تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 22:35
کد خبر : 139946

شطرنج ایران از دیوار بزرگ چین عبور کرد

شطرنج ایران از دیوار بزرگ چین عبور کرد

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم ملی شطرنج ایران در دیداری سخت و دشوار موفق شد چین یکی از قدرت‌های بزرگ شطرنج جهان را در هانگژو از پیش‌رو بردارد.

شطرنج ایران از دیوار بزرگ چین عبور کرد

ایران و بزرگترین شکست چین در هانگژو!

به گزارش “ورزش سه “، حضور چین و هندوستان دو قدرت بزرگ شطرنج جهان و ازبکستان تازه به پا خواسته که اخیراً با ستاره‌های جوانش قهرمان المپیاد در این رشته شدند، رقابت‌های بازی‌های آسیایی را در حد تورنمنت‌های بزرگ شطرنج جهان برای ایران سخت و دشوار کرده است. در رقابت‌های انفرادی بعد از شروع ناامیدکننده کاپیتان ایران پرهام مقصودلو و کناره‌گیری او از رقابت‌ها و توقف محمدامین طباطبایی در یک‌قدمی مدال برنز، تیم ایران را بدون مدال راهی رقابت‌های سخت تیمی در این تورنمت سخت شطرنجی کرد.

امروز و در روز سخت بازی‌ها برای ایران دقایقی قبل تیم ملی ایران موفق شد چین را در رقابتی نفس‌گیر از پیش رو بردارد تا به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد و فردا در رقابتی سخت و دشوار به مصاف تیم ازبکستان برود.

1933943

سه تساوی در میزهای دوم تا چهارم توسط محمد امین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور تمام نگاه‌ها رابه میز یک کشانده بود. نبرد بین کاپیتان اول شطرنج ایران پرهام مقصودلو و وی یی که در غیاب دو ابر ستاره چینی دین لیرن (قهرمان حال حاضر جهان ) و یانئی روی میز یک نتیجه پایانی رقابت دو تیم را تعیین می‌کرد.

1933948

 این نبرد سخت و نفس‌گیر در روزی که پرهام  دوباره به پا خواسته بود و شبیه روزهای خوبش بود در پایان و در حالی که مات شمارهای مختلف در انجین‌ها عدد ۱۲ را نشان می‌دادند در آخر بازی پیاده و اسب به نفع گلادیاتور ایرانی به پایان رسید تا ایران در عین ناباوری یکی از قدرت‌های بزرگ شطرنج جهان را شکست دهد.

1933947
لحظه پایانی و برد پرهام با مهره سفید برابر حریف چینی

این پیروزی ما را با سه برد به صدر جدول و بالاتر از هند و ازبکستان رساند تا فردا دیدار نفس‌گیر ایران و ازبکستان که اخیراً قهرمان المپیاد جهانی شد نقش تعیین‌کننده‌ای در جدول داشته باشد، جایی که کاپیتان ایران و قهرمان اسبق شطرنج جوانان جهان پرهام مقصودلو روی میز یک باید به مصاف نودیربک عبدوستاروف پدیده جوان ازبک‌ها و قهرمان رقابت‌های سریع شطرنج جهان برود که این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان شطرنج جهان است.

ایران در صورت پیروزی برابر ازبکستان که احتمالا با ترکیب دیدار با چین برگزار خواهد شد به احتمال خیلی زیاد مدال نقره خود را تضمین کرده است و باید برای رسیدن به طلا هند را از دور رقابت‌ها کنار بزند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.