تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 7:34
کد خبر : 144240

روز خونین غزه ؛ جان باختن ۷۰۰ فلسطینی 

روز خونین غزه ؛ جان باختن ۷۰۰ فلسطینی 

آرمان شرق-گروه بین الملل:مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جان باختن بیش از ۷۰۰ شهروند فلسطینی در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر حملات هوایی اسرائیل خبر داد.این مقام دولت غزه اضافه کرد که تعداد آوارگان غزه نیز از مرز یک و نیم میلیون نفر گذشت. هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و نظامیان رژیم اسرائیل در سراسر آن قتل عام می کنند.

روز خونین غزه ؛ جان باختن ۷۰۰ فلسطینی

 

آرمان امروز-سرویس بین الملل: مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جان باختن بیش از ۷۰۰ شهروند فلسطینی در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر حملات هوایی اسرائیل خبر داد.

این مقام دولت غزه اضافه کرد که تعداد آوارگان غزه نیز از مرز یک و نیم میلیون نفر گذشت.

وی اظهارکرد: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و نظامیان رژیم اسرائیل در سراسر آن قتل عام می کنند.

در همین حال، سخنگوی شهربانی غزه نیز بمباران و نابودی ۵۰ خانه در محله الشجاعیه در شرق غزه در روز گذشته توسط ارتش اسرائیل را جنایت جنگی و قتل عام توصیف کرد.

وی گفت: بیش از هزار شهروند و پناهنده در یک مجتمع مسکونی پرجمعیت ساکن بودند که این مجتمع توسط نیروهای اسرائیلی با بیش از ۱۰ بمب بمباران شد.

سخنگوی شهربانی غزه با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر بر اثر این بمباران جان باختند، افزود که در پی این حمله، تیم های اورژانس مجروحی را پیدا نکردند، زیرا ساکنان این مجتمع از بین رفتند.

وی همچنین به دشواری عملیات جستجو و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار پس از این حمله به دلیل نبود تجهیزات لازم اشاره کرد.

خبرنگاران دیروز از کشته شدن ده ها نفر در محله الشجاعیه غزه در اثر بمباران وحشیانه اسرائیل خبر دادند.

در حالی که نبردها در شمال نوار غزه ادامه دارد نیروهای اسرائیل یکشنبه، حملات هوایی و توپخانه ای خود به مرکز و جنوب نوار غزه را افزایش دادند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر دیروز اعلام کرده بود که از زمان ازسرگیری تجاوز مجدد اسرائیل به غزه از روز جمعه تاکنون ۱۹۳ فلسطینی جان باخته و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی جان باختگان از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

وی همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوزهای اسرائیل را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ادامه داد: اشغالگران به طور عمد سیستم بهداشتی را هدف قرار می‌دهند تا آنها را از کار بیندازند. ۸۰ هزار نفر در شمال نوار غزه بدون غذا و دارو هستند و بمباران‌ها جانشان را تهدید می‌کند. القدره همچنین تصریح کرد: برخلاف ادعای اشغالگران، هیچ مکان امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.

در روزهای اخیر آتش‌بس هشت روزه در غزه برقرار شد اما اسرائیل صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را کشته یا زخمی کرد.

با این وجود شنیده شد، وزیر جنگ رژیم اسرائیل به دلیل اختلاف با بنیامین نتانیاهو از شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر این رژیم برای گفت و گو درباره آخرین تحولات پس از شروع مجدد حملات علیه غزه خودداری کرد.

گالانت کنفرانس مطبوعاتی خود را به صورت انفرادی برگزار کرد و پس از آن، کنفرانسی جداگانه برای نتانیاهو برگزار شد که نشان داد وزیر جنگ اسرائیل از برگزاری کنفرانس مشترک با نتانیاهو خودداری کرده است.

از نتانیاهو درباره علت برگزاری کنفرانس خبری جداگانه سوال شد که وی گفت: من به گالانت پیشنهاد دادم که کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کند و او مختار است که گزینه خود را انتخاب کند.

اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل اشاره کرد که گالانت این پیشنهاد را رد کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.