تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 22:24
کد خبر : 128388

سپاهان ۱ -ملوان ۱: پیشروی پرسپولیس به سمت قهرمانی!

سپاهان ۱ -ملوان ۱: پیشروی پرسپولیس به سمت قهرمانی!

آرمان شرق-گروه ورزش:صد و دو دقیقه بازی نفس‌گیر و پر التهاب ملوان و سپاهان با تساوی به پایان رسید تا هفته عالی پرسپولیس تکمیل شود.

سپاهان ۱ -ملوان ۱: پیشروی پرسپولیس به سمت قهرمانی!

سپاهان ۱ -ملوان ۱: دومین برد پرسپولیس در یک هفته!

به گزارش “ورزش سه”، بازی جذاب، پرموقعیت و نفس‌گیر سپاهان و ملوان در روزی که شاگردان مورایس موقعیت‌های فراوانی خلق کردند و ملوان نیز بازی شجاعانه‌ای ارائه داد در ورزشگاه سراسر زردپوش نقش جهان مساوی شد تا پرسپولیس صدرنشین بماند.

شاگردان ژوزه مورایس از همان دقیقه اول بازی را هجومی آغاز کردند و فشار زیادی به روی دروازه ایمان صادقی آوردند اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست می‌رفت؛ در نیمه اول دقت ضربات پایانی سپاهانی‌ها کافی نبود و ملوان نیز خوب دفاع می‌کرد. ضمن اینکه شاگردان زارع در نیمه اول با وجود فشار میزبان بازی سرعتی و خوبی را ارائه دادند.

در نیمه دوم نیز فشار حملات سپاهانی‌ها ادامه پیدا کرد و این تیم بارها صاحب ضربه ایستگاهی و کرنر شد که سرانجام در دقیقه ۶۰ یکی از آنها با سانتر عالی رضاییان و ضربه سر مغانلو تبدیل به گل اول این مسابقه شد.

پس از این گل سپاهانی‌ها میل شدید خود به گلزنی را از دست دادند و علی‌رغم اینکه حملات خوبی را طراحی می‌کردند اما آرام‌تر از قبل بازی می‌کردند و باز هم در زیاد کردن اختلاف گل ناکام بودند تا اینکه در دقیقه ۸۶ ورزشگاه سرخوش و خوش‌خیال نقش جهان که برای صدرنشینی دوباره نقشه می‌کشید در سکوت مطلق فرو رفت و فقط صدای فریاد ملوانی‌ها به گوش می‌رسید.

سهیل فداکار با فرصت طلبی یکی از اندک موقعیت‌های تیمش در نیمه دوم را به گل تبدیل کرد تا معادله قهرمانی را نیز دستخوش تغییر کند.

پس از گل ملوان التهاب بازی بیش از پیش شد و اعتراضات زیاد شده بود اما سپاهان پر استرس نتوانست مسابقه‌ای را که ۱۱+۹۰ دقیقه به طول انجامید را به تساوی بکشاند.

با این نتیجه سپاهان ۵۶ امتیازی و در رده دوم قرار گرفت و حالا شاگردان مورایس هستند که باید منتظر لغزش پرسپولیس باشند. ملوان نیز ۲۶ امتیازی شد و در پایان هفته بیست و هفتم دوازدهم است.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر/ دوشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲/ ورزشگاه نقش جهان/ تعداد تماشاگر: ۴۰ هزار نفر

تیم داوری: مهدی سیدعلی، علی اکبر نوری، بهمن عبداللهی و وحید زمانی/ ناظر: حیدر شکور

ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور (۸۴- مسعود ریگی)، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضاییان (۹۰- محمد علی نژاد)، جلال علی محمدی (۹۰- آریا یوسفی)، محمد کریمی، امید نورافکن، ایگور کاتاتو (۷۹- یاسین سلمانی)، فرشاد احمدزاده (۹۰-عیسی مرادی) و شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب ملوان:
ایمان صادقی، علیرضا خوشکفا، محمدرضا بردبار، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، محمود مطلق زاده (۶۹-مهدی موقری)، میلاد شعبانپور (۳+۹۰-محسن علافی)، مهران احمدی (۶۹-مسعود زائر کاظمینی (۳+۹۰-عبدالله حسینی))، امیرحسین یحیی زاده، سجاد بازگیر (۹۰+۳- صادق بارانی) و سهیل فداکار
سرمربی: مازیار زارع

🟨 کارت زرد:

سپاهان:امید نورافکن (۵) – شهریار مغانلو (۶۱) – محمد دانشگر (۲+۹۰)

ملوان:پدرام قاضی پور (۴۵) – مهدی موقری (۸+۹۰) – سجاد بازگیر (۳+۹۰)

⚽️ شرح گل:

سپاهان یک – ملوان صفر (دقیقه ۶۰: شهریار مغانلو): یک ضربه کرنر برای سپاهان به دست آمد و این تیم بالاخره از شروع مجدد نتیجه گرفت. سانتر دقیق رامین رضاییان روی سر شهریار مغانلو نشست و شهریار قفل دروازه ملوان را شکست.

سپاهان یک- ملوان یک ( دقیقه ۸۶: سهیل فداکار): سانتر بلند میلاد شعبانلو از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر علی خوشکفا جلوی پای مهاجم ملوان افتاد و سهیل فداکار با فرصت طلبی دروازه سپاهان را فرو ریخت.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۵: امید نورافکن پس از دریبل یک بازیکن سپاهان وارد محوطه جریمه شد و پس از برخورد به یحیی زاده سرنگون شد و داور با کارت زرد بالای سر او آمد و شبیه‌سازی او را تشخیص داد.

دقیقه ۷: ضربه محکم و روی پا سهیل فداکار توسط نیازمند به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۹: شلیک پای چپ شهریار مغانلو با واکنش ایمان صادقی به کرنر رفت.

دقیقه ۱۷: حمله خطرناک سپاهان با پاس رامین و کنترل مغانلو که دروازه ملوان با هشیاری مدافعان‌شان بسته ماند.

دقیقه ۲۶: سانتر رامین از نقطه کرنر روی سر کاتاتو نشست و ضربه سر او از کنار دروازه صادقی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷: حرکت خوب ملوان از سمت راست با سانتر مهران احمدی همراه شد و ضربه سر ضرب فداکار نفس‌گیر به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: شوت فرشاد احمدزاده از پشت محوطه با یک دست توسط صادقی راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۷: قاضی‌پور، مدافع ملوان پشت محوطه توپ را کنترل کرد که بازیکنان سپاهان اعتقاد به خطای هند داشتند و اعتراض هواداران را در پی داشت.

دقیقه ۳+۴۵: شوت سرکش نورافکن از پشت محوطه از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: فرصت عالی برای سپاهان به دست آمد و درحالی که با خروج صادقی دروازه ملوان خالی شده بود، کاتاتو و شهریار موفق به گلزنی نشدند و ضربه برگردان مغانلو از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: فرصت خوب برای سپاهان با شوت کم دقت احمدزاده از بتلای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: فرصت خطرناک سپاهان روی پاس فرشاد با ضربه پای چپ مغانلو از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱+۹۰: فرصت سپاهان نفس‌گیر بود اما به کرنر فرستاده شد.

📌اتفاق ویژه: 

این تساوی سپاهان و ملوان را می‌توان دومین برد هفته رویایی پرسپولیس دانست! سرخ‌ها پس از هفته‌ها با پیروزی در دربی و توقف خانگی و دور از انتظار سپاهان صدرنشین شدند و با ۵۷ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از سپاهان امید زیادی به کسب قهرمانی پیدا کردند. حالا ملوان با بازی خوبش و متوقف کردن سپاهان می‌تواند سرنوشت قهرمان لیگ را تغییر دهد.

🥇 بهترین بازیکن:

شهریار مغانلو در این مسابقه فوق‌العاده بازی کرد و دهمین گل فصلش را نیز به ثبت رساند. شاید اگر شهریار در ضربات نهایی دقت بیشتری داشت الان خودش در صدر جدول گلزنان و سپاهان در صدر جدول لیگ بودند. در این مسابقه نیلسون و کاتاتو دو بازیکن خارجی سپاهان به همراه امید نورافکن خوب بازی کردند. از ملوان نیز سهیل فداکار با گل خود امتیاز ارزشمندی برای تیمش به ارمغان آورد‌.

🔴حاشیه:

*به علت مصدومیت میلاد جهانی، مهران احمدی جایگزین این بازیکن شد تا قبل از آغاز بازی مازیار زارع یک تعویض اجباری داشته باشد.

*مهدی سیدعلی، داور بازی در حالی که چندی پیش در تمرینات شخصی خود مصدوم شده بود به عنوان داور این بازی حساس انتخاب شده است.

*در روزی ‌که بلیت بازی برای سپاهانی‌ها رایگان شده سیل جمعیت در نقش جهان دیده می‌شود.

* باشگاه سپاهان پیش از شروع بازی از میلاد جهانی، بازیکن تیم ملوان، تقدیر کرد.

* با توجه به اعلام رسمی کمیته انضباطی مبنی بر اعمال محرومیت از حضور تماشاگران برای تیم‌هایی که هوادارانشان در ورزشگاه از لیزر استفاده می‌کنند، بارها از طرف باشگاه سپاهان در این خصوص از هواداران خواسته شد تا از لیزر استفاده نکنند.

*در دقیقه ۲۱ بازی، جریان مسابقه به دلیل لیزر انداختن تماشاگران توسط داور برای دقایقی متوقف شد.

* با اعلام ناظر بازی، در صورت استفاده از لیزر توسط تماشاگران، بازی متوقف خواهد شد.

*ضربه سر دانشگر در دقیقه ۴۵ با اختلاف به بیرون رفت و او از عصبانیت چند بار بر سر خود کوبید.

* لیزر‌ انداز نقش جهان دستگیر شد.

*بازگیر پس از خروج از زمین از داور کارت زرد گرفت.

*رضا فتاحی سرپرست سپاهان در دقیقه نود به دلیل اعتراض کارت زرد گرفت.

*در لحظات پایانی پس از زدن گل ملوان بازی در دقایقی به تنش کشیده شد و چند دقیقه‌ای متوقف بود.

*میثم شاهین، مدیر رسانه ملوان پس از اعتراضاتش از مهدی سید علی کارت قرمز گرفت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.