تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 7:10
کد خبر : 140677

سه دلیل قهر گل محمدی با پرسپولیس

سه دلیل قهر گل محمدی با پرسپولیس

آرمان شرق-گروه ورزش:با اینکه رضا درویش این فصل ۲۰ درصد از مبلغ قراردادها را پرداخت کرده اما هنوز خبری از پرداخت آپشن‌های فصل قبل نیست. آپشن‌ها چیزی حدود ۱۵ درصد رقم فصل قبل بازیکنان است و جمعاً بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان می‌شود. بازیکنان هم می‌گویند عمداً درویش از قرارداد فصل جدید پرداخت می‌کند تا بگوید من فلان قدر پرداخت کرده‌ام در صورتی که همه منتظر دریافت آپشن‌ها هستند. از سوی دیگر پاداش بردها هم قطع شده است.

سه دلیل قهر گل محمدی با پرسپولیس

3 دلیل قهر گل محمدی با پرسپولیس مشخص شد

محمد قراگزلو در ایران ورزشی نوشت:
داستان پرسپولیس بعد از مصدومیت‌های متوالی هافبک‌ها، جریمه ۱۰ میلیاردی و کسر یک امتیاز دیروز به فاز سوم رسید تا بحران در این باشگاه عمیق‌تر شود. یحیی گل‌محمدی بعد از غیبت در تمرین روز دوشنبه، دیروز هم در تمرین تیمش شرکت نکرد. ابتدا تصور می‌شد علت غیبت او در روز بازی تدارکاتی با شاهین مرخصی یک‌روزه‌اش باشد که البته در مورد یحیی حتی این مرخصی یک‌روزه هم عجیب و غیرمعمول به نظر می‌رسد اما از آنجایی که تمرین روز سه‌شنبه تعطیل بود شاید اینطور تصور می‌شد که گل‌محمدی برای دو روز استراحت کنار خانواده‌اش به سفر رفته و اینطوری می‌شد غیبت در تمرین روز دوشنبه را توجیه کرد.

با این حال وقتی دیروز هم خبری از گل‌محمدی نشد بحث نوتیس و فسخ خیلی جدی پیش رفت و گفته شد علت غیبت گل‌محمدی در این دو جلسه تمرینی قهر او از باشگاه و مشخصاً از مدیرعامل باشگاه بوده است.

اما این قهر مربوط به امروز و دیروز نیست و چند مسأله روی هم جمع شد تا صبر گل‌محمدی لبریز شود و اینطوری تیمش را تنها بگذارد.

 

موضوع اول به مطالبات عقب افتاده بازیکنان و کار فنی مربوط می‌شود. با اینکه رضا درویش این فصل ۲۰ درصد از مبلغ قراردادها را پرداخت کرده اما هنوز خبری از پرداخت آپشن‌های فصل قبل نیست. آپشن‌ها چیزی حدود ۱۵ درصد رقم فصل قبل بازیکنان است و جمعاً بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان می‌شود. بازیکنان هم می‌گویند عمداً درویش از قرارداد فصل جدید پرداخت می‌کند تا بگوید من فلان قدر پرداخت کرده‌ام در صورتی که همه منتظر دریافت آپشن‌ها هستند. از سوی دیگر پاداش بردها هم قطع شده است. در فصل جدید پرسپولیس چهار برد لیگ برتری و یک برد در لیگ قهرمانان آسیا داشته اما فقط یک بار پاداش برد به بازیکنان پرداخت شده و گفته می‌شود اصلاً شاید پاداش دیگری در کار نباشد. همین‌ها باعث شده تا گل‌محمدی در دفاع از شاگردانش بعضاً در مصاحبه‌ها به این مشکلات اشاره کند اما به یکباره با حرکتی شبیه قهر، باشگاه و درویش را تحت فشار بگذارد.

بازیکنان پرسپولیس می‌گویند چطور باشگاهی که چهار سال قبل توانسته بود قراردادی ۱۱۰ میلیاردی با کارگزار خود شرکت آتیه داده‌پرداز ببندد و حتی ۳۰-۲۰ میلیارد تومان هم برای بدهی‌های خارجی از آنها بگیرد، الان بعد از چهار سال قراردادی ۱۲۰ میلیاردی با ایرانسل بسته؟ بازیکنان پرسپولیس با اشاره به قرارداد استقلال با اپراتوری کوچکتر که رقم بالایی دارد باز هم از مدیریت باشگاه و نحوه درآمدزایی‌اش ایراد می‌گیرند و از شرایط مالی باشگاه گله دارند. مسأله دوم موضوع اهدای فرش و آن استقبال عجیب از کریستیانو رونالدو در بدو ورود النصر عربستان به ایران بود. یحیی بشدت از آن استقبال و اهدای فرش به رونالدو و مانه شاکی است. هر چند به نظر می‌رسید تولید کننده آن فرش نفیس برای تبلیغ خودش پا پیش گذاشته و به نوعی اسپانسر بوده و احتمالاً باشگاه پرسپولیس هزینه‌ای بابت آن فرش متقبل نشده اما یحیی از آن حرکت بشدت شاکی است. سرمربی پرسپولیس گفته این کار را نباید مدیرعامل باشگاه ما انجام می‌داد و اگر قرار بود هدیه‌ای داده شود یک پیشکسوت می‌توانست این کار را انجام دهد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند وقتی برای بازی با الدحیل به قطر رفتند فقط یک کارمند و عکاس باشگاه رقیب به فرودگاه آمده بود و حتی یک شاخه گل هم به آنها ندادند پس دلیلی نداشت آن شرایط عجیب برای تیمی که قرار است مقابلش قرار بگیریم ایجاد می‌شد.

موضوع سومی که باعث شده تا یحیی علناً مقابل درویش گارد بگیرد جذب بدون اطلاع نبیل باهویی مهاجمی است که بدون نظر نهایی گل‌محمدی به پرسپولیس پیوست و سرمربی تیم در یک عمل انجام شده قرار گرفت. یحیی همان زمان صراحتاً گفت از این مسأله خبر نداشته اما در مصاحبه‌های بعدی کوتاه آمد ولی از این موضوع شاکی است بخصوص که باهویی نه شرایط بازی دارد نه کیفیت فوتبالش به گونه‌ای است که او را به هفته‌های آتی امیدوار کند.

مجموع این مسائل باعث شده تا گل‌محمدی از باشگاه و درویش شاکی باشد و تا مرحله فسخ قرارداد پیش برود اما او می‌داند که اگر درویش زیر بار نرود و امتیاز ندهد برایش گران تمام خواهد شد و ممکن است خودش هم جایگاهش را از دست بدهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.