تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 1:09
کد خبر : 142427

سکته سه‌باره پرسپولیس، این بار در آسیا!/سه مساوی پی در پی!

سکته سه‌باره پرسپولیس، این بار در آسیا!/سه مساوی پی در پی!

آرمان شرق-گروه ورزش: پرسپولیس این تساوی را پس از دو نتیجه مساوی و متوالی در لیگ برتر ایران به دست آورد. این تیم بین دو بازی‌اش با استقلال تاجیکستان یک بار برابر ملوان و بار دیگر در ورزشگاه آزادی، برابر صنعت‌ نفت آبادان متوقف شده بود تا برای سومین بار با تحمل یک سکته خفیف، امتیازات ارزشمندش را از دست بدهد.

سکته سه‌باره پرسپولیس، این بار در آسیا!/سه مساوی پی در پی!

سکته سه‌باره پرسپولیس، این بار در آسیا

شرق: پرسپولیس، سومین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، روز گذشته در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، به مصاف استقلال این کشور رفت و در شرایطی که با گل مهدی ترابی از رقیب پیش افتاد، در نیمه دوم روی اشتباه عجیب مدافعانش گل مساوی را دریافت کرد تا نهایتا بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد. با این نتیجه پرسپولیس، خودش را در جدول رده‌بندی گروه E این رقابت‌ها هفت امتیازی کرد تا معادلات صعودش پیچیده‌تر از قبل شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی که پس از باخت در هفته نخست برابر النصر عربستان، دو برد متوالی کسب کرده‌ بودند، در ایستگاه چهارم دوباره متوقف شدند تا فرصت بزرگی را از دست بدهند. سرخ‌پوشان تهرانی در شرایطی مقابل رقیب تاجیکستانی به تساوی رسیدند که این اولین توقف آنها مقابل استقلال در سومین رویارویی آسیایی بود. این تیم یک بار در بازی رفت مرحله گروهی همین دوره و یک بار هم در سال ۲۰۱۹ استقلال تاجیکستان را شکست داده بود. البته پرسپولیس این تساوی را پس از دو نتیجه مساوی و متوالی در لیگ برتر ایران به دست آورد. این تیم بین دو بازی‌اش با استقلال تاجیکستان یک بار برابر ملوان و بار دیگر در ورزشگاه آزادی، برابر صنعت‌ نفت آبادان متوقف شده بود تا برای سومین بار با تحمل یک سکته خفیف، امتیازات ارزشمندش را از دست بدهد.

نساجی حذف شد و کار را برای ایرانی‌ها سخت کرد

قبل از بازی روز گذشته پرسپولیس، دو نماینده دیگر ایران یعنی نساجی و سپاهان هم در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبا رفتند که نتایج و دستاوردهای کاملا متضادی به ثبت رساندند. نساجی در شرایطی در ورزشگاه آزادی به مصاف نوفباخور ازبکستان رفت که با توجه به امتیاز میزبانی، انتظار می‌رفت دست پر از زمین مسابقه خارج شوند. با این حال، تیم مهدی رحمتی مثل بازی رفتِ این دو تیم کم‌رمق نشان داد و نهایتا با نتیجه ۳ بر یک مغلوب رقیب شد تا اولین تیم ایرانی حذف‌شده لیگ قهرمانان لقب بگیرد. نساجی که فقط یک برد برابر بمبئی سیتی دارد، سه امتیازی و در رده سوم گروه D ایستاده است. از آنجا که هم الهلال و هم نوفباخور در این گروه ۱۰ امتیازی شده‌اند، تیم مازندرانی اگر دو بازی بعدی‌اش را ببرد، باز ۹ امتیازی می‌شود و شانسی برای صعود ندارد. این حذف و نتیجه البته کار را برای صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله دوم هم دشوار کرده است. از آنجا که به غیر از تیم‌های صدرنشین، فقط سه تیم برتر دوم راهی مرحله حذفی می‌شوند، در این گروه با توجه به حضور الهلال و

۱۰ امتیازی شدن نوفباخور، انتظار می‌رود یکی از تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی به‌عنوان تیم دوم از همین گروه انتخاب شود. این یعنی محدودشدن شانس پرسپولیس و سپاهان برای صعود.

سپاهان و بهترین نتیجه تاریخ در غرب آسیا

برخلاف نساجی که روز خوبی را در ورزشگاه آزادی سپری نکرد، سپاهان دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، در دیدار برابر آلمالیق وضعیت شگرفی به خود گرفت و موفق شد با نتیجه خیره‌کننده ۹ بر صفر برابر رقیب ازبک به برتری برسد. سپاهان که پیش از این بازی از رأی کمیته انضباطی اِی‌اف‌سی و ۳ بر هیچ شدن تقابلش برابر الاتحاد عربستان آگاه شده بود، شجاعانه به میدان رفت و توانست در گروه سوم خودش را هفت امتیازی کند. برد ۹ بر صفر نساجی برابر آلمالیق سومین نتیجه پرگل و قاطع تاریخ لیگ قهرمانان آسیا از زمانی است که اسم این لیگ تغییر کرد. دو تیم در شرق آسیا پیش‌از‌این موفق به ثبت بردهای ۱۵ بر صفر شده بودند و سپاهان سومین برد قاطع در لیگ قهرمانان را به نام خودش کرد. این نتیجه بهترین برد یک تیم در رقابت‌های غرب لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه سپاهان با این نتیجه و با تفاضل گل بهتر خودش را به رتبه دوم گروه C رساند و پشت سر الاتحاد ۹ امتیازی قرار گرفت. اتفاق جالب در این گروه برتری ۲ بر صفر نیروی هوایی عراق برابر الاتحاد در عراق بود. حالا نیروی هوایی هم هفت امتیازی است و جدال بعدی این دو تیم حسابی جذاب خواهد بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.