تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 1:29
کد خبر : 135518

جواد خیابانی ممنوع التصویر می‌شود؟

جواد خیابانی ممنوع التصویر می‌شود؟

آرمان شرق-گروه ورزش:خیابانی چه با هماهنگی از پیش تعیین شده، چه به به صورت فی البداهه و خودش جوش، نقدهایی را به وضعیت مدیریت کشور وارد دانست؛ می‌شود خیلی ساده و راحت، حرف‌هایش را شنید و خوب و بد را از هم سوا کرد؛ درست بر خلاف شیوه‌های عجیبی که با دیگران مشاهده کردیم و منجر به حذف قطعی شد؛ یکی از آنها می‌تواند عادل فردوسی پور باشد که حتی نیمی از همین نقدهای تند را مطرح نکرد اما… 

جواد خیابانی ممنوع التصویر می‌شود؟

نقد تازه جواد خیابانی در صداوسیما، مخالفان و موافقان بسیاری داشت و صحبت‌های او بازتاب وسیعی در فضای مجازی پیدا کرد.

جواد خیابانی ممنوع التصویر می‌شود؟

به گزارش شبکه شرق، جواد خیابانی که به خاطر گزارش‌های فوتبالی و تکه‌های عجیبش در فضای مجازی، یکی از سوژه‌های دست به نقد صفحات مختلف است، این بار در صداوسیما به منتقدی سفت و سخت تبدیل شد. خیابانی منهای حرف‌هایی که به صورت مستقیم خطاب به رئیس جمهور بر زبان آورد، از نظریه میزبانی ایران در جام جهانیِ سال‌های آینده نیز دفاع کرد؛ با این تفاوت که این بار او در نقدی تند و صریح، از کاستی‌ها هم سخن گفت.

این نقد تازه جواد خیابانی در محافل ورزشی و غیرورزشی، مخالفان و موافقان زیادی داشت و شهروندانی که حرف‌های او را دنبال کرده بودند، هر کدام قضاوت‌های خاص خودشان را داشتند. اگرچه این نخستین نقد آتشین خیابانی در صداوسیما نبود و او در سال‌های گذشته درباره کانکس‌های مردم زلزله زده، نحوه برخورد تعدادی از شهروندان با تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و … حرف زده بود.

تعجب عده ای از کاربران فضای که عموماهای لایت ویدیوهای صداوسیما را تعقیب می‌کنند در خصوص این نکته بود که حالا جواد خیابانی باید بابت آنچه در تلویزیون گفت، حساب پس بدهد؟ آیا ممنوع التصویری تازه ای در راه خواهد بود و «سیما و صدایِ خیابانی» به محاق خواهد رفت؟ چهره‌هایی در صداوسیما پیشتر حضور داشتند که نیمی از این انتقادها را هم مطرح نکرده بودند اما امروز اثری از آنها در تلویزیون نیست و هر کدام به نوبه خود جانشین‌هایی دارند و برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند اما داستان اساسا بر سر حذف خیابانی نیست. چرا که نقد منصفانه که همه جوانب را در نظر می‌گیرد، از سوی هر شخصی عنوان شود نه تنها بد نیست که می‌تواند بر نقاط تاریک نور بتاباند.

مهم نیست راوی این صحبت‌ها کیست؛ خیابانی یا هر مجری دیگری که علایق و سلایق خودش را دارد؛ بلکه آنچه اهمیت پیدا می‌کند بیان دردهای واقعی جامعه است.

اینکه در فوتبال ایران با مشکل ورزشگاه‌های استاندارد و زمین‌های تمرین مواجه هستیم و کشورهای حوزه خلیج فارس، میزبانی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را بر عهده می‌گیرند یک واقعیت عینی است. اگر خیابانی یا دیگران که دستی بر آتش دارند بر همه چیز مدیریت ورزش کشور مهر تایید بزنند که کار درستی انجام نداده اند.

البته یکی از مشکلات بزرگ خیابانی این است که در ادوار مختلف، هر چه دلش می‌خواهد را می‌گوید، بدون اینکه مسولیت و عواقب آن را بپذیرد. نمونه اش مواضع متضاد او درباره مربیان تیم ملی و حتی عوض نکردن سبک گزارش فوتبال در طول زمان! یا بعضا ادعاهای پرطمطراقی مانند میزبانی جام جهانی که با توجه به امکانات مهجور فوتبال ایران، بحث ظاهرا جدی او در سطح می‌لغزد و از سوی منتقدان، جدی گرفته نمی‌شود؛ شاید یکی از دلایل اصلی حمله به خیابانی در فضای مجازی، همین پارادوکس‌هاست.

جواد خیابانی مانند هر انسانی نقاط مثبت و منفی دارد؛ اخلاق خوب و بد هم دارد اما بهتر است قبل از حذف هر چهره ای از صداوسیما، به عمق حرف‌ها و نقدهای او دقت کرد. خیابانی چه با هماهنگی از پیش تعیین شده، چه به به صورت فی البداهه و خودش جوش، نقدهایی را به وضعیت مدیریت کشور وارد دانست؛ می‌شود خیلی ساده و راحت، حرف‌هایش را شنید و خوب و بد را از هم سوا کرد؛ درست بر خلاف شیوه‌های عجیبی که با دیگران مشاهده کردیم و منجر به حذف قطعی شد؛ یکی از آنها می‌تواند عادل فردوسی پور باشد که حتی نیمی از همین نقدهای تند را مطرح نکرد اما…

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.