تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401 - 19:57
کد خبر : 119733

معاون امور مطبوعاتی:روایت گری سازمان برای مردم و مردم برای سازمان از بدیهی ترین فعالیت های یک روابط عمومی است

معاون امور مطبوعاتی:روایت گری سازمان برای مردم و مردم برای سازمان از بدیهی ترین فعالیت های یک روابط عمومی است

آرمان شرق-گروه ارتباطات:به گفته مهدی پور روایت گری سازمان برای مردم و مردم برای سازمان از بدیهی ترین فعالیت های یک روابط عمومی به شمار می آید و روابط عمومی ها باید علاقه های میان بخش های مختلف یک سازمان را برقرار کنند و فعالیت رسانه ای یکی از فعالیت ها و تکالیف روابط عمومی ها محسوب می شود.

معاون امور مطبوعاتی:روایت گری سازمان برای مردم و مردم برای سازمان از بدیهی ترین فعالیت های یک روابط عمومی است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نخستین نشست تخصصی مراکز روابط عمومی این وزارتخانه که صبح امروز در باغ زیبا آغاز به کار کرد، با بیان اینکه فعالیت در حوزه روابط عمومی یک فعالیت مجزا از کار رسانه ای است، گفت: روابط عمومی ها باید علائق و علقه های میان بخش های مختلف یک سازمان را برقرار کنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور با بیان این مطلب افزود: هر چند از جهاتی کار روابط عمومی و رسانه مماس با یکدیگر است اما مانند هم نیست و توانایی و فعالیت آن ها با هم متفاوت است.

وی ادامه داد: به تعبیری کار و فعالیت روابط عمومی صرفا ایجاد روابط نیست بلکه علاقه نیز محسوب می شود. به این معنا که هر فردی که کار روابط عمومی انجام می دهد هم باید به آن علاقه داشته باشد و هم باید علقه ها و علائق را ایجاد کند.

به گفته مهدی پور روایت گری سازمان برای مردم و مردم برای سازمان از بدیهی ترین فعالیت های یک روابط عمومی به شمار می آید و روابط عمومی ها باید علاقه های میان بخش های مختلف یک سازمان را برقرار کنند و فعالیت رسانه ای یکی از فعالیت ها و تکالیف روابط عمومی ها محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: مساله اصلی روابط عمومی ها توجه به محتوا است.‌ محتوا می تواند کلامی و غیر کلامی، دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی و … باشد و در این میان انتخاب محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدی پور در عین حال تصریح کرد: محتوای روابط عمومی باید متفاوت باشد و این تفاوت آموزش دادنی نیست بلکه می تواند بر اساس تجربه، اقلیم، جغرافیا ذائقه های محلی و … باشد و این تمایز منجر به ایجاد جذابیت می شود؛ بنابراین نباید از تکرار تجربه ها هراس داشته باشیم.

وی افزود: جذابیت در محتوا را باید در تکرار ایجاد کنیم زیرا مخاطب پایدار و دائمی نیست و تغییر می کند؛ بنابراین ما نیازمند تکرار پیام هستیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی با اشاره به نقش کارزارهای تبلیغاتی در اثرگذاری محتوا میان مخاطبان، گفت: روابط عمومی ها به کمپین های تبلیغاتی نیز احتیاج دارند. بنابراین همه رخدادها و تصمیمات نیازمند کارزارهای تبلیغاتی است.

مهدی پور در ادامه به اهمیت سواد رسانه ای اشاره کرد و افزود: سواد رسانه ای و شناخت از آن دارای اهمیت است و ما آمادگی آموزش در این زمینه هستیم چرا که جز با سواد رسانه ای نمی توانیم راه کار دیگری برای واکسینه کردن افکار عمومی در مواجهه با اخبار جعلی داشته باشیم.

وی در عین حال تصریح کرد: چهره ها و نخبگان فکری جامعه می توانند نقش مهمی در گسترش سواد رسانه ای داشته باشند.

مهدی پور در پایان به نقش اخبار جعلی اشاره کرد و گفت: تکذیب اخبار جعلی از سوی روابط عمومی ها امری ضروری است و سرعت در عمل آن نیز مهم تر است.

گفتنی است، نخستین نشست تخصصی مراکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای هم افزایی مدیران روابط عمومی معاونت ها، سازمان های تابعه و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سیاست های کلی این وزارتخانه در زمینه فعالیت های رسانه ای برگزار شده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.