تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 - 7:41
کد خبر : 130958

شهـــرآورد و فـیــنال ۲۶ میلیون یورویی

شهـــرآورد و فـیــنال ۲۶ میلیون یورویی

آرمان شرق-گروه ورزش:به‌طور کلی مجموع ارزش کل بازیکنان پرسپولیس و استقلال ۲۶ میلیون یورو تخمین زده می‌شود که اگرچه گران‌ترین تقابل فوتبال باشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند، اما نسبت به تاریخچه و اهمیت این مسابقه و نیز در مقایسه با سایر مسابقات مشابه در قاره آسیا، واقعا ارزان به نظر می‌رسد.

شهـــرآورد و فـیــنال ۲۶ میلیون یورویی

فـیــنال 26 میلیون یورویی
دنیای اقتصاد : پرسپولیس و استقلال برای صد و یکمین بار در طول تاریخ خود، قرار است عصر چهارشنبه به مصاف یکدیگر بروند؛ دیداری که در چارچوب فینال جام حذفی برگزار می‌شود و اهمیت مضاعفی هم دارد. در مورد مسائل فنی این مسابقه، در روز برگزاری بازی به تفصیل خواهیم نوشت. حالا اما شاید فرصت مغتنمی برای بررسی اقتصادی مسابقه باشد؛ دیداری که به دلیل اشکالات ساختاری شدید فوتبال ایران نمی‌تواند درآمدزایی و سودآوری قابل توجهی داشته باشد، اما به هر حال گردهمایی گران‌ترین و مهم‌ترین بازیکنان مسابقات باشگاهی کشورمان به شمار می‌آید. بیایید ببینیم در شهرآورد چهارشنبه چه خبر است.

دو تیم ۱۳ میلیون یورویی

ترانسفرمارکت عقیده دارد پرسپولیس و استقلال با فاصله اندکی نسبت به هم گران‌ترین تیم‌های فصل بیست‌ودوم فوتبال حرفه‌ای ایران به شمار می‌روند. مجموع ارزش بازیکنان فعلی پرسپولیس ۱۵/ ۱۳ میلیون یورو تخمین زده می‌شود، در حالی که قیمت کل بازیکنان استقلال حدود ۱۳ میلیون یورو برآورد شده است. در آخرین به‌روزرسانی ترانسفرمارکت، گران‌ترین بازیکن دربی تهران مهدی قائدی از استقلال است که روی او برچسب ۴/ ۱ میلیون یورویی خورده. نفر دوم هم مهدی ترابی است که با قیمت ۳/ ۱ میلیون یورویی، گران‌ترین بازیکن پرسپولیس به شمار می‌رود. در دربی تهران سه بازیکن ۲/ ۱ میلیون یورویی هم داریم؛ علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و کوین یامگا و محمد محبی از استقلال. البته که دیروز رسما اعلام شد یامگا به دلیل مصدومیت، حضور در دربی را از دست داده است. به‌طور کلی مجموع ارزش کل بازیکنان پرسپولیس و استقلال ۲۶ میلیون یورو تخمین زده می‌شود که اگرچه گران‌ترین تقابل فوتبال باشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند، اما نسبت به تاریخچه و اهمیت این مسابقه و نیز در مقایسه با سایر مسابقات مشابه در قاره آسیا، واقعا ارزان به نظر می‌رسد.

در بقیه قاره چه خبر است؟

برای اینکه مصداق مشخصی از آنچه گفتیم داشته باشیم، سری به دیگر کشورهای مهم آسیایی زدیم و ارزش برخی دیگر از دربی‌های مهم قاره را مرور کردیم. نتایج جالب است. بی‌گمان یکی از مهم‌ترین دربی‌های قاره شهرآورد ریاض بین الهلال و النصر عربستان است که تماشاگران زیادی هم دارد. این دوئل اگر همین امروز شکل بگیرد، ارزش آن بیش از ۱۲۰ میلیون یورو خواهد بود. ترانسفرمارکت روی النصر برچسب ۵۵/ ۸۰ میلیون یورویی زده و البته الهلال را هم تیم ۶۵/ ۳۹ میلیون یورویی قلمداد کرده است. شاید به نظر برسد ارزش بالای دربی ریاض به خاطر حضور کریس رونالدو است، اما ستاره پرتغالی در ۳۸ سالگی فقط ۲۰ میلیون یورو می‌ارزد و بدون او  هم تقابل النصر و الهلال بیش از ۱۰۰ میلیون یورو ارزش دارد. در ژاپن دربی اوزاکا بین سرزو اوزاکا و گامبا اوزاکا اهمیت زیادی دارد. این مسابقه هم حدود ۳۲ میلیون یورو می‌ارزد؛ گامبا ۶۳/ ۱۶ و سرزو هم ۶۳/ ۱۵ میلیون یورو برچسب خورده‌اند.

تازه در نظر داشته باشید که فوتبال ژاپن به‌شدت صادرات بازیکن دارد، در غیر این صورت ارزش مسابقات مهم این کشور می‌توانست بیشتر هم باشد. شاید جالب باشد بدانید دربی ابوظبی بین الجزیره و الوحده حدود ۶۰ میلیون یورو می‌ارزد و تقریبا سه برابر شهرآورد تهران ارزش دارد. الوحده ۷۷/ ۳۵ و الجزیره ۳۳/ ۲۳ میلیون یورو می‌ارزند. ارزش دربی سئول بین اف‌سی سئول و سوان سامسونگ هم چیزی بیش از ۳۴ میلیون یورو است؛ اولی ۸۵/ ۲۰ و دومی ۴۸/ ۱۳ میلیون یورو می‌ارزند. برای حسن ختام مطلب هم اشاره‌ای داشته باشیم به یکی از دربی‌های داغ استانبول بین گالاتاسرای و فنرباغچه که ۳۴۹ میلیون یورو ارزش دارد. گالا ۴۳/ ۱۷۶ و فنر هم ۴۰/ ۱۷۲ می‌ارزند. خب البته می‌دانید که فوتبال ترکیه، اروپایی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.