تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 23:05
کد خبر : 147849

مردیم وبردیم برای رویای قهرمانی

مردیم وبردیم برای رویای قهرمانی

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (چهارشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه قطر به مصاف هم رفتند. مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ (پنالتی) برای ایران و عمر خریبین در دقیقه ۶۴ (پنالتی) برای سوریه گل زدند.

مردیم وبردیم برای رویای قهرمانی

تسنیم: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در وقت‌های اضافی با تساوی یک – یک به پایان رسید تا برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.
تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (چهارشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه قطر به مصاف هم رفتند. مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ (پنالتی) برای ایران و عمر خریبین در دقیقه ۶۴ (پنالتی) برای سوریه گل زدند.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سامان قدوس (۶۳- امید ابراهیمی)، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی (۶۳- محمد محبی)، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (۷۴- علی قلی‌زاده- (۱۱۹- مهدی ترابی)) و سردار آزمون (۸+۹۰- سردار آزمون).
ترکیب سوریه: احمد مدنیه، ثائر کروما، ایهم اوسو، موید العجمان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، ایزاکیل العم، محمود الاسود (۵۸- پابلو صباغ)، عمار رمضان (۸۴- فهد یوسف)، ابراهیم هیسار و عمر خریبین (۸۷- علا یاسین).
داور: کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی
دقیقه ۸: پاس عمقی در محوطه جریمه سوریه به سردار آزمون رسید که ضربه مهاجم تیم ملی را دروازه‌بان سوریه دفع کرد و در ادامه نیز ضربه آزمون راهی در چارچوب دروازه نداشت. در این صحنه البته کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.
دقیقه ۱۶: شجاع خلیل‌زاده با خطا روی ابراهیم هیسار اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد.
دقیقه ۲۴: محمود الاسود با خطا روی سامان قدوس با کارت زرد داور کره‌ای‌ جریمه شد.
دقیقه ۲۵: شوت از راه دور مهدی قایدی را احمد مدنی، دروازه‌بان سوریه به کرنر فرستاد.
دقیقه ۲۷: در یک رفت و برگشت توپ پشت محوطه جریمه سوریه به احسان حاج‌صفی رسید و شوت این بازیکن را دروازه‌بان سوریه مهار کرد.
دقیقه ۳۰: پاس عمقی مهدی قایدی به مهدی طارمی رسید و مهاجم تیم ملی می‌توانست نزدیک شش قدم دروازه سوریه را باز کند ولی ترجیح داد پاس بدهد تا مدافعان سوریه از راه برسند.
دقیقه ۳۲: پاس علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ایهم اوسو روی مهاجم ایران خطا کرد تا داور کره‌ای نقطه پنالتی را نشان دهد.
دقیقه ۳۴: طارمی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و خلاف جهت حرکت دروازه‌بان سوریه دروازه حریف را باز کرد.
دقیقه ۳۹: شوت موید العجمان را علیرضا بیرانوند به راحتی گرفت.
دقیقه ۴۴: اشتباه بازیکنان سوریه باعث شد توپ در اختیار سردار آزمون قرار بگیرد. مهاجم ایران پس از طی کردن مسافتی به محوطه جریمه سوریه رسید ولی نتوانست ضربه نهایی را خوب بزند.
نیمه دوم
دقیقه ۵۲: پاس عمقی به آزمون رسید و مهاجم کشورمان می‌توانست برای دومین بار دروازه سوریه را باز کند. ضربه‌ سردار را ابتدا دروازه‌بان سوریه گرفت و ضربه دوم او پس از برخورد به یکی از مدافعان حریف به کرنر رفت.
دقیقه ۵۳: توپ ارسالی از نقطه کرنر را آزمون با سر زد که مدافع سوری از روی خط توپ را برگرداند.
دقیقه ۵۷: پاسکاری آزمون و طارمی یکبار دیگر برای تیم ملی موقعیت ایجاد کرد و ضربه طارمی را احمد مدنی گرفت.
دقیقه ۶۱: پابلو سباق روی پاس عمقی به محوطه جریمه تیم ملی رسید. کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود اما در ادامه با بررسی VAR مشخص شد که آفساید نبوده است. در این صحنه بیرانوند روی مهاجم سوریه خطا کرد و داور کره‌ای پس از بازبینی صحنه نقطه پنالتی را نشان داد و بیرانوند را با کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه ۶۴:عمر خریبین پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.
دقیقه ۶۹: شوت زمینی جهانبخش را مدنی، دروازه‌بان سوریه را گرفت.
دقیقه ۷۱: سعید عزت‌اللهی با کارت زرد جریمه شد.
دقیقه ۷۲: این بار نوبت محمد محبی بود که از داور به دلیل خطایی که مرتکب شد کارت زرد بگیرد.
دقیقه ۸۱: یک – دوی علی قلی‌زاده و مهدی طارمی با ضربه قلی‌زاده همراه شد ولی مدنی یکبار دیگر ناجی تیمش شد.
دقیقه ۸۲: طارمی به دلیل شبیه‌سازی در محوطه جریمه و تلاش برای گرفتن پنالتی از داور کارت زرد گرفت.
دقیقه ۱+۹۰: طارمی با جلوگیری از ضد حمله سوریه از داور کره‌ای کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد.
دقیقه ۶+۹۰: سوری‌ها داخل محوطه جریمه ایران نفوذ کردند و تا آستانه باز شدن دروازه پیش رفتند اما هر بار بیرانوند و مدافعان توپ را دور کردند.
دقیقه ۸+۹۰: ابراهیم هیسار با کارت زرد داور جریمه شد.
بازی در وقت‌های اضافه آرام دنبال شد و اتفاق خاصی رخ نداد.
کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی ترابی و احسان حاج‌صفی پنالتی‌های ایران و پابلو صباغ، ایهم اوسو، علا یاسین هم پنالتی‌های سوریه را گل کردند. ضربه پنالتی فهد یوسف را بیرانوند مهار کرد تا ایران با نتیجه ۵ بر ۳ و در مجموع ۶ بر ۴ گام به مرحله بعدی بگذارد و ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۴ بهمن در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ژاپن برود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.