تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 20:46
کد خبر : 138860

حق‌­الزحمه چند هزار میلیاردی برای هیئت ۷ نفره مولدسازی؟!

حق‌­الزحمه چند هزار میلیاردی برای هیئت ۷ نفره مولدسازی؟!

آرمان شرق-گروه سیاست: احمد توکلی رییس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای ادعا کرد: مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیئت می‌تواند برای خود و امربران خود تا ۵۴۰۰ میلیارد تومان حق­الزحمه تعیین کند! فرض را بر این می‌گذاریم که روئین­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و ۹۰ درصد این حق­الزحمه را به امربران می‌دهند و خود فقط ۱۰ درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از۷ صاحب‌منصب عضو هیئت برای، ۲۴ جلسه در کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق­الزحمه می‌دهند!! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟!

حق‌­الزحمه چند هزار میلیاردی برای هیئت ۷ نفره مولدسازی؟!

انتقاد احمد توکلی از حق‌­الزحمه چند هزار میلیاردی برای هیئت 7 نفره مولدسازی!

به گزارش جماران؛ احمد توکلی رییس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نامه ای مدعی شد: شگفت‌آور آنکه مصوبه، برای زحمات طاقت­فرسایی که در پایمال کردن اصول قانون اساسی، سلب حقوق اساسی ملت و بی‌اعتنایی به مقامات و نهادهای کشور و شکایت از همه منتقدان خود، برای خود دستخوشی در نظر می‌گیرند. مصوبه‌ این حق­الزحمه را تا ۵ درصد از منابع حاصل از زمین فروشی تعیین کرده است.

مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیئت می‌تواند برای خود و امربران خود تا ۵۴۰۰ میلیارد تومان حق­الزحمه تعیین کند! فرض را بر این می‌گذاریم که روئین­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و ۹۰ درصد این حق­الزحمه را  به امربران می‌دهند و خود فقط ۱۰ درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از۷ صاحب‌منصب عضو هیئت برای، ۲۴ جلسه در  کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق­الزحمه می‌دهند!! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟!

از این هفت نفر می‌پرسم، چگونه می‌خواهید نزد مردمی که برای پولِ پیشِ خانه این­در و آن­در می‌زنند و ناامید بازمی‌گردند از این تصمیمات بی‌اساس و غیرعلمی و ظالمانه که فقیران را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌سازد دفاع کنید؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.