تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 7:09
کد خبر : 144622

دربی حساس بود، حساس‌تر شد

دربی حساس بود، حساس‌تر شد

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس پیش از این بازی، حسابی برای رسیدن به پیروزی تحت فشار قرار داشت ولی کیست که نداند پیش از این دیدار هم بسیاری به فکر بازی بعدی این تیم، یعنی جدال برابر استقلال در لیگ برتر بودند. این تیم که برای رسیدن به بالای جدول همچنان نیاز به کسب پیروزی دارد، می‌داند که تنها راهش، کسب برتری در دربی است. به ویژه اینکه الان برای دومین فصل است که نتیجه بازی‌های رودررو برای رتبه‌بندی در جدول اهمیت زیادی پیدا کرده است.

دربی حساس بود، حساس‌تر شد

دربی حساس بود، حساس‌تر شد

هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته به پایان رسید. در این بازی‌ها هر سه تیمِ مدعی؛ استقلال، سپاهان و پرسپولیس به مصاف رقبا رفتند که اولی مساوی کرد و دو تیم دیگر، برنده از زمین مسابقه خارج شدند. با توجه به امتیازاتی که ثبت شد، سپاهان به صدر جدول نزدیک‌تر شد و حالا پرسپولیس این فرصت را دارد تا با برتری احتمالی در دربی، از لحاظ امتیازی به استقلال نزدیک شود و سپس در بازی معوقه، از رقیب عبور کند. این بدان معنی است که دربی پیش‌رو، حساسیت بیشتری خواهد داشت.

فرصت‌سوزی استقلال

استقلال شب گذشته در اهواز با ثبت تساوی بدون گل مقابل فولاد، دو امتیاز مهم از دست داد و برای دومین هفته متوالی مساوی کرد. شاگردان جواد نکونام در شش هفته اخیر به چهار پیروزی و دو تساوی دست یافته بودند که یک تساوی دیگر هم در کارنامه‌شان ثبت شد. تساوی شب گذشته البته به آمار بد استقلال در بازی‌های خارج از خانه‌اش در این فصل تداوم بخشید. این تیم در چهار بازی قبلی به عنوان میهمان تنها یک برد داشت و بار دیگر از رسیدن به سه امتیازِ خارج از خانه باز ماند. البته هیچ‌کدام از این موارد باعث نشد تا صدرنشینی این تیم تهدید شود؛ آنها فعلا ۲۴ امتیازی هستند و همه چیز دست خودشان است. ضمن اینکه رکورد خوبشان برابر فولاد را هم همچنان حفظ کرده‌اند. فولاد خوزستان با ۲۰ شکست برابر استقلال به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته و با احتساب بازی شب گذشته در هفت تقابل آخر با استقلال در لیگ برتر و حذفی موفق به پیروزی نشده است. به این ترتیب، استقلال با ۱۱ بازی فعلا صدرنشین است ولی از آنجا که سپاهان یک بازی کمتر انجام داده و تفاضل گل بسیار خوبی دارد، در صورت برتری در بازی معوقه، جای استقلال را در صدر جدول خواهد گرفت. پرسپولیس هم دیگر تیمی است که ۱۰ بازی دارد و فعلا با ۲۰ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

سپاهان در قامت یک مدعی

پیش از بازی استقلال و فولاد ولی دو بازی مهم و سرنوشت‌ساز دیگر هم برگزار شد. سپاهان در روزی که به نظر می‌رسید برابر مس رفسنجان در اصفهان کارش گره خورده یکباره متحول شد و در ۴۵ دقیقه ورق را حسابی برگرداند. شاگردان ژوزه مورایس که نیمه نخست را بدون گل به رختکن رفته بودند در نیمه دوم چهار بار گل‌زنی کردند و دست آخر ۴ بر یک برنده از زمین مسابقه خارج شدند. این نتیجه، هشتمین برد سپاهان در ۱۰ بازی آنها در لیگ برتر بود که این تیم را در جدول رده‌بندی ۲۱امتیازی کرد و به رتبه دوم فرستاد. ضمن اینکه همچنان نباید فراموش کرد از سپاهانی‌ها در این فصل تا به الان چهار امتیاز به دلیل رعایت‌نکردن سقف قرارداد کسر شده است. «به بازیکنان سپاهان بابت این نتیجه تبریک می‌گویم. بعضی وقت‌ها با نتیجه‌ای که کسب می‌کنیم خیلی مشتاق و خوشحال می‌شویم. بازی در نیمه اول صفر- صفر شد و دفاعی خیلی قوی از مس رفسنجان شاهد بودیم. در نیمه دوم با ضربه ایستگاهی که رامین زد، گل زدیم و بعد از آن بازی برای ما ساده‌تر شد و توانستیم دو گل دیگر بزنیم. مس رفسنجان تیم قابل احترامی است». اینها بخشی از صحبت‌های ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان است که نشان داده در این فصل یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. اتفاق مهم در بازی روز گذشته سپاهان، درخشش بازیکنان تعویضی بود؛ رضا اسدی و شهریار مغانلو در شرایطی در نیمه دوم به ترکیب سپاهان اضافه شدند که اولی پاس گل داد و دومی هم دو بار گل‌زنی کرد. ضمن اینکه نباید از گل‌زنی مجدد رامین رضاییان که در این فصل نیز همچنان در اوج مانده غافل شد. اتفاق درخور در تیم سپاهان، درخشش ادامه‌دار رضا اسدی است؛ او که با هفت گل زده آقای گل لیگ برتر ایران است با سه پاس گل هم در رده دوم برترین مهندسان لیگ قرار گرفته است.

طلسم‌شکنی پرسپولیس پس  از  ۴۶  روز

درست است که بازی استقلال با فولاد حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم بود ولی جدال پرسپولیس با هوادار هم دست‌کمی از آن دیدار نداشت. پرسپولیس در روزهایی که به نظر می‌رسید قرار است به بحران سلام کند، در ورزشگاه آزادی میزبان هوادار بود. استقبال اندک هواداران این تیم از این دیدار نشان می‌داد که آنها پس از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، دلخور هستند. در کنار این موضوع ولی پرسپولیس نگران یک مورد دیگر هم بود؛ این تیم پیش از جدال با هوادار در شش بازی در دو تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران به برد نرسیده بود. طلسمی که البته با یک گل به خودی از سوی بازیکنان هوادار شکسته شد تا پرسپولیس پس از ۴۶ روز، در لیگ برتر دوباره طعم پیروزی را بچشد. برد پرسپولیس برابر هوادار آمار این تیم را در جدال‌های رودررو کمی سروسامان بخشید. پیش از این برتری، هوادار در چهار تقابل با پرسپولیس تنها یک شکست داشت. ضمن اینکه محمود فکری سرمربی هوادار هم برابر پرسپولیس بسیار سرسخت نشان داده و در پنج مصاف برابر این تیم تنها یک‌ بار مغلوب شده بود. آماری که حالا یک باخت دیگر هم به آن اضافه شد. این دیدار اگرچه برای پرسپولیسی‌ها با کسب سه امتیاز شیرین همراه شد تا آنها پیش از جدال حساس با استقلال در دربی تهران، کمی نفس راحتی بکشند ولی دستی هم بر سروروی آمار علیرضا بیرانوند در تقابل با هوادار کشیده شد. نکته جالب اینکه بیرانوند تا قبل از جدال روز گذشته برابر هوادار، نتوانسته بود دروازه‌اش را مقابل این تیم بسته نگه دارد. علیرضا بیرانوند پیش از این بازی، در لیگ برتر برابر ۳۱ تیم قرار گرفته و تنها تیمی که موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود مقابل آن نشده بود هوادار بود. او علاوه بر اینکه فصل گذشته در لیگ رفت و برگشت از هوادار گل خورد، در جام حذفی هم برابر این تیم کلین‌شیت نکرد. این طلسم عجیب و غریب هم ولی برای علیرضا بیرانوند از بین رفت هرچند همتایش در تیم رقیب، یعنی علیرضا حقیقی همچنان نتوانسته دروازه‌اش را برابر تیم سابق بسته نگه دارد. علیرضا حقیقی با احتساب بازی گذشته در هشت تقابل برابر پرسپولیس نه کلین‌شیت داشته و نه به پیروزی رسیده و با دریافت ۲۰ گل بیش از هر تیمی از پرسپولیس

گل خورده است.

پرسپولیس پیش از این بازی، حسابی برای رسیدن به پیروزی تحت فشار قرار داشت ولی کیست که نداند پیش از این دیدار هم بسیاری به فکر بازی بعدی این تیم، یعنی جدال برابر استقلال در لیگ برتر بودند. این تیم که برای رسیدن به بالای جدول همچنان نیاز به کسب پیروزی دارد، می‌داند که تنها راهش، کسب برتری در دربی است. به ویژه اینکه الان برای دومین فصل است که نتیجه بازی‌های رودررو برای رتبه‌بندی در جدول اهمیت زیادی پیدا کرده است. یحیی گل‌محمدی هم قاعدتا نتوانست از سؤال درباره این دیدار در کنفرانس خبری در امان بماند. او درباره دربی پیش‌رو گفت: «چند روز فرصت داریم که به دربی فکر کنیم. خیلی مهم است که در روزهای باقی‌مانده ریکاوری خوبی داشته باشیم. احتیاج به همبستگی و صمیمیت بیشتری در تیم داریم. قطعا وقتی با هم باشیم و کنار هم باشیم از لحاظ فنی تیم ما خوب است و این باور را دارم که بازیکنانم می‌توانند در روزهای سخت خودشان را نشان دهند. دربی هم همیشه حساس است و خیلی امیدواریم که بازی خوبی انجام دهیم»./شرق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.