تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 20:47
کد خبر : 146211

رسانه‌ها ؛ ضلع مهم انتخابات پرشور

رسانه‌ها ؛ ضلع مهم انتخابات پرشور

آرمان شرق-گروه سیاست:«رسانه» یکی از اضلاع مهم انتخابات پرشور است، بی توجهی به این بخش  جبران ناپذیر است، ضمن اینکه سرمایه اجتماعی رسانه های مستقل را باید «فرصت» ارزشمندی تلقی کرد. آنچه می تواند این قابلیت را بالفعل کند، برگزاری جلسه نیست، بلکه حمایت واقعی، ملموس، میدان باز و مراقبت همزمان است.

رسانه‌ها ؛ ضلع مهم انتخابات پرشور

هوشمند سفیدی

آرمان امروز : بی تردید، هر انتخاباتی، برای ملت و حاکمیت، یک رویداد سرنوشت ساز است و می تواند گویای بسیاری از نمایه های سپهر سیاسی باشد؛ ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین انتخاباتی که قرار است کمتر از دو ماه آینده در ایران برگزار شود، دارای اهمیت و حساسیت بسیار زیادی است، زیرا علاوه بر اهمیت ذاتی خود، هم به لحاظ بین المللی و هم به لحاظ داخلی، موارد بسیاری وجود دارد که به ویژگی های خاص این دوره از انتخاب می افزاید . نرخ پایین مشارکت در دوره یازدهم انتخابات مجلس و شکل گیری رکوردهای قابل توجه مثلاً در انتخابات پارلمانی ترکیه، از جمله عوامل خاصی هستند که بر اهمیت این دوره می افزاید.

به دلیل همین اهمیت و ویژگی هاست که راهبرد «انتخابات پرشور» برای انتخابات ۱۱ اسفند اتخاذ شد و ضروری است کلیه سیاست ها به تحقق راهبرد کمک می کند.

یکی از سیاست هایی که در این زمینه باید مدنظر باشد «سیاست رسانه‌ای» است؛ برکنار از سیاست های رسانه صدا و سیما، نقش مطبوعات و رسانه های مستقل را در این زمینه باید جدی گرفت و اقدامات لازم برای همراهی جدی آنها در این رویداد سیاسی بی نظیر انجام داد.

به نظر می رسد ترسیم میدان باز رسانه ای، حمایت معنوی و مادی جدی از رسانه های مستقل، افزایش تیراژ، و مراقبت از عدم ایجاد تنش های رسانه ای به نحوی که در این مقطع مرجعیت رسانه های داخلی تا جای ممکن تقویت شود، از جمله این اقدامات ضروری و فوری است.

متأسفانه در حال حاضر، بسیاری از رسانه های مستقل، زیر فشار اقتصادی، در حال احتضار هستند و طبیعی است در این وضعیت، علی رغم میل باطنی، آن ها نتوانند آنچنان که بایسته و شایسته است، عمل کنند.

باید توجه داشت که «رسانه» یکی از اضلاع مهم انتخابات پرشور است، بی توجهی به این بخش  جبران ناپذیر است، ضمن اینکه سرمایه اجتماعی رسانه های مستقل را باید «فرصت» ارزشمندی تلقی کرد. آنچه می تواند این قابلیت را بالفعل کند، برگزاری جلسه نیست، بلکه حمایت واقعی، ملموس، میدان باز و مراقبت همزمان است.

به همین دلیل، نگرانی رئیس جمهور در زمینه رسانه را که در جلسه با فعالان حزبی و سیاسی مطرح شد، باید مهم تلقی کرده و سیاست های فوری برای رفع آن منظور کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.