تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 6:59
کد خبر : 128966

ماجرای جزیره فروشی؟

ماجرای جزیره فروشی؟

آرمان شرق-گروه سیاست:من تعجب می‌کنم دولت چگونه به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه با احساسات میلیون‌ها ایرانی بازی کند؟ چرا یک مدیر نامدیر به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه مام میهن را دچار چالش کند؟ من از دولت آقای رئیسی تعجب می‌کنم چرا اجازه می‌دهند مدیران این‌گونه مقدسات مردم را زیر سوال ببرند اگر در این شرایط نمی‌توانند مرهمی بر دردهای مردم باشند اقلاً نمک روی دردهای مردم نپاشند.

ماجرای جزیره فروشی؟

روز گذشته اظهارات سجاد پادام مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار، بسیار حاشیه ساز شد. او در نشستی اظهار کرد: «کشور یونان ۱۰۰ جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگانش را بدهد، ما هم به زودی به این وضعیت دچار می‌شویم. حتی اگر ۳ میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم باز هم نمی‌توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم. باید در ۵ ماه ۸۵ هزار میلیارد کار عمرانی می‌کردیم ولی فقط ۱۳ هزار میلیارد اجرایی شده، یعنی ۲۰ درصد.» این اظهارنظر شاید به کنایه باشد اما موجی از واکنش های جدی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی را در برداشت.
معین‌الدین سعیدی درباره این اظهارنظر گفت: باید در دهان چنین مدیری زد، من تعجب می‌کنم دولت چگونه به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه با احساسات میلیون‌ها ایرانی بازی کند؟ چرا یک مدیر نامدیر به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه مام میهن را دچار چالش کند؟ من از دولت آقای رئیسی تعجب می‌کنم چرا اجازه می‌دهند مدیران این‌گونه مقدسات مردم را زیر سوال ببرند اگر در این شرایط نمی‌توانند مرهمی بر دردهای مردم باشند اقلاً نمک روی دردهای مردم نپاشند. سعیدی درباره این‌که این سخنان در تضاد با صحبت‌های دولت در خصوص رشد اقتصادی و سایر دستاوردهایی است که مطرح می‌کند، عنوان کرد: این سخنان پارادوکس محض است، از یک طرف آقایان می‌گویند در بحث فروش نفت به چنین دستاوردهایی رسیده‌ایم، ما تحریم‌ها را دور زده‌ایم ما منابع فروش نفت‌مان افزایش پیدا کرده است، از سوی دیگر این‌گونه دل مردم را خالی می‌کنند که با این روند مجبوریم برای مطالبات جامعه بازنشستگان قشم، کیش و خوزستان را بفروشیم و مثال می‌زنند یونان ۱۰۰ جزیره خودش را فروخت.  علی شریعتی، عضواتاق بازرگانی ایران، در گفت‌وگو با آرمان امروز در اینباره گفت: باید توجه داشت که حوزه فعالیت ایشان مربوط تامین حقوق بازنستگان است و همه می دانیم در جایی هستند که آقای عبدالمالکی با ضعیف‌ترین رزومه وزارت رفاه را دست گرفتند. این نهاد صندوق های بازنشستگی و حوزه کارگری را مدیریت می‌کند. البته عبدالمالکی یا ایشان که تحریم را به هیچ حساب می‌کنند نماینده طرز فکری هستند که به عنوان نماینده گروهی صحبت و ادعا می‌کنند که تحریم‌ها اثری نداشته است و باید قوی باشیم. اینگونه آدرس‌های غلط می‌دهند و زحمات برجام را زیر سوال می‌برند و حتی ادعا دارند که که دیپلماسی عزت‌مندانه داریم. وی ادامه داد:  اما در عمل مردم چیز دیگر می‌بینند. این دیپلماسی عزتمدانه تنها صحبت با چین بوده که جزییات آن نیز بیرون نیامده و تنها  در حد گمانه زنی است، این دوستان نیز سفیر این تفکر هستند. باید توجه داشت که آب و خاک کشو با تمام هم و غم مردم  وطن‌پرست کشور حفظ شده است. شاید حرف ایشان به کنایه از شرایط شخت صندوق‌های بازنشستگی باشد اما اینها خروجی تحریم، کاهش درآمدی و نفروختن نفت است. از همین روی، نباید نقدی به ایشان داشت چون نماینده طرز فکر خاصی هستند و ایشان باید  باید عذرخواهی و به دلیل این طرز فکر برکنار شود تا افراد باورمند به فرهنگ کشور سرکار بیایند. این در حالی است که احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در توییتی در خصوص بی‌دقتی و کج‌سلیقگی یک مدیر وزارت رفاه در بیان راه‌حلی نادرست برای حل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، وزیر محترم رفاه تأکید کرد موضع مذکور، شخصی و مؤکداً بر خلاف سیاست‌های دولت و اقدامات این وزارتخانه برای حل ریشه‌ای و ساختارمند معضلات بجا مانده از گذشته است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.