تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 7:39
کد خبر : 143269

ماجرای توقیف کشتی اسرائیلی چیست؟

ماجرای توقیف کشتی اسرائیلی چیست؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:رسانه‌های مختلف عربی و اسرائیلی گزارش می‌دهند که یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ از سوی نیروهای حوثی یمن ربوده شده است. نام این کشتی «گالکسی لیدر» گزارش شده است و گفته می‌شود ۲۲ سرنشین دارد. این در حالی است که شبکه المیادین نزدیک به گروه حزب‌الله لبنان گزارش داده است که نیروهای حوثی یمن «۵۲ سرنشین» این کشتی را بازداشت کرده‌اند. 

ماجرای توقیف کشتی اسرائیلی چیست؟

آرمان امروز-سرویس بین الملل: رسانه‌های مختلف عربی و اسرائیلی گزارش می‌دهند که یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ از سوی نیروهای حوثی یمن ربوده شده است. نام این کشتی «گالکسی لیدر» گزارش شده است و گفته می‌شود ۲۲ سرنشین دارد. این در حالی است که شبکه المیادین نزدیک به گروه حزب‌الله لبنان گزارش داده است که نیروهای حوثی یمن «۵۲ سرنشین» این کشتی را بازداشت کرده‌اند.  با این حال در برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع اسرائیلی آمده است که هیچ کدام از سرنشینان این کشتی اسرائیلی نیستند. منابع المیادین همچنین گفته‌اند یک تاجر اسرائیلی به نام «رامی اونگر» مالک کشتی بوده است. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم گزارش داده تل‌آویو در حال بررسی این موضوع است. نیروهای مسلح یمن نیز پس از انتشار این خبرها اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای مهمی را منتشر خواهد کرد. پیشتر نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که همه انواع کشتی‌های اسرائیل را که برای رژیم اشغالگر کار می‌کنند، هدف قرار خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای جهان خواست تا شهروندان خود را که بر روی این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند. سخنگوی ارتش اسرائیل اما در واکنش به خبرهای امروز گفت: ربوده‌شدن یک فروند کشتی باری توسط حوثی‌ها در جنوب دریای سرخ یک حادثه بسیار خطرناک در سطح جهانی است. او ادعا کرد که این کشتی ربوده شده «اسرائیلی نیست، در حال حرکت از ترکیه به سمت هند بود و هیچ یک از سرنشینان آن اسرائیلی نبودند». از سوی دیگر صحبت ها نشان می دهد که اسرائیل در جبهه شمال نیز به شدت درگیر است. کوبی مروم، سرهنگ ذخیره ارتش اسرائیل در این رابطه گفت: جهت گیری سیاسی ارتش اسرائیل در جبهه شمالی، پاسخ دادن از طریق شلیک حساب شده و محتاطانه است، بدون اینکه اوضاع در مسیر یک جنگ همه جانبه بدتر شود.

کوبی مروم افزود که جنگ همه جانبه با حزب‌الله یک چالش بزرگ برای اشغالگران است و توضیح داد که خسارات وارده به جبهه داخلی اسرائیل، علاوه بر خسارات مالی هنگفت، شامل تلفات سنگین و بسیار زیاد خواهد بود. مروم در مقاله‌ای که در وبگاه کانال ۱۲ منتشر شد، گفت که در جبهه شمالی در حال حاضر «جنگ فرسایشی شدیدی با سرعت بالا در جریان است و هر روز حوادث زیادی رخ می‌دهد که شامل پرتاب موشک‌های ضد تانک، شلیک راکت و خمپاره، عملیات نفوذ و فعال کردن پهپادهای انتحاری توسط حزب‌الله و دیگر گروه‌های فلسطینی می‌شود». این نظامی اسرائیلی در ادامه گفت، حزب‌الله لبنان باعث شد صدها هزار نفر تا خلیج حیفا در معرض تهدید حملات موشکی قرار گیرند. وی گفت، حزب‌الله باعث شد ۷۰ هزار اسرائیلی خانه‌هایشان در مرز شمالی را تخلیه کنند. این افسر ذخیره تاکید کرد که اسرائیل مجبور به بازنگری و پاسخ به حزب‌الله است که ابتکار عمل را به دست گرفته و آتش را تشدید می‌کند. وی اشاره کرد، جنگ نیروهای اسرائیلی در قلب شهر غزه باعث این وضعیت است.

همچنین اسرائیل از آسیب رساندن به اعضای نیروی رضوان در ۳-۴ کیلومتری از مرز از ترس بدتر شدن اوضاع واهمه دارد.  وی با بیان این مطلب ادامه داد: جا دارد در بخشی از روانشناسی پس ازهفتم اکتبر از خود بپرسیم که چگونه اجازه دادیم حزب‌الله با دنبال کردن سیاست مهار و خویشتن‌داری بیش از یک دهه به هیولایی خطرناک تبدیل شود. از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه اسرائیل در در هفتم اکتبر، مرزهای شمالی اراضی اشغالی شاهد تنش‌های بی‌سابقه‌ای است و حزب‌الله لبنان پایگاه‌ها، شهرک‌ها و نیروهای اسرائیل را هدف قرار می‌دهد. ارتش این رژیم نیز به نوبه خود شهرها و مناطق جنوبی لبنان را با گلوله‌های توپخانه و گلوله‌های فسفری که در سطح بین‌المللی ممنوع است، بمباران می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.