تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 17:49
کد خبر : 142038

رمزگشایی از سکوت پر رمز و راز/نصرالله علیه اسرائیل اعلام جنگ می‌کند؟

رمزگشایی از سکوت پر رمز و راز/نصرالله علیه اسرائیل اعلام جنگ می‌کند؟

آرمان شرق-گروه و=بین النلل:طی ۲۴ ساعت گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده باید درگیری‌های غزه به پایان برسد. این نشان می‌دهد که آنها تلاش دارند جنگ فراگیر نشود چون می‌دانند اگر این اتفاق بیفتد بازنده امریکا و اسراییل خواهند بود. ورود حزب الله به جنگ معادله را به سمت محور مقاومت تغییر خواهد داد. طی دوروز آینده اتفاقات مهمی در منطقه رخ خواهد داد و سید حسن نصرالله هم با اعلام یک سلسله شرایطی احتمالا حزب الله را وارد درگیری خواهد کرد. به نظر می‌رسد طی روزهای اینده مسائل مهمی رخ خواهد داد و احتمال دارد جنگ گسترده‌تر شود.

رمزگشایی از سکوت پر رمز و راز/نصرالله علیه اسرائیل اعلام جنگ می‌کند؟

رمزگشایی از سکوت پر رمز و راز دبیرکل حزب‌الله/ نصرالله علیه اسرائیل اعلام جنگ می‌کند؟

سیاست سید حسن نصرالله این است که کاری انجام دهد که نفس رهبران و فرماندهان رژیم صهیونیستی و آمریکایی در سینه حبس شود و همه وارد یک سری گمانه‌زنی شوند.

مهسا مژدهی: سکوت حزب الله در مقابل حملات غزه با انتشار ویدیوهایی از سیدحسن نصرالله شکسته شد. این ویدیوها باعث شد تا بسیاری مطمئن شوند حزب الله تصمیمش را برای حضور در جنگ غزه گرفته است. اتفاقی که می‌تواند به معنای گسترش جنگ در منطقه باشد. انتشار این تصاویر توانسته تحلیلگران را کمی گیج کند. آنها باید تا جمعه عصر صبر کنند تا مشخص شود آیا واقعا حزب الله برای حضور گسترده در جنگ جدی است یا نه؟ از طرف دیگر با اعلام جنگ انصار حزب الله تعداد جبهه‌هایی که علیه اسراییل باز شده، گسترش پیدا می‌کند.

 

درخبرآنلاین با حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه به گفتگو نشسته‌ایم:

پس از انتشار ویدیوهایی از سوی حزب الله لبنان، زمزمه ها بر سر ورود آنها به جنگ غزه بالا گرفته است. امکان ورود گسترده حزب‌الله به جنگ غزه تا چه اندازه جدی است؟

در واقع الان شرایط مردم غزه شرایط کاملا دردناکی است که ۲۵ روز است شهر غزه زیر بمباران وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد. تمام زیرساخت‌های این شهر نابود شده، حدود ۱۸ بیمارستان تاکنون منهدم شده. شمار شهدا به نزدیک ۱۰ هزار نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۲۲ هزار نفر رسیده. جامعه جهانی متاسفانه سکوت اختیار کرده و امریکا و اروپا با تمام قدرت کنار ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند. جامعه عربی و قدرت های اسلامی هم هیچگونه اقدامی برای پایان دادن به کشتار مردم غزه انجام نمی‌دهند. محور مقاومت بنا بر وظیقه اخلاقی و انسانی خود باید به کمک مردم مظلوم غزه بشتابد. سخنرانی روز جمعه سید حسن نصرالله یک سخنرانی تعیین‌کننده و سرنوشت ساز خواهد بود. و در پرتو آن حزب الله تصمیم خود را برای ورود احتمالی به جنگ غزه اعلام خواهد کرد. در چنین شرایطی بحران به خارج از مرزهای غزه خواهد کشید. این جنگ تبدیل به جنگ منطقه‌ای خواهد شد. انصارالله یمن هم به طور رسمی به جنگ غزه ورود کرده‌اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده باید درگیری‌های غزه به پایان برسد. این نشان می‌دهد که آنها تلاش دارند جنگ فراگیر نشود چون می‌دانند اگر این اتفاق بیفتد بازنده امریکا و اسراییل خواهند بود. ورود حزب الله به جنگ معادله را به سمت محور مقاومت تغییر خواهد داد. طی دوروز آینده اتفاقات مهمی در منطقه رخ خواهد داد و سید حسن نصرالله هم با اعلام یک سلسله شرایطی احتمالا حزب الله را وارد درگیری خواهد کرد. به نظر می‌رسد طی روزهای اینده مسائل مهمی رخ خواهد داد و احتمال دارد جنگ گسترده‌تر شود.

رمزگشایی از سکوت پر رمز و راز دبیرکل حزب‌الله/ نصرالله علیه اسرائیل اعلام جنگ می‌کند؟

 

چرا تا روزهای اخیر سید حسن نصرالله سکوت را انتخاب کرده بود؟

سیاست سید حسن نصرالله این است که کاری انجام دهد که نفس رهبران و فرماندهان رژیم صهیونیستی و آمریکایی در سینه حبس شود و همه وارد یک سری گمانه‌زنی شوند. سیاست او این است که یک جنگ روانی را علیه رهبران رژیم صهیونیستی و امریکا وارد کند و آنها وادار شوند قبل از اینکه نصرالله تصمیم خودش را بگیرد، آنها تصمیم خود را درباره پایان دادن به درگیری ها در غزه بگیرند. همه نگاه ها متوجه لبنان است که در روز جمعه سیدحسن نصرالله تصمیم خود را بگیرد.

اهداف بلندمدت و کوتاه مدت اسراییل در غزه چیست؟

اهداف کوتاه مدت پیروزی آنی در صحنه نظامی است. اهداف آمریکا و کشورهای اروپایی و مقامام صهیونیست این است که غزه به طور کلی از نقشه جغرافیایی فلسطین اشغالی حذف شود و حتی اگر دو میلیون نفر هم کشته شوند برای آنها فرقی ندارد و اسراییل دنبال این است که غزه را از بین ببرد و حماس و دیگر گروه های فلسطینی را خلع سلاح کرده و از بین ببرد و بعد سراغ خلع سلاح گروه هایی مثل حزب الله و الحشد الشعبی برود. در مرحله اول نابودی غزه و تمام جنبش های فلسطینی هدف اسراییلی ها خواهد بود و در وهله بعدی نوبت به دیگر جنبش‌های نزدیک به مقاومت در منطقه می‌رسد که صهیونیست ها در آن ناکام خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.