تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 15:13
کد خبر : 138015

رکورد وحشتناک پرسپولیس مقابل ۱۰ تیم قدرتمند!

رکورد وحشتناک پرسپولیس مقابل ۱۰ تیم قدرتمند!

آرمان شرق-گروه ورزش:استقلال هرگز پرسپولیسِ یحیی را نبرده، تراکتور ۸۰ درصد بازی‌ها را باخته و گل‌گهر ۲۱ گل دریافت کرده – سپاهان، فولاد و سایرین هم اوضاع چندان خوبی ندارند.

رکورد وحشتناک پرسپولیس مقابل ۱۰ تیم قدرتمند!

رکورد وحشتناک پرسپولیس مقابل 10 تیم قدرتمند!

به گزارش “ورزش سه”، پیروزی مقابل فولاد، صدمین برد یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس بود که امتیازات سرخپوشان در فصل جدید لیگ برتر ایران را دو رقمی کرد. یحیی با این نتیجه در جدول مربیان پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ سبقت گرفت و موفق شد با آمار تعداد بازی کمتر نسبت به این سرمربی کروات، بردهای خود را سه رقمی کند.

پرسپولیس در این مدت با ۴۲ تیم مختلف دیدار کرده و یحیی ۱۶۲ بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته است. در این بین ۱۱ تیم خارجی و ۳۱ تیم داخلی با تیم یحیی گل‌محمدی دیدار کردند تا این سرمربی تجربه جالبی از تقابل با تیم‌های متفاوت ایرانی را داشته باشد. شاید اگر حذف فصل گذشته پرسپولیس از لیگ قهرمانان نبود، حالا او می‌توانست تعداد حریفان خود را به عدد ۵۰ نزدیک کند.

اما نکته جالب در مورد آمار پرسپولیس با سرمربی خود، نتایج درخشان مقابل تیم‌های مدعی است. ۵۴ برد از ۱۰۰ پیروزی سرخپوشان تنها مقابل ده تیم رقم خورده که در بین آنها مدعیان قهرمانی هم کاملا به چشم می‌خورند. همچنین ۸۴ برد تیم یحیی برابر بیست تیم بوده است.

1918754

بولت پرسپولیسبیشترین تعداد بازی پرسپولیس مقابل استقلال و ذوب‌آهن (۱۱) بوده است. جالب اینکه پرسپولیس هرگز جریان بازی به استقلال نباخته تا یک رکورد عالی را از خود به جای بگذارد.

بولت پرسپولیسبهترین آمار گلزنی قرمزها مقابل گل‌گهر سیرجان بوده است. آنها در هشت بازی ۲۱ گل وارد دروازه این تیم کردند تا با رکوردی ترسناک مقابل این تیم قرار بگیرند.

بولت پرسپولیستراکتور از ده بازی ۸ دیدار را به سرخ‌ها واگذار کرده و در ورزشگاه خانگی تنها یک بار پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل‌محمدی را شکست داده است. آنها ۱۷ گل خورده نیز دارند.

بولت پرسپولیسسپاهان دو برابر تعداد بردهایش را به پرسپولیسِ یحیی باخته است. جالب اینکه سپاهان در ده بازی ۱۳ گل از تیم گل‌محمدی خورده تا آمار دفاعی نسبتا ضعیفی را داشته باشد.

بولت پرسپولیسفولاد ۱۸ امتیاز را به پرسپولیس داده و گل‌گهر هرگز نتوانسته سرخپوشان را شکست دهد تا یک ناکامی بزرگ پیش روی اوزونیدوس باشد.

بولت پرسپولیسعلاوه بر این از بین تیم‌هایی که بیشترین تعداد بازی را با پرسپولیس داشتند، پیکان، نساجی و مس رفسنجان هم نتوانستند هرگز این تیم را شکست دهند.

1918120

جالب است بدانید تمام تیم‌هایی که حداقل دو بار با پرسپولیسِ یحیی بازی کردند، حداقل یک شکست را مقابل این تیم داشتند تا به نوعی قرمزها در طول فصل دست کم یک بار حریفان خود را شکست دهند. این موضوع حتی برای تیم‌های غیر ایرانی نیز وجود دارد.

از بین ۴۲ حریف پرسپولیسِ یحیی، ۳۰ تیم هرگز نتوانستند پرسپولیس را شکست دهند و به عبارتی تنها ۱۲ تیم موفق به کسب پیروزی مقابل تیم گل‌محمدی شدند. در این بین نام تیم‌های مدعی چون استقلال، مس رفسنجان و گل‌گهر نیز به چشم می‌خورد – همچنین الریان و الشارجه.

تراکتور، فولاد، سپاهان، الومینیوم و الدحیل ۴ تیمی هستند که بیش از یک بار موفق به شکست پرسپولیس شدند که در این بین سه برد آلومینیوم رکوردی جالب را به این تیم می‌دهد.

در مورد تیم‌های مدعی (استقلال، سپاهان، تراکتور، فولاد، مس رفسنجان و گل‌گهر) آمار وحشتناک اینکه آنها ۳۰ بار به یحیی گل‌محمدی باختند و تنها ۶ بار توانستند تیم او را شکست دهند.

یحیی گل‌محمدی که فرصت این را خواهد داشت تا در پایان فصل به آمار ۲۰۰ بازی روی نیمکت پرسپولیس برسد، شانس این را دارد تا تعداد امتیازات خود را هم به ۴۰۰ برساند که یک رکورد فوق العاده و عجیب برای او محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.