ساعاتی بعد از لغو تمرین شاگردان یحیی گل‌محمدی در حضور خبرنگاران، بازیکنان پرسپولیس پیامی مهم و طولانی را خطاب به هواداران این تیم منتشر و در آن از مدیریت باشکاه انتقاد کردند.

در این پیام، بازیکنان پرسپولیس نسبت به بی توجهی باشگاه گلایه کردند و نوشتند که مشخص نیست کدام جریان بعد از اولین باخت در ۲۰ بازی اخیر، پشت این جریمه ده درصدی قرار دارد.

بازیکنان پرسپولیس همچنین خطاب به مدیریت باشگاه نوشتند که چرا فصل گذشته با شکست مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی اینطور جریمه نکردید؟ در ادامه این پیام با اشاره به عدم پرداخت پاداش پیروزی در هر بازی آمده که مدیریت باشگاه به علت ناتوانی در پرداخت، بهانه کرد که اجازه تخصیص پاداش داده نشده است.

پیام بازیکنان پرسپولیس را در ادامه بخوانید:

* نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم. اساسا زیاد اهل حرف زدن نیستیم و در این چند سال حرف‌هایمان‌ را در زمین فوتبال زده‌ایم. همه باشگاه‌ها هزینه می‌کنند تا جام ببرند اما فصل پیش این ما بودیم که به لطف خدا و حمایت هواداران هر سه جام را گرفتیم.

* آن هم در فصلی که بعدتر،‌ با انتشار قراردادها مشخص شد از خیلی تیم‌های دیگر دریافتی کمتری داشته‌ایم. صد البته منتی نیست و هر کاری کردیم برای سربلندی پرسپولیس و خوشحالی هواداران بوده اما در این چند وقت آنقدر بی‌احترامی و توهین دیدیم که ناچاریم واقعیت‌هایی که خیلی وقت است گریبان تیم را گرفته، بازگو کنیم.

* بعد از کسب سه‌گانه، اتفاقی که تنها دو بار در تاریخ لیگ برتر ایران رخ داده، توقع احترام و توجه بیشتری از سوی مسئولان باشگاه داشتیم. اما از سوی باشگاه پاداشی برای این قهرمانی‌ها در نظر گرفته نشد که هیچ، حتی به خود زحمت ندادند با حضور در رختکن چه بعد از قهرمانی و چه در تمرینات پیش‌فصل یک خسته نباشید به اعضای تیم بگویند.

* حقیقت این است که ما از مدیرعاملی که بعد از کسب سه‌گانه، بارها در رسانه‌ها مصاحبه کرد که ای کاش قهرمان نمی‌شدیم (!) دیگر توقع هیچ احترام و رفتار درستی نداریم. شما که از پرداخت آپشن‌های ساده قرارداد اعضای تیم عاجزید، چطور خودتان را مناسب جایگاه مدیریت بر باشگاه بزرگ پرسپولیس می‌دانید؟

* مدیریت باشگاه در تمرینات پیش‌فصل چندین بار وعده داد که آپشن‌های قراردادها حتما تا قبل از شروع لیگ پرداخت می‌شود. وعده‌ای که متاسفانه فقط در حد دروغ بود و اعضای تیم بارها روی این وعده سرکاری حساب کردند اما هر بار امروز و فردا می‌شنیدیم. دست آخر بعد از آن همه دروغ و با تاخیر فراوان، فقط ۵۰ درصد آپشن‌های قراردادها پرداخت شد!

* از این گذشته، در ابتدای فصل قرار بود برای آماده‌سازی بهتر به اردوی خارجی برویم که ضعف مدیریتی اینجا هم گریبان تیم را گرفت و در صورتی که به تیم اعلام شده بود عازم سفر هستیم، شبانه اردو لغو شد. درست مثل سال گذشته که نتوانستند یک اردوی خارجی برای تیم فراهم کنند.

* ناتوانی مدیران باشگاه در درآمدزایی و رفع موانع بر هیچکس پوشیده نیست. چرا باشگاهی مثل پرسپولیس نباید چند اسپانسر و حامی مالی قوی داشته باشد؟ چرا با وجود گذشت ۹ هفته از لیگ، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از فضای پشت پیراهن و سایر بسترهای تبلیغاتی نیست؟

* چرا باشگاهی مثل پرسپولیس که با بهترین تیم‌های قاره آسیا همگروه شده در گرفتن یک پرواز چارتر به زمان دلخواه خود ناتوان است؟ ما سه روز در تاجیکستان بودیم اما بخاطر برنامه‌ریزی غلط باشگاه و در برنامه فشرده بازی‌های داخلی و آسیایی، دو شب استراحت و خواب را از دست دادیم چرا که ساعت پروازها در بدترین زمان ممکن بود.

* در طول این مدت، بیشتر از مشکلات مالی و کمبود امکانات، از بی‌احترامی و رفتار توهین‌آمیز مدیریت ناراحت بودیم. می‌دانیم که بازی در پرسپولیس چه افتخار بزرگی است و اگر فقط توقعات مالی داشتیم، به باشگاه‌های دیگری می‌رفتیم که تا دو برابر هم به ما پیشنهاد دادند اما برای تکرار قهرمانی‌ها و افتخارات و به عشق هواداران ماندیم. هنوز که هنوز است باورمان نمی‌شود که به خاطر اولین باخت بعد از ۲۰ بازی داخلی باشگاه، تیم را ۱۰ درصد جریمه کرده باشد!

* تصمیمی که مشخص نیست دقیقا چه جریانی پشت آن است وقتی هیچ کدام از اعضای هیات مدیره این جریمه را گردن نمی‌گیرند! اصلا این جریمه مبنای قانونی ندارد. به که بگوییم که هیات مدیره‌ای داریم که نمی‌دانند جریمه اعضای تیم حتی اگر در قراردادشان آمده باشد هم غیرقانونی است؟! چرا سال گذشته که در خانه به همین تیم باختیم تیم را جریمه نکردید؟ چون مطمئن بودید که قهرمان نمی‌شویم؟ چرا اینقدر راحت تیم را به حاشیه بردید؟ مطمئنید که شما دشمن پرسپولیس نیستید؟

* مدیریتی که در جذب اسپانسر و درآمدزایی ناتوان است و از قهرمانی تیمش‌ ناراحت می‌شود، باید این کمبودها را با جریمه کردن اعضای تیم جبران کند؟ واقعا دردناک است که باشگاهی مثل پرسپولیس بعد از سه قهرمانی در یک فصل باید چنین مشکلاتی داشته باشد. مدیران باشگاه حتی از پرداخت یک پاداش ساده با مبلغ بسیار کم بعد از بردهای تیم عاجز بودند و بهانه آوردند که با پرداخت پاداش مخالفت شده! پس چطور باشگاه‌های دیگر چنین مشکلی ندارند؟! این هم از ضعف شدید شما بود که با چنین بهانه‌هایی سعی در سرپوش گذاشتن روی ناتوانی خودتان داشتید. اینها فقط بخشی از مشکلات بود؛ نداشتن زمین تمرین دوم، قطع شدن چند باره غذای تیم، عدم تامین به موقع لباس برای اعضای تیم و … مسائل دیگری است که در این ماه‌ها با آن روبرو بوده‌ایم.

* ما با تلاش زیاد و لطف خدا و حمایت هواداران برای این باشگاه بزرگ سه قهرمانی آوردیم.

*آیا شما هم به وظایف‌تان درست عمل کردید؟ باز هم می‌پرسیم،‌ آیا خود را برای نشستن بر صندلی مدیریت بزرگترین باشگاه ایران مناسب می‌دانید؟ اگر نمی‌توانید، فضا را باز کنید تا یک مدیر دلسوز که از قهرمانی تیمش‌ ناراحت نشود و توان درآمدزایی داشته باشد، بیاید و به پرسپولیس کمک کند.

رمزگشایی از نامه

رمزگشایی از نامه تند بازیکنان پرسپولیس علیه درویش

به گزارش “ورزش سه”، نامه تند بازیکنان پرسپولیس خطاب به مدیریت باشگاه‌شان نوشته شده و شخص رضا درویش را نشانه رفته است. با این نامه حواشی تیم پرسپولیس بعد از اعلام جریمه ده درصدی کسر قرارداد وارد فاز تازه‌ای می‌شود. البته که از ابتدا مشخص بود با این تصمیم شتابزده تیم را احتمالا بهم خواهد ریخت، اما خیلی زود و در فاصله ۲۴ ساعت بعد از تائید این جریمه، بازیکنان صراحتا رودرروی مدیریت باشگاه قرار گرفته‌اند. اتفاقی که تا کنون در پرسپولیس حداقل در این حجم و با این صراحت سابقه نداشته است.
اما این نامه تند و مسائلی که در آن مطرح شده عملا شرایط تیم پرسپولیس را با چالش مواجه خواهد کرد، آن هم در شرایطی که کمتر از دو هفته تا بازی سرنوشت‌ساز مقابل النصر باقی مانده است. تحلیل این نامه و مسائلی که بازیکنان مطرح کرده‌اند می‌تواند فضای تیره بین تیم و باشگاه را بیشتر جلوی چشم بیاورد.

کنار کشیدن یحیی: تا الان اینطور تصور می‌شد که یحیی گل‌محمدی رودرروی رضا درویش و مدیریت باشگاهش قرار گرفته، اما ظاهرا خروجی جلسه سه ساعته بازیکنان و گل‌محمدی اینگونه بوده که یحیی دیگر از خودش مایه نگذارد. پیش‌تر گل‌محمدی از این مسئله ابراز ناراحتی کرده بود که در این ماجرا با دفاع از حق بازیکنانش از اعتبار خود مایه گذاشته و اینطوری خیلی‌ها علیه او جبهه گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این بار گل‌محمدی از بازیکنان خواسته خودشان مستقیما شکایت‌شان علیه مدیریت باشگاه را مطرح کنند و به نوعی خودش را کنار کشیده است. به نظر می‌رسد تغییر تصمیم یحیی برای مصاحبه نکردن پس از آن جلسه طولانی و رویکرد بازیکنان به نوشته یک نامه مفصل نیز در همین راستا اتخاذ شده است.

جریمه غیرقانونی: بازیکنان پرسپولیس صراحتا جریمه ده درصدی را غیرقانونی دانسته و با مطرح کردن مسائل مهمی مثل قطع شدن پاداش بردها و تعویق در دریافت آپشن که همان پاداش قهرمانی‌های فصل قبل بوده، این جریمه را قبول ندارند. آنها به این جریمه که به خاطر اولین باخت بعد از ۲۰ بازی در مسابقات داخلی به آنها تعلق گرفته معترضند و به نظر می‌رسد هیچ جوره آن را برنمی‌تابند. جریمه در نظر گرفته شده آنقدر برای بازیکنان سنگین آمده که آنها نه تنها تمرین تیم‌شان را تعطیل کردند، بلکه پس از تعطیلی تمرین تصمیم گرفتند با انتشار این نامه مدیرعامل را هدف بگیرند و هر آنچه تا الان نگفته بودند را یکجا مطرح کنند.

مسئله احترام: بازیکنان پرسپولیس صراحتا از عدم احترام مدیریت به این مجموعه شکایت و گله دارند و این مسئله برایشان سنگین آمده است. آنها توقع داشتند مدیرعامل باشگاه بعد از آن قهرمانی‌ها در مراسمی از آنها تقدیر می‌کرد. آنها می‌گویند هیچ تقدیری از کار بزرگ آنها در فصل گذشته صورت نگرفته و به گفته آنها درویش حتی حضور در تمرین و تشکر از بازیکنان را هم از  این تیم دریغ کرده است که اگر اینگونه باشد نکته عجیبی است.

کمبودها: بازیکنان پرسپولیس فرصت را غنیمت شمردند تا کمبودهایشان در ماه‌های اخیر را در این نامه ذکر کنند. این نخستین بار است که آنها به مسئله قطع شدن وعده غذایی و ناراحتی‌شان از این مسئله اشاره می‌کنند. همچنین آنها برای نخستین بار به موضوع ساعت نامناسب پرواز چارتر از ازبکستان اشاره کرده‌اند. موضوعی که در نتیجه نگرفتن بازی‌های بعد از آن هم به زعم بازیکنان تاثیر داشته، چرا که آنها استراحت و خواب درستی به خاطر ساعت نامناسب پرواز نداشته‌اند. بازیکنان همچنین در این نامه به موضوع برگزار نشدن اردوی خارجی در زمان تمرینات پیش فصل اشاره کرده‌اند. اتفاقی که هم تابستان امسال هم تابستان سال قبل رخ داد، در حالی که سایر باشگاه‌های حتی کوچک‌تر به اردوی خارجی رفتند. موضوعی که می‌تواند در بحث فنی و آماده‌سازی مورد توجه قرار بگیرد و بخشی از ضعف تیم را توجیه کند. موارد دیگری مثل کمبود لباس و نداشتن زمین تمرین دوم هم به کمبودهای دیگر اضافه و اشاره شده که قبل‌تر درباره‌شان کمتر صحبت شده بود.

اتهام: یکی-دو بند نامه بازیکنان پرسپولیس حاوی نکاتی است که رضا درویش را به نوعی متهم می‌کند. در یک بند آنها به این حرف درویش که او چند بار گفته بود «کاش قهرمان نمی‌شدیم» استناد کرده‌اند و این گفته را مخالف خواسته‌های میلیون‌ها پرسپولیسی  می‌دانند. درویش یکی-دو بار این جمله را به زبان آورد، آن هم وقتی که به خاطر قهرمانی‌های لیگ و حذفی هیچ پاداشی از طرف فدراسیون و سازمان لیگ به باشگاه تعلق نگرفت اما باشگاه پرسپولیس مجبور بود به خاطر تعهدی که در قرارداد زیرمجموعه‌اش گردن گرفته پاداش قهرمانی را به بازیکنان و مربیان پرداخت کند.
نکته دوم به موضوع باخت ۲۰ اسفند سال قبل مقابل سپاهان برمی‌گردد. بازیکنان صراحتا به این نکته اشاره کرده‌اند که مدیریت باشگاه بعد از آن باخت، اعضای تیم را جریمه نکرده چون می‌دانسته که بعید است این تیم قهرمان شود.