تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 18:18
کد خبر : 144952

دو هزار میلیارد قیمت استقلال و پرسپولیس!

دو هزار میلیارد قیمت استقلال و پرسپولیس!

آرمان شرق-گروه ورزش:با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد عزم جدی برای فروش سهام ۵۱ درصدی استقلال و پرسپولیس شکل گرفته تا بیشتر سهام باشگاه به مردم واگذار شود و ۴۹ درصد مابقی در اختیار وزارت ورزش باقی خواهد ماند. موضوع اصلی اما میزان استقبال از این مزایده بزرگ است که ممکن است آنقدر خوب نباشد و پروسه تغییر مالکیت دو باشگاه به شکست برسد.

دو هزار میلیارد قیمت استقلال و پرسپولیس!

2 هزار میلیارد بدهید و مالک استقلال و پرسپولیس شوید!

به گزارش “ورزش سه”، یکی از مسائلی که در سال‌های گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماجرای اعطای پروانه حرفه‌ای به باشگاه‌ها ایراد می‌گیرد، مسئله مالکیت مشترک است. درباره استقلال و پرسپولیس با توجه به اینکه دو باشگاه همواره تحت مالکیت وزارت ورزش بوده‌اند، مشکلات زیادی ایجاد شد و اگرچه مسئولان ورزش کشور سعی کردند با برخی حربه‌های موجود در قانون این مسئله را موقتی حل کنند، اما دیگر چنین موضوعی جواب نمی‌دهد و مشخصا باید با واگذاری سهام دو باشگاه مسئله مالکیت مشترک هم به‌طور کامل برطرف شود.

ورود استقلال و پرسپولیس به فرابورس اولین اقدام بود که سال گذشته صورت گرفته و حالا در گامی مهم قرار است سهام ۵۱ درصدی دو باشگاه به فروش گذاشته شود تا مالکیت دو تیم به‌طور کامل از اشتراک در بیاید.

1967383

در چنین شرایطی آگهی فروش ۵۱ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس هم منتشر شده و اینطور به نظر می‌آید که قرار است بخش اعظم سهام دو باشگاه به فروش برسد و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

1967386

در آگهی رسمی مزایده برای فروش بخش اعظم سهام سرخابی‌ها آمده که این مزایده در روز ۱۲ دی‌ماه سال جاری انجام می‌شود و شرایط و جزئیات آن نیز در این آگهی به‌طور کامل شرح داده شده است.

1967389

در آگهی سهام پرسپولیس آمده که تعداد ۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون سهم معادل ۵۱ درصد سهام پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان، توسط سازمان خصوصی‌سازی به‌صورت نقد و شرایطی در ۱۲ دی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش می‌رسد. قیمت پایه هر سهم این بلوک «پرسپولیس» برای این عرضه، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه از ۳۹۴۶ ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.
همچنین کف قیمت کل پایه این بلوک ۵۱ درصدی  ۲۱هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۴۷ میلیون و ۸۶ هزار و ۹۰۰ ریال تعیین شده است.

1967390

برای استقلال هم ۵ میلیارد و ۵۰۳ میلیون سهم معادل ۵۱ درصد سهام باشگاه به فروش گذاشته شده که در ۱۲ دی‌ماه قرار است به فروش گذاشته شود. قیمت پایه هر سهم این بلوک «استقلال» برای این عرضه، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه از ۳۹۴۶ ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.
همچنین کف قیمت کل پایه این بلوک ۵۱ درصدی ۱۸ هزار و ۵۰۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۶۱۳ ریال تعیین شده است.

1967391

شرکت خصوصی سازی به‌طور کامل شرایط شرکت کنندگان در مزایده را شرح داده؛ اما مهم ترین مسئله این است که بعد از ثبت‌نام برای خرید سهم صلاحیت افراد در دستگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

البته که افراد برای شرکت در مزایده باید یک سپرده مشخص را در بانک عامل داشته باشند تا بتوانند در مزایده شرکت کنند و جواز خریداری سهم را به دست بیاورند.

با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد عزم جدی برای فروش سهام ۵۱ درصدی استقلال و پرسپولیس شکل گرفته تا بیشتر سهام باشگاه به مردم واگذار شود و ۴۹ درصد مابقی در اختیار وزارت ورزش باقی خواهد ماند. موضوع اصلی اما میزان استقبال از این مزایده بزرگ است که ممکن است آنقدر خوب نباشد و پروسه تغییر مالکیت دو باشگاه به شکست برسد.

هرچه هست باید تا ۱۲ دی‌ماه صبر کرد و منتظر نتیجه مزایده مذکور ماند. بی‌شک تغییر مالکیت دو باشگاه تاثیر مستقیمی در اعطای پروانه حرفه‌ای برای فصل بعدی توسط AFC دارد و شاید شکست این مزایده اتفاقات عجیبی را برای فوتبال ایران رقم بزند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.