرین کن. با پای مصدوم آمد و تمرین کرد و همین برای من کافی است و همین تیم بودن نشان می ‌دهد که کار خود را درست انجام داده ‌ایم. امید حامدی ‌فر بازیکن تیم ماست ولی سر تمرین نمی ‌آید. می پرسیم آقا چرا سر تمرین نمی آید؟ در جواب می گویند نمی آید! می گویم خب من الان باید چکار کنم؟! ما بازیکنان خودمان را هم نداریم. شرایط همه چیز عالی، تیم فوق‌العاده، ان‌شاءالله می رویم برای جام جهانی!

بولت هوادار همه چیز عالی است!
«شما در صحبت هایتان به صورت غیرمستقیم در مورد مدیریتی صحبت می کنید که با شما همسو نیست. باید چه کاری صورت بگیرد که این مشکلات حل شود؟» نکونام در پاسخ گفت: شما حواست به این کنفرانس نیست. بخاطر اینکه من می گویم همه چیز عالی است، بعد شما انتقاد می‌کنید. حواست نیست، حواست را جمع کن!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.