تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 13:26
کد خبر : 120298

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد: تصمیمات خوب برای اجرای قانون هوای پاک

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد: تصمیمات خوب برای اجرای قانون هوای پاک

آرمان شرق-گروه جامعه:برای کلانشهر تهران با توجه به وضعیت خطرناکی که داشت، تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که این تصمیمات تا پایان ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد. برای ۹ کلانشهر دیگر هم در قالب ستاد هوای پاک کشور نشست‌های خوبی برگزار شده است. اعتباراتی را که دستگاه‌های مختلف مطرح کردند، حتماً در بودجه ۱۴۰۲ ببینند و مخصوصاً ۱۱ دستگاهی که در ستاد هوای پاک نقش مستقیم دارند، بایستی وظایف خود را انجام دهند تا شاهد روزهای پاک باشیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد: تصمیمات خوب برای اجرای قانون هوای پاک

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تصمیمات خوبی برای اجرای قانون هوای پاک و مقابله با آلودگی هوای تهران گرفته شده است که این تصمیمات تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی سلاجقه که برای سفر یک روزه وارد استان اردبیل شده است، در حاشیه افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیل، در پاسخ به سوالی درباره آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و اقدامات انجام شده در این زمین اظهار کرد: موضوع آلایندگی بحث کوتاه مدت نیست. دهه‌ها طول کشیده و همه مجموعه‌ها اعم از صنایع، شهرداری‌ها و مردم هوای کشور را به اینجا رسانده‌ایم به طوری که امروز در کلانشهرها مخصوصا ۹ کلانشهر با مشکل مواجه هستیم.طبیعی است بازگرداندن این شرایط به حالت اولیه طی یک سال و دو سال اتفاق نمی‌افتد و نیازمند اعتبارات بسیار سنگینی است.

معاون رئیس جمهور در ادامه آلودگی هوا، پسماند کشور و تغییر اقلیم را سه موضوع اساسی عنوان کرد که در دستور کار دولت سیزدهم در بخش محیط زیست قرار دارد و افزود: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر اینکه همه دستگاه‌ها مکلف هستند بدون کم و کاست تکالیف خود را درباره هوای پاک انجام دهند، نشستی با حضور وزیر کشور و دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

دستگاه‌ها اعتبارات پیش‌بینی شده برای هوای پاک را در بودجه۱۴۰۲ لحاظ کنند

سلاجقه افزود: در این راستا برای کلانشهر تهران با توجه به وضعیت خطرناکی که داشت، تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که این تصمیمات تا پایان ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد. برای ۹ کلانشهر دیگر هم در قالب ستاد هوای پاک کشور نشست‌های خوبی برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد اعتباراتی که دستگاه‌های مختلف در نشست با معاونین سازمان محیط زیست مطرح کردند، حتماً در بودجه ۱۴۰۲ ببینند و مخصوصاً ۱۱ دستگاهی که در ستاد هوای پاک نقش مستقیم دارند، بایستی وظایف خود را انجام دهند تا شاهد روزهای پاک باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پایش مستمر و برخط واحدهای صنعتی، آلاینده‌های سنگین و پسماندها در کشور گفت: در شهرهایی مثل تهران بیشتر صنایع متحرک را داریم و شاهد هستیم که در چند روز اخیر وارونگی هوا خیلی شدیدی رخ داد و استمرار پیدا کرد و این موارد به طور مستمر پایش می‌شود.

 

رئیس سازمان محیط زیست در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی استان اردبیل گفت: استان اردبیل هم با داشتن جنگل‌هایی مثل جنگل فندقلو که ذخیره‌گاه بسیار مناسبی است، هم از لحاظ حیات وحش و هم بحث توسعه صنعتی مورد توجه سازمان محیط زیست قرار دارد و ما حتماً به مسائل محیط زیستی آن حساس هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.