تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 8:07
کد خبر : 133244

علت ماندن آب داخل جاپودری ماشین لباسشویی چیست؟

علت ماندن آب داخل جاپودری ماشین لباسشویی چیست؟

آرمان شرق-گروه جامعه:جاپودری از قطعاتی می باشد که اگر با مشکلی رو به رو شود فرآیند شستشوی لباس کاملا با اختلال مواجه می شود. از این رو بهتر است در صورت وجود هر گونه خرابی هر چه سریع تر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.برای عیب یابی ، سرویس و تعمیر انواع ماشین لباسشویی در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید. سامان سرویس تعمیر لباسشویی بوش در مشهد را در منزل انجام می دهد.

علت ماندن آب داخل جاپودری ماشین لباسشویی چیست؟

 ماشین لباسشویی دارای بخش ها و قطعات مختلفی می باشد که هر کدام از این بخش ها با انجام وظایف خود، کارکرد صحیح دستگاه را تضمین می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است یکی از این بخش ها دچار مشکل و یا آسیب شود و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد جاپودری ماشین لباسشویی و دلیل ماندن آب در داخل آن نکاتی را بیان کنیم.

جاپودری ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی به طور کلی از سه بخش تشکیل شده است که هر ویژگی های منحصر به خود را دارند. این بخش ها شامل:

بخش اول که برای ریختن مواد شوینده جهت شستشوی اولیه لباس ها می باشد و معمولا مقدار کمی مواد شوینده در آن ریخته می شود.
بخش بعدی برای شستشوی اصلی لباس ها می باشد در این بخش می توان علاوه بر پودر یا مایع شوینده از لکه بر ها نیز استفاده کرد. اما دقت باشید که زیاده روی در استفاده از این مواد منجر به پوسیدگی لباس ها می شود.
در بخش آخر معمولا مایع نرم کننده ریخته می شود که بهتر است آن را در ۲۰ دقیقه پایانی شستشو در جاپودری بریزید.

 

 برخی از دلایل باقی ماندن آب در جاپودری

 ۱ . مسدود شدن مسیر جا پودری

از مهم ترین دلایلی که باعث می شود آب در داخل جاپودری باقی بماند، مسدود شدن مسیر آن می باشد.آب در حالت عادی از طریق جا پودری وارد دیگ ماشین لباسشویی می شود. در صورتی که مسیر انتقال آب مسدود شود؛ این آب در داخل جاپودری انباشته می شود. مسدود شدن مسیر جاپودری دلایل و عوامل مختلفی ممکن است داشته باشد که برخی از آن ها شامل استفاده از مواد شوینده بی کیفیت، کثیف بودن جاپودری، وجود اجسام خارجی در مسیر آب، تجمع پودر در داخل جاپودری و مسدود کردن مسیر آن و غیره می شود.

 ۲ . نصب نادرست دستگاه

نصب نادرست ماشین لباسشویی از دیگر دلایلی است که منجر به باقی ماندن آب و نشت آن از جاپودری می شود.گاهی اوقات ممکن است در هنگام نصب ماشین لباسشویی دستگاه به خوبی تراز نشود و شیب آن رو به جلو باشد. این موضوع باعث می شود در هنگام آبکشی و یا در هنگام شروع فرآیند شستشو، آب از زیر جاپودری دچار نشتی شود.در صورت برخورد با چنین مشکلی ابتدا باید پایه های جلوی دستگاه را باز کنید و سپس آن را به درستی تراز کنید.

 ۳ . شکسته شدن جاپودری

همانطور که قبل تر گفتیم جاپودری از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در جاپودری علاوه بر سه قسمتی که در بالا شرح دادیم که پودر و مایع لباسشویی در آن ها ریخته می شود؛ قسمتی وجود دارد که تمام اتصالات و شیلنگ های ورودی و خروجی آب به آن متصل شده است.گاهی اوقات ممکن است یکی از این بخش ها در ضربه و آسیب فیزیکی دچار ترک خوردگی و شکتسگی شود که در نتیجه باعث می شود آب در این قسمت انباشته شده و دچار نشتی شود.
بهتر است در صورت شکستن جاپودری آن را به طور کامل تعویض کنید و از یک جاپودری نو را در ماشین لباسشویی خود قرار دهید.

 ۴ .خراب شدن هیدروستات ماشین لباسشویی

هیدروستات یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی می باشد که کارش کنترل حجم آبی است که وارد ماشین لباسشویی می شود.هنگامی که این قطعه دچار مشکل و خرابی می شود؛ آب بیشتر از حد مورد نیاز وارد دیگ ماشین لباسشویی می شود و در نتیجه از جاپودری نشت پیدا می کند. برای حل این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید و هیدروستات دستگاه خود را تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض کنید.

 ۵ . فشار بالای آب

هنگامی که آب با فشار زیادی وارد ماشین لباسشویی شود، این احتمال وجود دارد که آب در جاپودری دستگاه بماند و پس از مدتی به بیرون نشت پیدا کند.در چنین شرایطی جاپودری مشکلی ندارد و نیازی نیست که آن را تعمیر کنید. بلکه باید فشار آب ساختمان و میزان آبی که وارد ماشین لباسشویی می شود را برسی کنید. این مشکل همچنین باعث مصرف بی رویه آب و همچنین ایجاد سر و صدا از دستگاه می شود.

 ۶ . فرسوده شدن جا پودری

بسیاری از قطعات ماشین لباسشویی با گذشت زمان و پس از مدتی استفاده دچار فرسودگی و کهنگی می شوند. این موضوع در رابطه با جاپودری نیز صدق می کند. هنگامی که متوجه آب در جاپودری دستگاه باقی می ماند و دچار نشتی می شود ابتدا آن را از دستگاه خارج کنید و درون آن مقداری آب بریزید. اگر راهی را برای خروج از جاپودری پیدا کند؛ می توان گفت که جاپودری دچار فرسودگی شده است.
در این مواقع به راحتی می توانید با نمایندگی ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که جاپودری دستگاه شما را تعویض کنند. توجه داشته باشید که قیمت جاپودری ماشین لباسشویی با توجه به نوع و مدل دستگاه می تواند متفاوت باشد.

جاپودری از قطعاتی می باشد که اگر با مشکلی رو به رو شود فرآیند شستشوی لباس کاملا با اختلال مواجه می شود. از این رو بهتر است در صورت وجود هر گونه خرابی هر چه سریع تر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.
برای عیب یابی ، سرویس و تعمیر انواع ماشین لباسشویی در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید. سامان سرویس تعمیر لباسشویی بوش در مشهد را در منزل انجام می دهد.

۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.