تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 1:00
کد خبر : 149164

سود میلیونی از تفاوت یورو ی دولتی و آزاد

سود میلیونی از تفاوت یورو ی دولتی و آزاد

آرمان شرق-گروه اقتصاد: قیمت یورو خدماتی دقیقا ۴۶ هزار و ۴۲۵ تومان است و کسی که برای دریافت سقف سهمیه ارز مسافرتی، یعنی هزار یورو اقدام می‌کند، باید در همان مرحله ثبت‌نام و ارائه درخواست چیزی نزدیک ۴۶ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان پرداخت کند. فراموش نکنید تهیه همین میزان یورو از بازار آزاد و طبق نرخ‌های مورد نظر دلال‌ها حدود ۶۲ میلیون تومان آب می‌خورد و می‌توانیم بگوییم تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد درحال حاضر حدود ۳۳ درصد محاسبه می‌شود و حدود ۱۵ میلیون به‌نفع متقاضی است.

سود میلیونی از تفاوت یورو ی دولتی و آزاد

آرمان امروز_گروه اقتصادی: افزایش سهمیه ارز مسافرتی همزمان با روز‌های پایانی سال و بالارفتن تقاضا برای اسکناس‌های رایج در بازار، در قالب بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به سه بانک مختلف ابلاغ شده است. از روز هفتم اسفند ۱۴۰۲ مسافرانی که به‌شکل هوایی و با ویزا از کشور خارج می‌شوند، می‌توانند از سهمیه هزار یورویی به‌عنوان سقف سهمیه ارز مسافرتی استفاده کنند که نسبت به دوره قبلی شاهد دو برابر شدن سهمیه ارز مسافرتی هستیم. اگر عدد و رقم‌های پیشنهادی دلال‌ها دستتان باشد، متوجه می‌شوید که پای اختلاف ۱۵ میلیون پول وسط است و به همین دلیل بانک مرکزی ارز مسافرتی را با مدنظر قرار دادن شروشروط خاصی دراختیار متقاضیان قرار می‌دهد. داشتن بلیط و ارائه مستنداتی مثل عوارض خروج از کشور جزو مدارک لازم برای دریافت سهمیه ارز مسافرتی است و اسکناس مورد نظر مسافر در فرودگاه و چندساعت مانده به پرواز تحویل داده خواهد شد. افزایش سهمیه ارز مسافرتی روز پنجشنبه سوم اسفند از سوی روابط عمومی بانک مرکزی اعلام شد و آنطور که در خبر می‌خوانیم از روز هفت اسفند اجرا می‌شود. تا الان سقف سهمیه‌ای که متقاضیان درقالب ارز مسافرتی دریافت می‌کردند، ۵۰۰ یورو بود، اما از الان با لحاظ یکسری شرط‌وشروط امکان دریافت هزار یورو برای هر مسافر وجود دارد.

افزایش سهمیه ارز مسافرتی البته فعلا برای متقاضیانی که با ویزا قصد سفر هوایی دارند، ابلاغ شده و خبری درباره مسافرانی که به شکل زمینی و ریلی از کشور خارج می‌شوند، وجود ندارد. تا قبل از این، مسافرانی که مثلا راهی ترکیه و عراق می‌شدند از حداکثر ۳۰۰ یورو به عنوان سهمیه ارز مسافرتی برخوردار بودند و فعلا افزایش سهمیه ارز مسافرتی برای گروه مشخصی تعیین‌تکلیف شده است. خبری که درباره افزایش سهمیه ارز مسافرتی روی خروجی بانک مرکزی قرار گرفته، اطلاعات سودمند دیگری را در دسترس متقاضیان این سهمیه قرار می‌دهد.

ارز مسافرتی با نرخ یورو خدماتی تحویل داده می‌شود و قیمت آن به شکل روزانه از سوی مرکز مبادله ارز و طلا کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد. قیمت یورو خدماتی در آخرین به‌روزرسانی مرکز مبادله ارز و طلا در کانال ۴۶ هزار تومان حضور داشت و حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از یورو آزاد ارزش داشت.

قیمت یورو خدماتی دقیقا ۴۶ هزار و ۴۲۵ تومان است و کسی که برای دریافت سقف سهمیه ارز مسافرتی، یعنی هزار یورو اقدام می‌کند، باید در همان مرحله ثبت‌نام و ارائه درخواست چیزی نزدیک ۴۶ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان پرداخت کند. فراموش نکنید تهیه همین میزان یورو از بازار آزاد و طبق نرخ‌های مورد نظر دلال‌ها حدود ۶۲ میلیون تومان آب می‌خورد و می‌توانیم بگوییم تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد درحال حاضر حدود ۳۳ درصد محاسبه می‌شود و حدود ۱۵ میلیون به‌نفع متقاضی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.