پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عجیب است که بازیکنان سپاهان را پس می‌دهند و نفرات استقلال و پرسپولیس را به هانگژو می‌برند.

بهادر عبدی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم پرسپولیس در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان، اظهار داشت: امسال کسب پیروزی در هر بازی از لیگ قهرمانان آسیا بسیار دشوار است، چون باشگاه‌های عربستانی هزینه‌های سرسام‌آوری انجام داده‌ و بزرگان فوتبال جهان را به تیم‌های خودشان آورده‌اند. تیم‌های عربستانی با این سرمایه‌گذاری عجیب اختلاف سطح معناداری با سایر تیم‌های آسیایی‌ها پیدا کرده‌اند و این فاصله سطح فوتبال را در دیدار با النصر دیدیم. این در حالی بود که سرمربی النصر چند بازیکن تاپ و جهانی دیگر خود را استفاده نکرد. با این حال بازیکنان پرسپولیس تمام تلاش خودشان را انجام دادند تا نتیجه خوبی در ورزشگاه آزادی بگیرند، اما زورشان نرسید.

*نباید فراموش کنیم که پرسپولیس با ۱۲ بازیکن به فینال آسیا رسید

وی در مورد دیدار پرسپولیس با الدحیل در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، خاطرنشان کرد: این بازی هم مثل دیدار با النصر است و باتوجه به اینکه الدحیل هم بازیکن بزرگی مانند کوتینیو را جذب کرده، بازی سختی برای پرسپولیس خواهد بود، اما نباید فراموش کنیم که پرسپولیس با ۱۲ بازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. تقابل با الدحیل مهم‌ترین بازی پرسپولیس در گروه است و برای صعود به عنوان تیم دوم باید از این تیم قدرتمند قطری در دو دیدار رفت و برگشت امتیاز بگیرد. امیدوارم مهدی ترابی به بازی با الدحیل برسد تا به همراه سایر بازیکنان در قطر اتفاقات خوبی را برای پرسپولیس رقم بزنند و با سه امتیاز خارج از خانه برگردند.

*قانون سقف بودجه ۳ تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را تضعیف کرد

کارشناس فوتبال در واکنش به قانون سقف بودجه برای باشگاه‌ها، گفت: اگر مسئولان ۱۰۰ تصمیم برای فوتبال گرفته باشند، به جرات می‌توانم بگویم که همه تصمیمات‌شان به دنبال تعضیف کردن سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است. سقف بودجه یک نمونه از این تصمیمات در راستای ضعیف‌تر شدن پرسپولیس، سپاهان و نساجی است. در فوتبال ایران جای اینکه به نمایندگان کشورمان کمک کنند تا مقابل حریفان‌ قدرتمندشان موفقیتی به دست آوردند، قوانین دست و پاگیری را وضع می‌کنند تا تیم‌های ایرانی توان صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را نداشته باشند.

*مورینیو و گواردیولا هم نمی‌توانند با این برنامه‌ریزی در فوتبال ایران کاری انجام دهند

پیشکسوت فوتبال درباره تعطیلات بلند مدت لیگ برتر، یادآور شد: تعطیلات به نفع هیچ تیمی نیست. النصر چند روز قبل از دیدار با پرسپولیس بازی پرفشاری در لیگ عربستان انجام داد و بعد از بازگشت هم دوباره در لیگ عربستان بازی کرد. عربستان فوتبال را به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کند و فوتبال ایران فقط اسمش حرفه‌ای است. بازی رسمی از ۱۰۰ جلسه تمرین بهتر است. تعطیلات ۴۰، ۵۰ روزه مثل یک دوره آماده‌سازی پیش فصل است. مورینیو و گواردیولا هم به فوتبال ایران بیایند، نمی‌توانند خودشان را با این برنامه‌ریزی وفق دهند‌.

عبدی افرود: امیدوارم بتوانیم به ۲۰ سال قبل برگردیم که مسابقات‌مان با نظم برگزار می‌شد و اگر مثل آن سال‌ها مسابقات را برگزار کنیم یک جور پیشرفت است. سازماندهی مسابقات در سال ۱۳۸۲ که من فوتبال حرفه‌ای را شروع کردم، خیلی بهتر از الان بود. تعطیلی که وجود نداشت، همه تیم‌ها زمین چمن خوبی داشتند، هتل‌ها مناسب و داوری‌ها مطلوب بود. با هر تیمی که بازی می‌کردیم فوتبال فنی و تاکتیکی را ارائه می‌کرد و ستاره‌های زیادی در لیگ حضور داشتند.

*با این مدل برنامه‌ریزی، فوتبال ایران هیچ وقت قهرمان آسیا نمی‌شود

وی در واکنش به وضعیت نامناسب برگزاری مسابقات در رده‌‌های پایه‌، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در فوتبال پایه وجود دارد که بازگو کردنش خنده‌دار است. بازی ساعت ۱۴، با ۴۵ دقیقه تاخیر برگزار می‌شود. یک بار آمبولانس نیست، یک بار پزشک وجود ندارد، یک بار داور چهارم نمی‌آید یا داور در ترافیک گیر کرده است. این وضعیت فوتبال پایه‌ است که باعث می‌شود تیم امید ایران نمی‌تواند به بازی‌های المپیک برود. تیم امید باید در انتخابی المپیک نتیجه می‌گرفت و خیلی عجیب است که بازیکنان سپاهان را پس می‌دهند و نفرات استقلال و پرسپولیس را به هانگژو می‌برند. وجود این مشکلات به تیم ملی بزرگسالان هم ضربه خواهد زد و با این شرایط هیچ‌ وقت قهرمان آسیا نمی‌شویم.