تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 9:29
کد خبر : 142772

دو هفته کابوس‌وار برای پرسپولیس

دو هفته کابوس‌وار برای پرسپولیس

آِرمان شرق-گروه ورزش:۱۹ روز از آخرین برد پرسپولیس در دیدار‌های رسمی می‌گذرد و اگر بخواهیم به آخرین برد آن‌ها در لیگ رجوع کنیم باید به ۲۷ مهر اشاره کنیم. جایی که پرسپولیس در قزوین با نتیجه ۳ بر یک از سد پیکان گذشت و پس از آن دیگر روی خوشبختی را ندید. آن‌ها از ۱۲ امتیاز ممکن تنها به سه امتیاز دست یافتند و ۹ امتیاز را از کف دادند.

دو هفته کابوس‌وار برای پرسپولیس

پرسپولیس طی ۲ هفته چهار بازی به انجام رساند و به هیچ بردی دست پیدا نکرد تا وارد یک بحران جدی شود.

مهم‌ترین بازی هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار شد که در پایان شاگردان ژوزه مورایس موفق شدند با یک گل به برتری برسند و فاتح دوئل بزرگ هفته شوند. سرخ‌پوشان تهرانی، اما با متحمل شدن اولین باخت خانگی رسما وارد بحران شدند و فاصله‌شان با صدر روی عدد پنج باقی ماند.

آخرین برد پرسپولیس چه زمانی به ثبت رسید؟

آخرین پیروزی پرسپولیس در این فصل مربوط به دوم آبان می‌شود. جایی که تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی موفق شد با ۲ گل از سد استقلال تاجیکستان بگذرد. پس از این مسابقه، اما روز‌های تلخ سرخ‌پوشان از راه رسید. آن‌ها طی ۲ هفته چهار بار در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند که ماحصل آن سه تساوی و یک باخت بود؛ و حالا تونل وحشت دو هفته‌ای
پرسپولیس ابتدا در انزلی مقابل ملوان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. تیم پایتخت‌نشین سپس در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم پایین جدولی صنعت نفت بود، اما برد مقابل تیم ۱۰ نفره عبدالله ویسی در لحظات پایانی از کف رفت و تساوی ۲-۲ حاصل شد.

در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه پرسپولیس بازی برگشت خود مقابل استقلال تاجیکستان را به انجام رساند. دیداری که بازهم به سود نماینده ایران در جریان بود، اما میزبان موفق شد گل تساوی را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کند و ۲ امتیاز حساس دیگر را از چنگ یاران یحیی خارج کند. این ناکامی باعث شد تا معادله صعود پرسپولیس به مرحله یک‌هشتم نهایی (ACL) نیز بسیار پیچیده شود.

حالا، اما نوبت به اولین باخت پرسپولیس در لیگ و دومین شکست در این فصل رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی با ارائه یک بازی پرانتقاد برابر سپاهان یک بر صفر شکست خوردند تا هم فاصله‌شان با صدر روی عدد پنج باقی بماند و هم سه امتیاز به یکی از رقبای اصلی خود تقدیم کنند. آن‌ها تنها تیم بدون باخت لیگ بیست‌وسوم بودند که این رکورد هم از دست رفت.

پیکان، آخرین قربانی داخلی پرسپولیس

۱۹ روز از آخرین برد پرسپولیس در دیدار‌های رسمی می‌گذرد و اگر بخواهیم به آخرین برد آن‌ها در لیگ رجوع کنیم باید به ۲۷ مهر اشاره کنیم. جایی که پرسپولیس در قزوین با نتیجه ۳ بر یک از سد پیکان گذشت و پس از آن دیگر روی خوشبختی را ندید. آن‌ها از ۱۲ امتیاز ممکن تنها به سه امتیاز دست یافتند و ۹ امتیاز را از کف دادند.

آیا یحیی چنین شرایطی را تجربه کرده بود؟

پرسپولیس پس از شکست برابر اولسان هیوندای در فینال لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۰ به بن‌بست خورد. آن‌ها چهار بازی متوالی را بدون برد و با چهار تساوی به اتمام رساندند و مقابل تیم‌های نساجی، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال با یک امتیاز از زمین خارج شدند تا رکورد پنج مسابقه بدون پیروزی هم برای گل‌محمدی در پرسپولیس به بار نشسته باشد. باید دید این دفعه طلسم مدنظر چه زمانی شکسته خواهد شد؟

منبع: فوتبال ۳۶۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.