تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 9:04
کد خبر : 145750

ضیا عربشاهی : متاسفم برای این فوتبال!

ضیا عربشاهی : متاسفم برای این فوتبال!

آرمان شرق-گروه ورزش:هیچ‌ جای دنیا سقف قراردادی نداریم. متاسفانه دو، سه نفر از آقایان که ادعای دانستن مسائل حقوقی دارند، این تصمیم را گرفتند. شما در جایی از دنیا قانون سقف قرارداد برای باشگاه‌ها سراغ دارید؟ بروید دنبال زندگی خودتان بگذارید فوتبالی‌ها سر کار بیایند. شما ببینید کنار تیم ملی ما چه افرادی هستند؟ همین‌جا به صراحت می‌گویم همین‌ها که به عنوان دستیار هستند بعد از جام‌ ملت‌ها در فوتبال ما تیم می‌گیرند.

ضیا عربشاهی : متاسفم برای این فوتبال!

 «اعتماد»: کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را شکست و به همین دلیل امتیازات کسر شده از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان برگشت و از دیگر تیم‌های متخلف که قانون سقف قرارداد را دور زده بودند، امتیازی کسر نمی‌شود! اینکه چرا قانون سقف قرارداد را گذاشتند و آقایان تصمیم‌گیرنده روی چه معیاری از این روش برای جلوگیری از بریز و بپاش در فوتبال می‌خواستند، استفاده کنند یک ‌بحث جداگانه است، اما با اجرایی شدن این تصمیم و سپس نادیده گرفتن قانون دو، سه تا تیم سود بردند و تیمی مثل پرسپولیس که در آسیا حضور داشت و باید تقویت می‌شد، ضرر هنگفتی کرد، چراکه این تیم می‌توانست با صعود به مراحل بعدی یا برد در هر بازی ضمن کسب اعتبار پاداش خوبی را از AFC بگیرد، اما ترس از کسر امتیاز و جرایم فدراسیون مانع از آن شد تا گل‌محمدی در پست‌هایی که نیاز به بازیکن داشت، بازیکن بگیرد و در نهایت به جذب بازیکنانی در سطح نبیل باهویی رضایت داد! اما سپاهان تقویت شد و حالا هم در آسیا حضور دارد و هم در لیگ با اقتدار صدرنشین است. تیمی که با بودجه نامحدود بسته شد و حالا با رای کمیته استیناف و بازگرداندن ۴ امتیاز کسر شده‌اش بیش از سایر تیم‌ها راضی و خوشحال است! با ضیا عربشاهی، پیشکسوت پرسپولیس در‌خصوص رای تاریخی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

در جریان آخرین اخبار فوتبال ما قرار دارید؟

مگر می‌شود بی‌خبر باشم؟ حالا چی می‌خواهی بپرسی؟

حکم کمیته انضباطی در کمیته استیناف شکسته شد. نظر شما در این باره؟

واقعا متاسفم برای فوتبال ما. آقایان وقتی به بن‌بست خوردند، چون جعل امضا کرده بودند و باید استقلال محروم و امتیاز از این تیم کسر شود، این رای را می‌دهند و تمامش را پاک می‌کنند. امتیازات را به سپاهان و پرسپولیس برگرداندند؟ استقلال جعل امضا کرده؟ واقعا برای این فوتبال متاسفم که تا چه حد به بیراهه رفته.

به گفته عضو کمیته استیناف رییس فدراسیون دخالتی در این حکم نداشته است.

مگر می‌شود رییس فدراسیون در جریان این حکم نباشد؟ ارادت دارم به تاج، چون‌ مادر خدا بیامرزم اصفهانی بود و کاملا خانواده تاج را می‌شناسم، اما چرا به شعور هواداران فوتبال بی‌احترامی می‌شود‌؟

پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند اگر از اول می‌دانستند قرار نیست امتیازی از تیم‌ها کسر شود بیشتر هزینه می‌کردند و برای آسیا بازیکن می‌گرفتند. شما هم‌ همین نظر را دارید؟

بله، ۴، ۵ بار در مصاحبه قبلی هم گفتم‌ هیچ‌ جای دنیا سقف قراردادی نداریم. متاسفانه دو، سه نفر از آقایان که ادعای دانستن مسائل حقوقی دارند، این تصمیم را گرفتند. شما در جایی از دنیا قانون سقف قرارداد برای باشگاه‌ها سراغ دارید؟ بروید دنبال زندگی خودتان بگذارید فوتبالی‌ها سر کار بیایند. شما ببینید کنار تیم ملی ما چه افرادی هستند؟ همین‌جا به صراحت می‌گویم همین‌ها که به عنوان دستیار هستند بعد از جام‌ ملت‌ها در فوتبال ما تیم می‌گیرند.

اینکه ایراد این افراد نیست.‌ فکر ‌نمی‌کنید مقصر تصمیم‌گیرندگان هستند؟

بله، آقای تاج سینه خودت را سپر کن و علیه اینها بگو! مساله ملی است و شخص نیست. صراحتا بگویید این آقایان چه کار کردند چون شما رییس یک فدراسیون ۸۵ میلیونی هستید! مردم ما گناه دارند!

سپاهان از شکسته شدن این رای سود برد؟

موضوع این هم نیست. موضوع اصلی ماست‌مالی کردن‌ جعل استقلال است‌. سپاهان چهار امتیازش را گرفت اما مطمئن باشید پرسپولیس می‌تواند جبران کند.

سرمربی و مربی استقلال هم‌ در مصاحبه‌ای گفتند این‌ تیم ‌بیشترین ضرر را متحمل شده.

من ارادت دارم‌ به جواد، اما خیلی از کارهای او را نمی‌پسندم و فقط به او می‌گویم‌ اگر‌ یک بیزینس راه می‌انداختند هم چنین سودی نمی‌کردند!

صحبت خاصی مانده؟

ان‌شاءالله پرسپولیس بازی با نساجی را می‌برد و با تقویت در نیم فصل می‌رود برای قهرمانی. ما‌ پیشکسوتان از یحیی و پرسپولیس حمایت می‌کنیم، چون می‌دانیم‌ یکسری‌ها دنبال این هستند آدم‌های خودشان را بیاورند و دنبال منفعت شخصی هستند، اما ما دهه شصتی‌ها همه جوره از یحیی حمایت می‌کنیم. آخرین ‌جمله ‌من ‌این است که از تاج می‌خواهم‌ جلوی یکسری‌ها را بگیرد! اینها کادر را شلوغ کردند و بعدش برای همه این مربیان تیم‌ وجود دارد. می‌گویند آقای x نفر اول مافیاست، اما‌ بنویسید او‌ نفر پنجم‌ است و چهار نفر دیگر او را‌ حمایت می‌کنند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.