علیرضا بیرانوند در رده دوم بیشترین کلین‌شیت برای تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

علیرضا بیرانوند در بازی حساس پرسپولیس با النصر در شرایطی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد که تیم حریف در ۱۹ بازی قبلی خود در تمام رقابت‌ها گل زده بود. این کلین‌شیت هجدهمین کلین‌شیت بیرانوند در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود و با این آمار در رده دوم بیشترین کلین‌شیت بین تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

اول تیم ملی بعد لیگ و آسیا

علیرضا بیرانوند می‌تواند به عنوان یک دروازه‌بان شاخص نام خود را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کند و برای این کار باید از آمار مهدی رحمتی عبور کند. رحمتی تا چندی پیش رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تیم ملی (مشترک با احمدرضا عابدزاده)، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود. بیرانوند در دیدارهای ملی سرانجام موفق شد از رحمتی عبور کند و به تنهایی رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ تیم ملی شود.

در لیگ برتر مهدی رحمتی البته با چندین فصل بازی بیشتر ۱۹۱ کلین‌شیت دارد. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ۳۱ ساله پرسپولیس ۱۰۹ کلین‌شیت دارد و پس از رحمتی و حامد لک در رده سوم بیشترین تعداد کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر قرار دارد و به نظر، رسیدن به رکورد رحمتی برای بیرانوند چندان ساده نباشد.

در لیگ قهرمانان آسیا، رحمتی ۲۱ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت و بیرانوند با ۳ کلین‌شیت می‌تواند به این رکورد برسد. در صورتی‌که پرسپولیس بتواند در این فصل از لیگ قهرمانان به مراحل پایانی صعود کند، این دروازه‌بان می‌تواند خوش‌بین باشد که این رکورد را هم بشکند.

گردان و مظاهری به دنبال بیرانوند

شهاب گردان با ۱۷ کلین‌شیت در رده سوم بیشترین کلین‌شیت بین تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. محمدرشید مظاهری دروازه‌بان این فصل نساجی، با ۱۵ کلین‌شیت در رده چهارم جای دارد. این دروازه‌بان در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد و می‌توانست در این فصل آمار خود را بهتر کند ولی تا هفته چهارم تنها یک‌بار دروازه خود را بسته نگه داشت. حامد لک با ۱۰ و محمدرضا اخباری با ۹ کلین‌شیت دیگر دروازه‌بان‌های برجسته تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند.