تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 8:59
کد خبر : 149951

رضا جباری: پرسپولیس در همه زمینه‌ها نسبت به استقلال برتری دارد

رضا جباری: پرسپولیس در همه زمینه‌ها نسبت به استقلال برتری دارد

آرمان شرق-گروه ورزش:به لحاظ فنی دو تیم‌ را کنار هم می‌گذارم اصلا قابل قیاس نیستند و پرسپولیس در همه زمینه‌ها برتری دارد و استقلال فقط نتیجه‌گراست. پرسپولیس در کنار نتیجه بازی زیبا ارایه می‌دهد و این نمی‌تواند باهم قابل قیاس باشد. کادر استقلال انگیزه خاصی به بازیکنانش می‌دهد و این را می‌فهمم و از الان می‌دانم چطور بازیکنانش را تحریک می‌کند تا چگونه مقابل پرسپولیس بایستند.

رضا جباری: پرسپولیس در همه زمینه‌ها نسبت به استقلال برتری دارد

اعتماد- تیم فوتبال پرسپولیس با برتری پرگل در مقابل فولاد خوزستان همچنان در کورس قهرمانی قرار دارد و حالا با روحیه مضاعف آماده دربی می‌شود. شاگردان اوسمار در‌حالی که دو بار از حریف خود عقب افتادند در نیمه دوم به بازی برگشتند و نشان دادند از توانایی بالایی برخوردار هستند. از سمت دیگر تیم فوتبال استقلال تهران با نتیجه یک بر صفر در مقابل همنام خوزستانی خود به پیروزی دست یافت تا ضمن حفظ صدرنشینی با روحیه‌ای خوب آماده دربی شود. بلانکو، مهاجم‌ آماده این روزهای آبی‌ها این‌بار دروازه رقیب را هدف قرار داد تا ارمغان‌آور سه امتیاز حساس برای تیمش باشد. به بهانه این دو برد و دربی پیش رو با دو پیشکسوت سرخابی‌های پایتخت همکلام شدیم. رضا جباری پرسپولیسی و علیرضا اکبرپور استقلالی.

رضا جباری: پرسپولیس در همه زمینه‌ها نسبت به استقلال برتری دارد

‌از نظر شما بازی پرسپولیس مقابل فولاد به لحاظ فنی چطور بود؟

بازی که خوب بود. پرسپولیس هم چهار گل زد و هم بازی خوبی به نمایش گذاشت. فکر می‌کنم روزهای خوبی برای پرسپولیس است و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد.

‌اوسمار چند بازی است که با پرسپولیس خوب نتیجه می‌گیرد. فکر می‌کنید حالا می‌شود به او اعتماد کرد؟

به هر حال او مربی است و نمی‌توانیم بگوییم مربی نیست! پرسپولیس یک باشگاه بسیار بزرگی است که شرایط خودش را دارد. نحوه انتخاب اوسمار خوب نبود وقتی کارنامه درخشانی ندارد و وارد تیم بزرگی می‌شود باید چنین تبعاتی را بپذیرد. اینکه چهار تا بازی را برده و همه ‌چیز گل و بلبل است که نمی‌شود به آن تکیه کرد چون پرسپولیس بحران‌های خاص خودش را دارد. یک وقتی برخلاف انتظار نتیجه نگیری آنجاست که اندازه‌ها مشخص می‌شود و مدیریت و رهبری یک مربی باید قوی باشد تا از چالش‌هایی که برایش به وجود می‌آید تیم را بیرون بکشد. خدا را شکر برای اوسمار این اتفاق رخ نداده است. به هر حال او مربی بوده که کنار یحیی کار کرده و شناخت دارد اما در بحران‌ها قامت یک مربی مشخص می‌شود چون بارها این را شاهد بودم که مربیان بزرگ هم‌ نتوانستند با بحران‌ها دست و پنجه نرم کنند. امیدوارم پرسپولیس به بحران نخورد. در فوتبال یک جایی ممکن است نتیجه برخلاف انتظار شکل بخورد و تیم وارد بحران شود؛ حالا به هر دلیلی اما امیدوارم همین روند ادامه‌دار باشد.

‌به لحاظ فنی چطور؟

تیم خوبی از اوسمار دیدم اما تغییر بازیکن و جذب بازیکنان جدید به این امر خیلی کمک کرده است.

‌پرسپولیس در مقابل فولاد دو گل مبتدیانه دریافت کرد. علتش چه بود؟

دقیقا، اما کارنامه بازیکنان هم مهم است. وقتی گلری مثل بیرانوند داریم ‌که بارها تیم را نجات داده‌ این اتفاق هم ‌ممکن است پیش بیاید. همان‌طور که درباره مربیگری فوتبال گفتم درباره بازیکن هم به این شکل است. کارنامه یک بازیکن درخشان است اما یکی، دو بار هم ممکن است این اتفاق رخ دهد. حالا ممکن است علت آن نداشتن تمرکز لازم باشد یا اعتماد به نفس کاذب. نمی‌دانم چی اسم آن را بگذارم اما آن لحظه این اتفاق رخ می‌دهد. بیرانوند بهترین دروازه‌بان ایران است و بارها به پرسپولیس کمک کرده تا بتواند برنده شود اما این اشتباهات در فوتبال رخ می‌دهد. اگر یک اشتباه بارها تکرار شد آن وقت باید برویم جست‌وجو کنیم و علت را دریابیم. اگر اشتباه تکرار شد دیگر اسمش اشتباه نیست. این مسائل را اشتباه می‌دانم و چیز خاصی نیست که بخواهیم روی آن تمرکز کنیم.

‌دربی در پیش است. نظر شما درباره بازی با استقلال چیست؟

سال‌هاست در این فضا قرار دارم و از قبل اینکه پیراهن پرسپولیس را بر تن کنم چه زمانی که بازیکن بودم و چه حالا که پیشکسوت این تیم هستم. همیشه این حساسیت‌ها وجود دارد من هم شب قبل از دربی استرس می‌گیرم! به هواداران هم نزدیک هستم و می‌دانم ‌چقدر برای‌شان مهم است. خیلی‌ها درست یا غلط دوست دارند دربی را تیم‌شان ببرد حتی اگر قهرمان ‌نشوند! این‌طور نیست که تیم قوی‌تر حتما پیروز می‌شود یا برعکس چون دربی حساسیت خاص خودش را دارد. بحث روحی روانی از یک هفته قبل از بازی خیلی مهم است برای بازیکنان که چطور به آن فکر می‌کنند.‌

‌به لحاظ تاکتیکی چطور؟

در دربی معمولا از مسائل تاکتیکی دور می‌شویم و مسائل جنگندگی و خواستن است که حرف اول را در این بازی می‌زند. البته نمی‌خواهم بگویم تاکتیک وجود ندارد قطعا هست چون یک فصل مربی روی تاکتیک تیمش کار می‌کند اما در این بازی‌ها باید با قلب و ذهن بازی کرد. قلب بازیکن یعنی با همه وجود بازی کند و ذهنش هم آن آرامش لازم را داشته باشد تا آن احساس تبدیل به خشم نشود. اینکه مربی از بازیکن چه می‌خواهد در کنار احساس بازیکن در کنار هم لازم است. هفته که می‌گذرد تیمی که روی این مسائل تمرکز داشته باشد، می‌تواند برنده بازی باشد.

‌دربی چند چند می‌شود؟

من نمی‌توانم بگویم پرسپولیس مساوی می‌کند چون برای من این تیم‌ همیشه برنده است، اما به لحاظ فنی دو تیم‌ را کنار هم می‌گذارم اصلا قابل قیاس نیستند و پرسپولیس در همه زمینه‌ها برتری دارد و استقلال فقط نتیجه‌گراست. پرسپولیس در کنار نتیجه بازی زیبا ارایه می‌دهد و این نمی‌تواند باهم قابل قیاس باشد. کادر استقلال انگیزه خاصی به بازیکنانش می‌دهد و این را می‌فهمم و از الان می‌دانم چطور بازیکنانش را تحریک می‌کند تا چگونه مقابل پرسپولیس بایستند. از طرفی بین هواداران خوشحالی مفرط و تمجید از تیم و اوسمار بیش از حد است یا مثلا تمرکز روی اشتباه بیرانوند بیش از اندازه است، اینها من را می‌ترساند برای بازی دربی! پرسپولیس باید حواسش باشد. در مجموع فکر می‌کنم پرسپولیس دو-صفر یا یک-صفر برنده شود. گلزن احتمالی هم حدس می‌زنم آل‌کثیر و عالیشاه باشند.

علیرضا اکبرپور: دوست دارم استقلال با گل‌های بلانکو و ماشاریپوف برنده دربی باشد

‌استقلال مقابل استقلال خوزستان چطور بود؟

همیشه بازی‌های قبل از دربی برای استقلال سخت است. همیشه بازیکنان تلاش می‌کنند کارت نگیرند یا مصدوم نشوند تا دربی را از دست ندهند برای مربی هم همین‌طور. یعنی همه به فکر دربی هستند و هم سه امتیاز همان بازی. در اهواز بازی با استقلال خوزستان برای تمام تیم‌ها سخت است اما استقلال توانست سه امتیاز بازی را بگیرد تا با آرامش آماده دربی شود‌.

‌یکی از بازیکنان آماده استقلال، بلانکو است. هواداران و کادر فنی روی این مهاجم در دربی حساب ویژه‌ای باز کردند. درباره او چه نظری دارید؟

او یکی از فوتبالیست‌های خوبی است که به ایران آمده است مثل یکی، دوتا بازیکن که در تراکتور خوب هستند. واقعا مربی هرچه در زمین بازی بخواهد بلانکو پیاده می‌کند‌. مثل بدن گذاشتن و حفظ توپ و موقعیت ساختن برای همبازی‌های خودش و در کنار آن موقعیت پیدا کند توپ را گل می‌کند. مقابل استقلال خوزستان گل سه امتیازی زد و حالا آماده دربی است.

‌نکونام بعد از بازی گفت از استقلال نباید توقع قهرمانی داشت، به نظر شما با این جمله خواسته فشار را از روی بازیکنانش بردارد یا با او موافق هستید؟

طبیعتا به لحاظ بازیکن نکونام درست می‌گوید و آن‌طور که باید نفرات جدید را جذب نکردند‌ با همه اینها تا الان صدر جدول هستند و نتایج خوبی هم گرفتند‌ اما این صحبت‌ها دلیلش همان است که شما گفتید و می‌خواهد فشار را از روی بازیکنان بردارد. وقتی اول فصل می‌خواستند تیم را ببندند، می‌گفتند این استقلال چهارم هم شود مشکلی نیست، اما چون نتایج خوبی گرفتند خب توقعات هم بالا می‌رود و همین فشار روی بازیکنان ایجاد می‌کند و روحیه تیم به‌هم می‌خورد. نکونام حرفه‌ای است و می‌داند کی و کجا و چطوری صحبت کند‌. اینکه استقلال هم بازیکن ندارد هم درست است و نیمکت قوی ندارد.

‌نظر شما درباره دربی صد و سه چیست؟

هر دو تیم دوست ندارند بازنده شوند و این شرایط را جوری رقم می‌زند که اکثر بازی‌ها مساوی می‌شود چون دو تیم اول نمی‌خواهند ببازند و بعد از کمترین فرصت نهایت استفاده را ببرند. هر تیمی هم از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند برنده می‌شود. امیدوارم استقلال در دربی به هدفش برسد و با این برد در دربی برود برای قهرمانی‌. با باخت سپاهان فاصله هم بیشتر می‌شود.

‌وضعیت پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

خب همیشه تیم خوبی بودند و همیشه نفرات خوبی داشتند الان یکی از پر مهره‌ترین تیم‌های لیگ هستند‌ و بازیکنان قبلی خودشان را سه، چهار سال است حفظ کردند و نقاط ضعف را پوشش دادند. درست که مدتی بعد از جدایی یحیی در حاشیه بودند، اما آنها تیم بزرگی هستند و ما هم همیشه احترام گذاشتیم‌. امیدوارم اول از همه تماشاگران دو طرف از بازی لذت ببرند. پرسپولیس تیم خطرناک و سرعتی است اما امیدوارم نتیجه به نفع استقلال شود‌.

‌نتیجه چه می‌شود؟

تا حالا پیش‌بینی نکردم اما دوست دارم استقلال با گل‌های بلانکو و ماشاریپوف برنده شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.