تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1397 - 21:44
کد خبر : 34284

سهم خواهی‌ها باعث استیضاح مجدد ربیعی است

آرمان شرق: در هفته های اخیر همزمان با افزایش چالش ها و مشکلاتی که در جامعه دیده می شود در میان نمایندگان مجلس نیز بحث های مختلفی ایجاد شده است. از نامه هایی که برخی نمایندگان برای تغییر وزرای اقتصادی به حسن روحانی نوشتند تا برخی دیگر که به دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح وزرای

آرمان شرق: در هفته های اخیر همزمان با افزایش چالش ها و مشکلاتی که در جامعه دیده می شود در میان نمایندگان مجلس نیز بحث های مختلفی ایجاد شده است. از نامه هایی که برخی نمایندگان برای تغییر وزرای اقتصادی به حسن روحانی نوشتند تا برخی دیگر که به دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح وزرای مختلف هستند.
به گزارش آرمان شرق، در این میان بار دیگر اولین وزیری که استیضاح آن اعلام وصول شد وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود. در دور قبل یعنی اسفند ۹۶ سه وزیر جهادکشاورزی، کار و همچنین راه و شهرسازی با امضای نمایندگان مجلس استیضاح شدند اما هرسه توانستند بار دیگر رأی اعتماد بگیرند. اما حالا علی ربیعی بار دیگر از سوی برخی نمایندگان مجلس به جلسه استیضاح فراخوانده شده و در روزهای آینده باید از عملکرد خود دفاع کند. یک نماینده مجلس می گوید اعلام وصول این استیضاح نسنجیده بود و نتایج مطلوبی نخواهد داشت.
قاسم میرزایی نکو در گفت و گو با آرمان شرق در این رابطه، گفت: «در شرایط فعلی کشور استیضاح وزرا چندان به مصلحت نیست البته نه اینکه نمایندگان حق استیضاح ندارند، این اختیاری است که قانون به مجلس داده است اما واقعیت این است که استیضاح وزیر کار به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید، آنهم وقتی مجموعه عظیم کارگری و تعداد بسیاری مستمری بگیر با این وزرات خانه در ارتباط هستند. به نظر می رسد برخی به دنبال این هستند که آرامش شکل نگیرد و همچنان روز از نو روزی از نو، اقداماتی را انجام دهند که به دوره احمدی نزاد شبیه است گویی برخی به دنبال ادامه این روند هستند.»
او افزود: «ذیل چنین شرایطی باید گفت استیضاح به صلاح نیست و اقدامی سنجیده و کامل به نظر نمی رسد.»
او تصریح کرد: «اگر بحث بر سر بازخورد بد عملکردی است رئیس جمهور باید آن را مدنظر قرار دهد و فکری به حال آن کند اما اگر این نیست یک سری مسائل که در بهترین حالت بتوان نام آن را منافع منطقه ای گذاشت باقی می ماند و در واقع هرکدام از نمایندگان علاقه‌مند هستند برای منطقه خود منافعی را در اختیار بگیرند، به عنوان نمونه بیمارستان درمانی، یا تجهیز تامین اجتماعی خواسته هایی است که کم و بیش در میان حامیان استیضاح دیده می شود.»
 نماینده مردم تهران ادامه داد: «از سوی دیگر این وزارت خانه شامل مجموعه قدرتمند شستا است که سه صندوق و چند پتروشیمی و شرکت هایی از این دست را در برمی گیرد و با توجه به اینگه چنین امتیازاتی در جاهای دیگر وجود ندارد ممکن است تا حدودی منافع و سهم خواهی نیز در تکرار استیضاح های ربیعی نقش داشته باشد.»
 میرزایی نکو اضافه کرد: «به هرحال اگر نقد عملکردی است که ربیعی همین پنج ماه پیش به مجلس آمد و در جلسه استیضاح بار دیگر رأی اعتماد گرفت، اینبار هم ممکن است چنین شود خب اینکه که نشد کار! اگر موضوع منافع منطقه ای و .. نیست یا مثلا مشکلی مانند سنگین بودن حجم مسئولیت های این وزارت‌خانه وجود دارد نمایندگان می توانند راهکاری مناسب را بیابند.»
 او اظهار داشت: «از سوی دیگر الان بخش سیاسی هم چاشنی انگیزه‌های استیضاح کنندگان است هرچند هیچ کس نمی‌گوید سیاسی است. به هرحال ربیعی سال های سال در کنار حسن روحانی بوده و فعالیت های سیاسی این دو برای مدت متمادی به هم گره خورده است.»
نماینده مردم تهران همچنین درباره نتیجه احتمالی رای اعتماد نیز گفت:«نسبت به پنج ماه پیش اتفاق خاصی رخ نداده که الان مخالفان ربیعی بخواهند به آن استناد کنند همچون بار گذشته مخالفان حرف های خود را می زنند و او هم دفاعیه خود را مطرح می کند.»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.