تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 23:18
کد خبر : 141255

رنکینگ اوپتا: پرسپولیس بالاتر از سپاهان و استقلال

رنکینگ اوپتا: پرسپولیس بالاتر از سپاهان و استقلال

آرمان شرق-گروه ورزش:در جدیدترین رده‌بندی برترین تیم‌های آسیایی از دیدگاه اوپتا، سه تیم بزرگ ایران در رتبه‌های چهارم تا پنجم ایستاده‌اند.

رنکینگ اوپتا: پرسپولیس بالاتر از سپاهان و استقلال

رنکینگ اوپتا: پرسپولیس بالاتر از سپاهان و استقلال

به گزارش “ورزش سه”، وبسایت اوپتا که در بخشی از ارائه دیتاهای خود به بررسی رده‌بندی و رنکینگ تیم‌های قاره‌های مختلف می‌پردازد، رده‌بندی برترین تیم‌های آسیایی را منتشر کرده که طی آن پرسپولیس، سپاهان و استقلال در رده‌های چهارم تا ششم ایستاده‌اند.

این رتبه‌بندی به صورت ۲۴ساعته به روز می‌شود و در حال حاضر تیم‌هایی از ۱۸۳ کشور مختلف و ۴۱۳ لیگ را رتبه‌بندی می‌کند. در زیر به مرور برترین تیم‌های حاضر در قاره آسیا می‌پردازیم و توضیحاتی که سایت اوپتا درخصوص تیم‌های ایرانی منتشر کرده را مرور می‌کنیم:

1942602

 ۴. پرسپولیس | امتیاز: ۷۹.۳ | رتبه جهانی: ۱۶۴
پرسپولیس که پس از تیم‌های عربستانی بالاترین رتبه آسیایی را دارد، یک باشگاه دولتی است. وزارت ورزش و جوانان ایران بر امور تیم تهرانی نظارت دارد که به همراه استقلال و به صورت مشترک، در ورزشگاه ۷۸ هزار نفری آزادی از رقبای داخلی میزبانی می‌کند.

پرسپولیس رکورد ۱۵ عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را به دست آورده است و در ۸ فصل گذشته در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته است. آنها فصل گذشته با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی قهرمان لیگ و جام حذفی شدند و در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ مجدداً صدرنشین لیگ برتر خلیج فارس هستند.

علی دایی مهاجم اسطوره‌ای ایران در دوران فوتبالش دو بار در این باشگاه حضور داشت. آنها چند بازیکن ملی پوش مانند علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی و حسین کنعانی‌زادگان را در اختیار دارند.

 ۵. سپاهان | امتیاز: ۷۸.۵ | رتبه جهانی: ۱۸۵
یکی دیگر از تیم‌های ایرانی، سپاهان است که پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر خلیج فارس را کسب کرده، اما از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ موفق به تکرار آن نشده است. در واقع، آنها از آن زمان تاکنون سه بار نائب قهرمان شده‌اند، از جمله در دو فصل گذشته. آنها تنها تیم ایرانی هستند که در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ شرکت کرده‌اند.

سپاهان در شهر اصفهان مستقر است و مانند پرسپولیس در زمینی چشمگیر یعنی ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان بازی می‌کند. در ترکیب آنها بازیکنان ملی پوش یرانی از جمله رامین رضاییان باتجربه نیز حضور دارند.

 ۶. استقلال | امتیاز: ۷۸.۴ | رتبه جهانی: ۱۹۰
سومین تیم ایران در این فهرست، استقلال تهران، رقیب پرسپولیس است. آنها ۹ عنوان قهرمانی لیگ و ۷ قهرمانی در جام حذفی (پرافتخارترین تیم این پیکارها) را کسب کرده‌اند. آنها آخرین بار در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ قهرمان لیگ شدند.

استقلال تنها باشگاه ایرانی است که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است و دو بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰-۱۹۹۱ قهرمان شده است (پاس تهران در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۳ نیز قهرمان شد اما این باشگاه در سال ۲۰۰۷ منحل شد).

لازم به ذکر است که در این رده‌بندی، تیم‌های الهلال، النصر، الاتحاد، پرسپولیس، سپاهان، استقلال، التعاون، اولسان، اوراوا ردز و کاوازاکی فرونتاله در رده‌های اول تا دهم قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.