تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 14:42
کد خبر : 142076

طرح ۵ بندی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه

طرح ۵ بندی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه

آرمان شرق-گروه بین الملل:آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که دقایقی پیش وارد تل آویو شده، حامل یک طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه است.

طرح ۵ بندی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه

طرح ۵ بندی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه+جزئیات

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در سفر به تل‌آویو طرح ۵ بندی این کشور برای آتش‌بس موقت در غزه را با مقامات رژیم صهیونیستی مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که دقایقی پیش وارد تل آویو شده، حامل یک طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که طرح آمریکا شامل بندهای زیر است:

  • آتش‌بس موقت ۱۲ ساعته در طول روز
  • ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه در این بازه زمانی و خروج اسرای دوتابعیتی به ویژه اسرایی که دارای تابعیت آمریکایی هستند.
  • تردد بین شمال و جنوب نوار غزه تنها به وسیله خودروهای آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل، صلیب سرخ و سازمان پزشکان بدون مرز انجام خواهد شد.
  • ورود ۵۰ هزار لیتر سوخت به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح.
  • افزایش تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به ۲۰۰ کامیون در روز و ادامه فعالیت این گذرگاه برای خروج خارجی‌ها و دوتابعیتی‌ها و انتقال مجروحان به بیمارستان‌های مصر.

 

پیش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا وارد تل آویو شده است. این سومین سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی از آغاز جنگ غزه است.

بنابرگزارش‌ها آنتونی بلینکن در این سفر قرار است با نخست‌وزیر و رژیم صهیونیستی و همچنین اعضای کابینه جنگ و «یائیر لاپید» رهبر مخالفان نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو هم‌زمان با سخنرانی بسیار مهم امروز جمعه سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان انجام می‌شود. رسانه‌های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که بلینکن در این سفر تلاش دارد مقامات رژیم صهیونیستی را به توقف جنگ متقاعد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.