روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی
آرمان شرق-گروه ارتباطات: چرا در عصر کوآنتوم، هوش مصنوعی، عصر شبکه سازی و هژمونی رسانهها و فضای مجازی باز باید از چالشها، موانع و محدودیتهای سنتی و قدیمی روابط عمومیها سخن بگوییم؟
روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی
علی دارابی
آرمان امروز: چرا در عصر کوآنتوم، هوش مصنوعی، عصر شبکه سازی و هژمونی رسانهها و فضای مجازی باز باید از چالشها، موانع و محدودیتهای سنتی و قدیمی روابط عمومیها سخن بگوییم؟ ؛ در حالی که از حیث رویکرد، راهبرد، سیاست، برنامه و ساختار باید شاهد تحولات و دگرگونی جدی باشیم. فقدان سواد روابط عمومی و ارتباطی در جامعه، ضعف دانش و اطلاعات حرفهای مدیران، کمبود نیروی انسانی متخصص با انگیزه و کارآمد، تداوم حاکمیت تفکر سنتی مبنی بر اینکه روابط عمومی را مترادف و معادل “پوستر چسبان”، “تشریفاتی” و “تبلیغاتچی” میدانند، نبود فرهنگ پاسخگویی و کوتاه بودن سقف تحمل و مدارا در نزد مسئولان و کمبود بودجه و نبود تشخص جایگاه و منزلت سازمانی، را باید مهمترین چالش ها و موانع روابط عمومی دانست.
کارهای ویژه و مهم روابط عمومی شامل تسهیل ارتباط مردم و کارکنان با مدیریت و سازمان، انعکاس اخبار و گزارشها، افزایش حس همبستگی و تعلق سازمانی افزایش بهرهوری و رضایتمندی میان کارکنان، دفاع از حیثیت و پرستیژ سازمانی، دستهبندی، فرموله کردن و تجمیع تقاضاها و انتقال به مدیریت، جلب مشارکت مردم، برندینگ و اطلاع رسانی و پاسخگو بودن در همه عرصههای مرتبط هستند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰