تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 13:18
کد خبر : 82631

سفره بازنشستگان ۳ میلیون تومان کوچک‌تر شد

سفره بازنشستگان ۳ میلیون تومان کوچک‌تر شد

آرمان شرق- تورم بالا رفته و قدرت خرید بازنشستگان فقط در بخش تامین خوراک یک میلیون و ۷۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. هزینه خوراک حدود ۳۶.۶ کل حقوق را تشکیل می‌دهد. اگر تورم در بخش‌های دیگر نظیر مسکن، درمان و حمل و نقل را نیز همین میزان درنظر بگیریم سفره ما دومیلیون و ۹۵۰ هزار تومان کمرنگ شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از کاهش یک میلیون و ۷۲ هزار تومانی قدرت خرید بازنشستگان در بخش تامین خوراک طی پنج ماه ابتدایی سال خبر داد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با تاکید بر این نکته که دستمزد متناسب با تورم و سبدواقعی، هزینه خانوار تعیین شود و براساس تورم دستوری نباشد گفت: سفره ما بازنشستگان در پنج ماه ابتدایی سال به اندازه دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کمرنگ شده است. این عدد و رقمی است که آخر مرداد ماه به آن رسیدیم. تورم بالا رفته و قدرت خرید بازنشستگان فقط در بخش تامین خوراک یک میلیون و ۷۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. هزینه خوراک حدود ۳۶.۶ کل حقوق را تشکیل می‌دهد. اگر تورم در بخش‌های دیگر نظیر مسکن، درمان و حمل و نقل را نیز همین میزان درنظر بگیریم سفره ما دومیلیون و ۹۵۰ هزار تومان کمرنگ شده است.

وی تاکید کرد: حداقل انتظار ما این است که حداقل بین حداقل دستمزد و سقف حقوق‌ها در سال آتی شکاف ایجاد نشود. شورای عالی کار باید تا کنون یکی دو جلسه برای تعیین حقوق و دستمزد تشکیل می‌داد. از وراتخانه و شورای عالی می‌خواهیم که جلسات را تشکیل بدهند و میزان افزایش حقوق و دستمزد را با توجه به نرخ تورم واقعی و سبد هزینه واقعی خانوار تعیین کنند./ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.