تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 14:22
کد خبر : 147179

ناگهان ژنو؛ از سرگیری مذاکرات برجامی

ناگهان ژنو؛ از سرگیری مذاکرات برجامی

آرمان شرق-گروه بین الملل:«یک گفت و گوی به موقع با انریکه مورا در ژنو در مورد موضوعات مختلف دوجانبه و روند‌های منطقه‌ای و بین ‌المللی از جمله جنگ و نسل کشی در غزه، داشتم. مذاکرات رفع تحریم به عنوان دستور کار ثابت تعاملات ما با اتحادیه اروپا نیز به بحث گذاشته شد.»

ناگهان ژنو؛ از سرگیری مذاکرات برجامی

آرمان امروز-سرویس دیپلماسی: علی باقری‌کنی، مذاکره کننده ایران و معاون وزارت خارجه اعلام کرد که دیداری با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو داشته است.

وی در شبکه ایکس گفت: «یک گفت و گوی به موقع با انریکه مورا در ژنو در مورد موضوعات مختلف دوجانبه و روند‌های منطقه‌ای و بین ‌المللی از جمله جنگ و نسل کشی در غزه، داشتم. مذاکرات رفع تحریم به عنوان دستور کار ثابت تعاملات ما با اتحادیه اروپا نیز به بحث گذاشته شد.»

این موضوع در حالی اعلام شد که بیش از یک سال است که مذاکره ‌ای در راستای توافق برجام صورت نگرفته است و ایالات متحده آمریکا سال گذشته پس از اعتراضات ایران اعلام کرد که این موضوع از اولویت واشنگتن خارج شده است.

این دیدار در حالی صورت گرفت که شنیده ها حاکی از این است که آمریکا نیز پیام هایی در این خصوص با واسطه به دست ایران رسانده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.