تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 2:13
کد خبر : 133538

سور و سوگ ایرانیان!

سور و سوگ ایرانیان!

آرمان شرق-گروه سیاست:حال این روزهــای ایران – وطــن عزیزمان از جهــات گوناگــون دیدنــی و شــنیدنی اســت. اگرچــه گرانی، تــورم، بیــکاری، برخــی ناکارآمــدی هــا و شــعارگرایی بی پایــان و نیــز اعمال ســلیقه هــای فردی و شــخصی بــه نــام دیــن و نظــام رنــج مــی بریــم امــا « حــال خــوب ایرانیــان »در ایــن روزهــا از دو جهــت قابــل توصیف و تحســین اســت

سور و سوگ ایرانیان!

علی دارابی

 

آرمان امروز : حال این روزهــای ایران – وطــن عزیزمان از جهــات گوناگــون دیدنــی و شــنیدنی اســت. اگرچــه گرانی، تــورم، بیــکاری، برخــی ناکارآمــدی هــا و شــعارگرایی بی پایــان و نیــز اعمال ســلیقه هــای فردی و شــخصی بــه نــام دیــن و نظــام رنــج مــی بریــم امــا « حــال خــوب ایرانیــان »در ایــن روزهــا از دو جهــت قابــل توصیف و تحســین اســت:نخست؛ ایام مسلمیه، روز عرفه و عید قربان که طبقاتی از مردم عزیزمان با شکوه در آن شرکت کردند و من به چشم خود در روز عرفه دیدم جمعیت انبوه به ویژه جوانان را در مراســم « حسینیه امام حســن مجتبی (ع) » در غرب تهران توسط سعید حدادیان/ در مرکز شهر تهران خیابان سعدی جنوبی صنف لباس فروشان؛ حــاج منصور ارضی/ در شــرق تهــران، حســینیه همدانی ها؛ حجت الاسلام شیخ حســین انصاریان و بازار /در شرق تهران – بیت الرقیه (س)؛ حجت الاسلام سید حســین هاشمی نژاد را که مثل گذشــته مملو از جمعیت بود و همه از فیض دعای عرفه بهره مند بودند.
… مراســم مسلمیه با تاریخ هشتاد ساله که نوعی اعلام آمادگی بــرای مــاه محرم الحــرام و ســوگ سالار شــهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است جای خود دارد.
دوم؛ اجرای کنســرت، تئاترهــا، نمایش ها، پخــش فیلم های سینمایی در ســینماهای کشــور که همگی تلاش دارند اوقات فراغت و «سوره» را برای مردم عزیزمان فراهم نمایند.
وزارت میــراث فرهنگــی با بیــش از ۳۰۰ حوزه تحت پوشــش، ۱۵۳ پایگاه میراث جهانی و ملی و بیش از ۳۰ بنا و مجموعه های تاریخی ســعی کرده اســت ســهمی بزرگ در این شادی و حال خوب مردم نقش داشته باشند. از ســعدآباد، نیاوران در تهران گرفته تا اقصی نقاط کشــور همه مشــغول اند تا هنرمندان بزرگ کشــور خوانندگان، نوازندگان، ترانه ســرایان، بازیگران، کارگردانان، تهیــه کنندگان، فیلم نامه نویســان و … هنر خــود را به مردم عرضه کنند. «هر دو ســور و سوگ» را نیاز داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.