تاریخ انتشار : یکشنبه 23 دی 1397 - 20:30
کد خبر : 54467

رایزنی ظریف و حکیم بر سر تحریم های یکجانبه آمریکا

آرمان شرق: محمدجواد ظریف که برای یک دیدار رسمی و در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شده است، عصر امروز با محمدعلی الحکیم وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، در این دیدار وزیران امور خارجه با مرور روابط و مناسبات میان

آرمان شرق: محمدجواد ظریف که برای یک دیدار رسمی و در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شده است، عصر امروز با محمدعلی الحکیم وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، در این دیدار وزیران امور خارجه با مرور روابط و مناسبات میان دو کشور، بر ارتقاء و پیشرفت این روابط با تمرکز بر زمینه‌های مشترک و افزایش همکاری‌ها اقتصادی، تجاری و صنعتی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه عراق از جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک و مساعدت در مبارزه با تروریسم در عراق تشکر و قدردانی کرد.

وزرا همچنین درخصوص مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه، یمن و دیگر چالش‌های فراروی منطقه نیز به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. طرفین بر ضرورت حمایت از مطالبات مشروع مردم فلسطین و حق بازگشت به سرزمین خود تاکید کردند.

دو مقام همچنین درخصوص تسهیل در رفت و آمد مردم و تجار دو کشور، ارتباط خطوط آهن ایران و عراق، تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تسهیل کشتیرانی در اروندرود رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از نقش بی‌بدیل مرجعیت و رهبران سیاسی عراق در تامین امنیت عراق و ثبات و تمامیت ارضی این کشور تقدیر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.