تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 22:23
کد خبر : 133696

فراز و فرود بیرانوند در ذهن هواداران؛ آیا بازگشت مساله را حل می کند؟

فراز و فرود بیرانوند در ذهن هواداران؛ آیا بازگشت مساله را حل می کند؟

آرمان شرق-گروه ورزش:برخی از کارشناسان بر این باور هستند که جایگاه بیرانوند در ذهن هواداران پرسپولیس متزلزل شده است و  واکنش ها به گونه ای است که حتی اگر  به تیم برگردد شاید به آسانی نتواند آن جایگاه سابق  خود را به دست  آورد.از طرف دیگر  این رفتارها هم نوعی نابسامانی ایجاد خواهد کرد  چرا که دیگر بازیکنان هم ممکن است برای گرفتن طلب و یا بالا بردن رقم قراردادشان دست به چنین شیوه هایی بزنند.

فراز و فرود بیرانوند در ذهن هواداران؛ آیا بازگشت مساله را حل می کند؟

شفقنا ورزشی- سنگربان سرخ پوشان پایتخت با فسخ یکطرفه قرارداد، نشان داد به همان اندازه که در مستطیل سبز توانمند است در بیرون از میدان هم میتواند مدیریت را درگیر کند.

به گزارش شفقنا ورزشی، ۳۱ سال سن دارد و اصالتی لرستانی دارد. او در دوران نوجوانی مجبور شد شهر و زادگاه خود را ترک کند و برای کارگری راهی تهران شد. بدون شک او در رویاهای خود هم پیش بینی نمی کرد که شاید روزی به چنین جایگاهی برسد.

بیرانوند در نفت بود که خود را به فوتبال ایران معرفی کرد. درخشش او در زمانی که پرسپولیس به خاطر ضعف سوشا مکانی قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد چشم برانکو را گرفت. او از استقلال هم پیشنهاد داشت و درحالیکه گفته می شد طرفدار تیم آبی پوش در نهایت پیراهن پرسپولیس را برتن کرد.

این دروازه بان لرستانی در پرسپولیس توانایی های خود را نشان داد؛ از کلین شیت های پیاپی تا پرتاب دست های بی نظیر که او را جهانی کرد. رفته رفته بیرانوند جایگاهی ویژه در بین بازیکنان و هواداران پرسپولیس پیدا کرد و نشان داد که بعد از عابدزاده بهترین دروازه بان تاریخ تیم سرخ پوش  است.

او در پرسپولیس ۴ فصل پیاپی عنوان بهترین دروازه بان را به دست آورد و در نهایت هم لژیونر شد و راهی فوتبال اروپا شد هر چند که تجربه تلخی در پرتغال داشت. نیمکت نشین در هر دو تیم آنتورپ و بووایشتا باعث شد تا او در سال جام جهانی و از ترس از دست دادن جایگاه خود در تیم ملی به پرسپولیس برگردد و تیم سرخ پوش به او کمک کرد تا دوباره به روزهای اوج برگردد و در جام جهانی مرد شماره ۱ ایران باشد.

بیرانوند بدون شک یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ایران است و چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی فوتبال ایران نمایش بسیار خوبی از خود نشان داده است.

اما این دروازه بان یک روی دیگر هم دارد و آن قسمت مرتبط با حاشیه سازی  است وانگار بودن در سایه بیش از هر چیزی او را می ترساند.

بیرو قبل از آنکه پرسپولیس را ترک کند و راهی فوتبال پرتغال شود در مقطعی از فصل با هواداران پرسپولیس درگیری لفظی پیدا کرد و حتی عده ای او را تهدید کردند.

شادی عجیب وی بعد از پیروزی سرخ پوشان در دربی حرکت دیگری بود که حسابی هواداران و بازیکنان استقلال را  عصبی و البته بازیکنان پرسپولیس را هم به دردسر انداخت و این قبیل رفتارها رفتار پخته ای تلقی نمی شود .

درحالیکه پرسپولیس خود را آماده شروع فصل جدید می کرد و هواداران در انتظار خریدهای جدید بودند بیرانوند در حرکتی عجیب و فرا لالیگایی تصمیم به فسخ قرارداد خود با پرسپولیس کرد این درحالی است که او دو سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. بیرانوند خواستار افزایش رقم قرارداد کنونی خود شده است.

در میان کارشناسان این نکته مطرح است ;i آیا جایز است بازیکنی که در نظر هواداران این جایگاه خاص را دارد به خاطر دیرکرد در پرداخت، آن هم پاداش و نه مبلغ قرارداد این گونه با تیم خود برخورد کند و هواداران تیمش را اینگونه در شوک فرو ببرد؟ پس غیرت تیمی که بازیکنان بارها از آن صحبت به میان می آروند چه می شود؟ و البته برخی نیز بر این باورند در نیای حرفه ای بازیکن هم حق دارد منافع بلند مدت خود را ببیند و این جابجایی ها در ورزش حرفه ای عجیب و بی سابقه نیست.

برخی از کارشناسان بر این باور هستند که جایگاه بیرانوند در ذهن هواداران پرسپولیس متزلزل شده است و  واکنش ها به گونه ای است که حتی اگر  به تیم برگردد شاید به آسانی نتواند آن جایگاه سابق  خود را به دست  آورد.

از طرف دیگر  این رفتارها هم نوعی نابسامانی ایجاد خواهد کرد  چرا که دیگر بازیکنان هم ممکن است برای گرفتن طلب و یا بالا بردن رقم قراردادشان دست به چنین شیوه هایی بزنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.