تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 20:31
کد خبر : 119961

شکایت خانواده «مهسا امینی» از نظام پزشکی به هیأت پزشکی ارجاع شده است

شکایت خانواده «مهسا امینی» از نظام پزشکی به هیأت پزشکی ارجاع شده است

آرمان شرق-گروه سیاست:وی در خصوص پرونده مهسا امینی گفت: خانواده وی شکایتی از نظام پزشکی داشتند که به هیأت پزشکی ارجاع شده و این هیأت هنوز نظر خود را اعلام نکرده است.

شکایت خانواده «مهسا امینی» از نظام پزشکی به هیأت پزشکی ارجاع شده است/ بازداشتی‌هایی که مستنداتی در مورد آنها نباشد، بلافاصله آزاد می‌شوند
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام منتظری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: آیات قرآن یک زن مسلمان را مکلف به حجاب کرده است، اما اگر غیرمسلمان است قانون وی را ملزم کرده است که حجاب را رعایت کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: در حوادث چندماه اخیر سعی کردند خطوط قرمز را کنار بزنند و روی حجاب هم تاکید داشتند که زنان و دختران حجاب را بردارند، بسیاری از کسانی که شاید حریم شرعی را رعایت نمی‌کنند به دلیل عدم توجه آنان به امر قانونی و شرعی است که از نظر ما باید قبل از برخورد قضایی و قانونی کار فرهنگی صورت گیرد.

وی افزود: انتظار ما از دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما این است که نقش حجاب را برای سلامت و امنیت خانم‌ها تببین کنند. اگر‌ در جوامع خارج از کشور مطالعات آگاهانه داشته باشیم خواهیم دید در اثر همین ولنگاری‌ها چه آسیب‌ها و ضرر و زیان‌های می‌رسد. در یک جامعه اسلامی انتظار از خانم‌ها این است که برای ایمنی و سلامت جامعه خودشان حجاب را رعایت کنند اما اگر خدایی نکرده به سمت و سوی برود که بی‌قانونی شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در خصوص پرونده مهسا امینی گفت: خانواده وی شکایتی از نظام پزشکی داشتند که به هیأت پزشکی ارجاع شده و این هیأت هنوز نظر خود را اعلام نکرده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات اخیر معاون اول قوه قضائیه در مورد تبصره ماده ۴۸ و انتقادهایی که نسبت به انحصار ایجاد شده در مورد این وکلا مطرح شده برخی خانواده‌ها مطرح می‌کنند که در دسترسی به برخی وکلای تعیینی در مرحله دادسرا با مشکلاتی مواجه هستند و اغلب در مرحله دادگاه هم اجازه ورود وکلای انتخابی داده نمی‌شود، طبق صحبت‌های آقای مصدق بفرمایید آیا در این خصوص قرار است به صورت کلی با همکاری مجلس در مورد این تبصره تجدید نظری صورت گیرد یا اینکه به دایره وکلای ماده ۴۸ افزوده خواهد شد؟ گفت: ما مجری قانون هستیم.  ریاست محترم قوه قضائیه دستور دادند به همه شهرستان‌ها و استان‌ها هرجا کمبود چنین وکلایی است اعلام کنید و این مرتب در حال انجام است. تا جایی که من اطلاع دارم آنچنان محدود نیست که کارها معطل مانده باشد. در ارتباط با اظهارات مصدق نمی‌دانم ایشان چه فرمودند بهتر است خودشان در این خصوص اظهارنظر کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.