تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 8:44
کد خبر : 149431

دربی سه امتیاز دارد یا بیشتر؟

دربی سه امتیاز دارد یا بیشتر؟

آرمان شرق-گروه ورزش:حالا این سوال به وجود می‌آید که آیا فقط بازی پرسپولیس و استقلال برای مسوولان فوتبال ما مهم است و تکلیف سایر تیم‌ها در بازی‌هایی که با اشتباهات داوری متضرر می‌شوند، چیست؟ همین حالا صدای برخی تیم‌ها و مربیان درآمده که چرا ما باید هر هفته با اشتباهات داوری سر و کله بزنیم، اما بازی دربی پایتخت با var برگزار شود؟ 

دربی سه امتیاز دارد یا بیشتر؟

 «اعتماد»- لیگ برتر فوتبال کشورمان به لحاظ امکانات و توجه به زیرساخت‌ها همچنان در سطح پایینی قرار دارد. کمبود ورزشگاه در سطح استاندارد جهانی، نداشتن زمین تمرین و کمپ اردویی از جمله مشکلاتی است که فوتبال ما سال‌های سال با آن ‌دست و پنجه نرم می‌کند که بارها به آن پرداختیم، اما با وجود قول و قرارهای مسوولان فوتبال و اشتباهات فراوان داوری در سطوح مختلف لیگ همچنان خبری از ورود تکنولوژی ویدیویی داوری (var) در بازی‌های لیگ برترمان هم نیست! درحالی که بسیاری از کشورهای سطح پایین هم مدت‌هاست از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و دیگر مثل سابق اشتباهات سهوی داورها تاثیری روی نتایج بازی‌ها ندارد، لیگ برتر ما با گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی از نداشتن var آسیب می‌بیند.
در این بین هر بار مسوولان رده بالای فوتبال و ورزش در مصاحبه‌های رنگارنگ وعده ورود var را دادند و در عمل جز مثلا دربی صد و دو که var اجاره‌ای در ورزشگاه بود خبری از این تکنولوژی نیست و حالا هم در آستانه بازی برگشت صحبت از برگزاری بازی پرسپولیس و استقلال با استفاده از کمک داور ویدیویی است! دربی که قرار است ۲۳ اسفند ماه برگزار شود و هنوز جز سه داور داخلی مدرک قضاوت با var را دریافت نکردند که این هم بی‌شک از ضعف کمیته داوران فوتبال ماست.
خداداد افشاریان و مهدی تاج یک خط در میان در مصاحبه‌های‌شان وعده استفاده var برای بازی‌های لیگ برتر را با استفاده از این سیستم در دو بازی دربی تهران به شکلی مطرح می‌کنند که مورد پذیرش هیچ فوتبالی نیست. حالا این سوال به وجود می‌آید که آیا فقط بازی پرسپولیس و استقلال برای مسوولان فوتبال ما مهم است و تکلیف سایر تیم‌ها در بازی‌هایی که با اشتباهات داوری متضرر می‌شوند، چیست؟ همین حالا صدای برخی تیم‌ها و مربیان درآمده که چرا ما باید هر هفته با اشتباهات داوری سر و کله بزنیم، اما بازی دربی پایتخت با var برگزار شود؟
در همین یکی، دو ماه گذشته در چندین نوبت مهدی تاج از ورود چند دستگاه var به کشور خبر داده که فعلا تکلیف‌شان مشخص نیست. خبرهایی که کنار اخبار دو سال گذشته قرار گرفته. خبرهایی که مدام وعده آمدن var‌ از هفته بعد، ماه بعد، نیم‌فصل بعد و… را به هواداران داده، اما هیچ کدام عملی نشده است.
زمان زیادی تا شروع سال جدید شمسی باقی نمانده و کم‌کم ورود var به لیگ برتر به یک رویای دست نیافتنی تبدیل می‌شود! سران تصمیم‌گیرنده سعی دارند به علاقه‌مندان فوتبال القا کنند دیر یا زود شاهد به کار گرفتن آن در تمام استادیوم‌های کشور خواهیم بود، اما خوشبین‌ترین هوادار فوتبالی هم وقتی به وضع مدیریتی این فوتبال و نداشتن امکانات اولیه در بسیاری از استادیوم‌ها فکر می‌کند وعده این افراد امتحان پس داده را قبول نمی‌کند. فعلا می‌توانیم‌ بگوییم شاید سال‌های بعد این اتفاق خوش برای داوری فوتبال ما هم رخ داد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.