تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 7:08
کد خبر : 62246

مدیر کل آژانس انرژی اتمی به ایران می اید

مدیر کل آژانس انرژی اتمی  به ایران می اید

ازمان شرق- آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، مدیر کل آژانس پیشنهاد داده است برای دستیابی به راه حلی که ادامه فعالیت بازرسان در ایران شود، به ایران سفر کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، مدیر کل آژانس پیشنهاد داده است برای دستیابی به راه حلی که ادامه فعالیت بازرسان در ایران شود، به ایران سفر کند.
درخواست مدیر کل آژانس انرژی اتمی برای سفر به ایرانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از وین؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد داده است که به تهران سفر کند.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه، کشور‌های عضو آژانس را در جریان تحولات اخیر مربوط به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی ذیل برجام در ایران قرار داده است.
مدیرکل آژانس در گزارشی به کشور‌های عضو آژانس گفت: ایران در روز ۱۵ فوریه به آژانس اطلاع داده است که از روز ۲۳ فوریه اقدامات شفاف ساز داوطلبانه اش از جمله پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشنهاد داده است به منظور یافتن یک راه حل عملی برای ادامه فعالیت‌های آژانس در ایران؛ به تهران سفر کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس به رایزنی با ایران ادامه خواهد داد.
پرتکل الحاقی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه می‌دهد تا از اماکن اعلام نشده در ایران با اطلاع کوتاه بازدید کنند. ایران اعلام کرده است در صورتی که تحریم‌های آمریکا لغو نشوند، این بازرسی‌ها متوقف خواهند شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.