تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 20:17
کد خبر : 146202

روسیه موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از ایران می خرد

روسیه موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از ایران می خرد

آرمان شرق-گروه بین الملل: روسیه موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از ایران می خرد

روسیه موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از ایران می خرد

ایلنا: روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» امروز -پنج‌شنبه- به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای خرید موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از ایران است.

در این گزارش به‌رغم تأکید ایران بر عدم ارائه موشک‌ و پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، آمده است که دریافت این موشک‌ها، توانایی مسکو برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های اوکراین را افزایش می‌دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت که روس‌ها اواسط ماه دسامبر از یک منطقه آموزشی در ایران بازدید کردند تا شاهد آزمایش‌های موشکی سپاه از جمله با موشک کوتاه‌برد «ابابیل» باشند.

چند هفته قبل نیز کاخ سفید مدعی شده بود که ایران ممکن است در حال بررسی ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ این کشور علیه اوکراین باشد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، به خبرنگاران گفته بود که دولت آمریکا همکاری میان روسیه و ایران را رصد می‌کند و در صورت لزوم دست به اقدام خواهد زد.

وی همچنین مدعی شد که گروه واگنر در روسیه در حال آماده‌ شدن برای تحویل سیستم پدافند هوایی به گروه حزب‌الله لبنان یا ایران بود.

کربی این اقدام را «همکاری دفاعی بی‌سابقه» توصیف کرده و گفت که واگنر این کار را با «هدایت دولت روسیه» انجام می‌داد.

این در حالی است که وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» پیش از این در گزارشی به نقل از سه مقام اسرائیلی، با اشاره به برخی فضاسازی‌های ضدایرانی، نوشت که ایران فعلا از تحویل موشک‌های بالستیک خود به روسیه صرف‌نظر کرده است ولی مشخص نیست که آیا در آینده نیز از تحویل این موشک‌ها خودداری خواهد کرد یا خیر.

آکسیوس نوشت که اطلاعات اولیه در مورد قصد ایران برای تحویل پهپادهای انفجاری خود به روسیه، در ماه ژوئن سال گذشته، توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» به ایالات متحده داده شده است.

در همین باره «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی وقت رژیم صهیونیستی، گفت که اسرائیل از همکاری نظامی ایران و روسیه تعجب نکرده و برای آنها «روشن بود که این اتفاق در مقطعی رخ خواهد داد».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.