تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 8:27
کد خبر : 147680

مهرداد محمدی و تیکدری‌نژاد جانشینان ستاره فرانسوی؟

مهرداد محمدی و تیکدری‌نژاد جانشینان ستاره فرانسوی؟

آرمان شرق-گروه ورزش:مدیران باشگاه استقلال با هماهنگی کادرفنی این تیم قرار است با توجه به ‌شدت مصدومیت یامگا، نام او را از فهرست آبی‌ها برای نیم ‌فصل دوم خارج کنند؛ چراکه در خوشبینانه‌ترین حالت، ستاره فرانسوی از ابتدای فصل آینده می‌تواند تمرینات انفرادی خود را آغاز کند و رفته‌رفته مهیای بازگشت به مستطیل سبز شود. این خبری ناگوار برای جواد نکونام است که یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیمش را در فصل جاری از دست می‌دهد

مهرداد محمدی و تیکدری‌نژاد جانشینان ستاره فرانسوی؟

به گزارش «اعتماد»، کوین یامگا بدون‌ شک یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال و البته لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود. ستاره فرانسوی که کم‌حاشیه بودن و تاثیرگذاری بالای او در ترکیب آبی‌ها باعث شده محبوب دل هواداران تیمش باشد. یامگا که در قامت یک پنالتی‌زن، آماری خیره‌کننده را از خود به جای گذاشته، یکی از خریدهای مرتبط با دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی محسوب می‌شود که در فصل جاری، سومین سال حضورش در استقلال را تجربه می‌کند.

یامگا بعد از گذراندن یک نیم ‌فصل موفق دیگر در جمع آبی‌پوشان پایتخت به تعطیلات زمستانی‌ رفت و بعد خودش را به موقع به تهران رساند تا در تمرینات آماده‌سازی تیمش شرکت کند و مهیای حضور در نیم‌ فصل دوم شود. با وجود آمادگی فنی بالای ستاره فرانسوی استقلال، یک برخورد شدید با حامدی‌فر باعث شد تا معادلات علیه او تغییر کند.

جراحی موفقیت‌آمیز روی صورت یامگا

امید حامدی‌فر، هافبک جوان آبی‌پوشان پایتخت در یک دوئل بر سر توپ، برخورد شدیدی با کوین یامگا داشت که در این برخورد، استوک حامدی‌فر مستقیما با چشم ستاره فرانسوی استقلال برخورد داشت؛ برخوردی که باعث وقفه در برگزاری تمرین استقلال شد و به سرعت با توجه به‌ شدت خونریزی چشمِ یامگا، این ستاره کلیدی که در پست‌های مختلفی از جمله دفاع راست، وینگ‌بک ‌راست و وینگر راست برای استقلال تجربه بازی دارد، به بیمارستان منتقل شد تا اقدامات درمانی فوری روی چشم او انجام شود.

کوین یامگا بعد از انتقال به بیمارستان، فورا مورد عمل جراحی قرار گرفت و ارزیابی‌های اولیه حکایت از نابینا شدن چشم چپ او داشت! با این وجود، یامگا به یکی از مجهزترین بیمارستان‌های تخصصی چشم منتقل شد تا دوباره مورد عمل جراحی قرار گیرد و سرانجام روز چهارشنبه هفته گذشته، سومین عمل جراحی روی چشم او انجام شد که گفته می‌شود هر ۳ عمل انجام شده روی چشم کوین یامگا، موفقیت‌آمیز بوده است، اما با توجه به آسیب‌دیدگی شدید بافت‌های صورت یامگا و ضربه محکم به استخوان صورت یامگا، او فعلا قادر به حضور در مستطیل سبز نیست.

یامگا از فهرست استقلال خارج می‌شود، جانشین او از سیرجان می‌آید؟

کادرفنی استقلال چشم ‌انتظار برگزاری سومین عمل جراحی کوین یامگا بود تا به‌طور دقیق از شرایط فنی این بازیکن برای بازگشت به مستطیل سبز مطلع شود. طبق آخرین خبرها، قرار است معاینات نهایی برای مشخص‌ شدن مدت زمان دوری یامگا از تمرینات و مسابقات رسمی انجام شود، اما آن‌طور که از برداشت‌های اولیه پزشکان مشخص است، با توجه به ضربه وارد شده به صورت و چشم یامگا، او حداقل تا پایان فصل جاری حق حضور در تمرینات استقلال را هم نخواهد داشت! یامگا خوشبختانه بعد از ۳ عمل جراحی، رفته‌رفته بینایی چشم سمت چپ خود را به دست آورده، اما فعلا نباید هیچ ضربه‌ای به سر او وارد شود تا با توجه به عمل‌های جراحی انجام شده، روند درمانی‌اش مثبت پیش برود. همین مساله باعث شده تا جواد نکونام درخواست جذب جانشین ستاره فرانسوی را به مدیران باشگاه استقلال ارایه بدهد که در این راستا، مذاکرات با مهدی تیکدری‌نژاد در حال انجام است و مدافع راست گل‌گهر سیرجان احتمالا به زودی استقلالی خواهد شد.

مدیران باشگاه استقلال با هماهنگی کادرفنی این تیم قرار است با توجه به ‌شدت مصدومیت یامگا، نام او را از فهرست آبی‌ها برای نیم ‌فصل دوم خارج کنند؛ چراکه در خوشبینانه‌ترین حالت، ستاره فرانسوی از ابتدای فصل آینده می‌تواند تمرینات انفرادی خود را آغاز کند و رفته‌رفته مهیای بازگشت به مستطیل سبز شود. این خبری ناگوار برای جواد نکونام است که یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیمش را در فصل جاری از دست می‌دهد؛ هر چند که بازگشت بینایی چشم سمت چپ یامگا خود می‌تواند خبری مسرت‌بخش برای آبی‌ها باشد.

رونمایی غیررسمی از جانشین یامگا در استقلال

مهرداد محمدی بازیکن شماره ۷ استقلال که در نیم‌فصل نخست موفق به زدن ۴ گل برای آبی‌ها شده است، در دیدار دوستانه استقلال مقابل ستارگان اترک نیز یکی از نفرات برتر تیمش بود. مهرداد در این دیدار دوستانه که در کمپ حجازی برگزار شد، موفق شد دوبار دروازه حریف لیگ دویی استقلال را باز کند که یکی از گل‌هایش از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که گوستاوو بلانکو نیز در ترکیب اصلی حضور داشت، اما این مهرداد بود که بعد از اعلام خطای پنالتی به سود استقلال، پشت توپ ایستاد و دروازه حریف را باز کرد. جالب آنکه در طول تاریخ پنالتی‌زن‌های استقلال همواره بازیکنان پا راست بودند و حتی سرور جپاروف که مدتی برای استقلال پنالتی می‌زد نیز با پای راست این کار را انجام می‌داد. این تفاسیر باید محمدی را از حالا تا پایان دوران غیبت یامگا به عنوان پنالتی‌زن نخست استقلال بدانیم و احتمالا بلانکو آرژانتینی نیز پنالتی‌زن دوم تیمش خواهد بود.

یامگا مثل پادوانی نشود!

دیگر همه از سرنوشت پادوانی مدافع برزیلی اسبق استقلال خبر دارند. بازیکنی که در یکی از بازی‌های استقلال دچار مصدومیت از ناحیه نخاع شد تا همیشه ویلچرنشین شود، اما مسوولان وقت استقلال در حق او کم لطفی کردند. انتظار می‌رود مدیران فعلی استقلال از تجربه‌ تلخ گذشته درس بگیرند و یامگا را در طول درمانش همراهی کنند‌‌ . هواداران و بازیکنان و مربیان این باشگاه هم به‌طور حتم در طول مسابقات از این ستاره فرانسوی به نیکی یاد خواهند کرد تا یامگا به سرنوشت‌ پادوانی دچار و گوشه‌نشین نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.