تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 10:42
کد خبر : 132506

جنرال حیدری لو داد: باز ماندن درب یخچال جنرال باعث خالی شدن گاز نمی شود

جنرال حیدری لو داد: باز ماندن درب یخچال جنرال باعث خالی شدن گاز نمی شود
قطعا شما هم این دیالوگ را شنیده اید که: درب یخچال رو ببند گازش خالی میشه! اما به نظر شما این گفته صحت دارد؟

جنرال حیدری لو داد: باز ماندن درب یخچال جنرال باعث خالی شدن گاز نمی شود

قطعا شما هم این دیالوگ را شنیده اید که: درب یخچال رو ببند گازش خالی میشه! اما به نظر شما این گفته صحت دارد؟

به نقل از جنرال حیدری به بررسی این موضوع داغ بین خانواده ها می پردازیم و این مثال را برای یخچال فریزر های برند جنرال می زنیم که طی سالهای اخیر مهمان آشپزخانه های ایرانیان شده و ابهامات و سوالات زیادی در این خصوص بوده.

باز ماندن درب یخچال جنرال یا هر برند دیگری مانند یخچال استیلون، یخچال سوزان، یخچال تکنو، یخچال الجی، یخچال سامسونگ به تنهایی ممکن است باعث خالی شدن گاز یخچال نشود. یخچال‌ها از یک سیستم گرمایی و سرمایی برای حفظ دمای داخلی استفاده می‌کنند که از یک ماده خنثی گازی به نام فرئون (Freon) به عنوان ماده خنثی کننده حرارت استفاده می‌کنند. اگر درب یخچال برای مدت زیادی باز بماند، دمای داخلی یخچال بالا می‌رود و یخچال نیاز به کار کردن بیشتری برای حفظ دمای داخلی دارد.

اگر یخچال شما برای مدت زیادی باز مانده است، این می‌تواند باعث افزایش فشار در سیستم خنک‌کننده و کاهش کارایی آن شود، اما به نظر نمی‌رسد که باز ماندن درب باعث خالی شدن گاز یخچال شود. البته اگر درب یخچال برای مدت زیادی باز بماند، این می‌تواند منجر به افزایش هزینه برق و مصرف بیشتر انرژی و حتی کارکردن بیش از حد موتور یخچال شود که ممکن است به موتور یخچال آسیب برساند.

اگر یخچال شما دارای مشکلی در کارکرد است و به نظر می‌رسد که گاز یخچال خالی شده است، بهتر است به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید تا دلیل مشکل را تشخیص دهد و برطرف کند. حتما توجه کنید که تعمیرات و شارژ گاز یخچال باید توسط تکنسین‌های مجرب و متخصص انجام شود.

حالا به دلایل خالی کردن گاز یخچال بپردازیم:

دلایل زیادی ندارد (:

۱-پارگی لوله های یخچال

۲- شکستگی یا سوراخ شدن لوله های منتهی به موتور

که هر دو مورد هیچ ربطی به باز ماندن درب یخچال فریزر ندارند.

 

 

خیلی از مردم فکر میکند که اگر درب یخچال فریزر باز باشد گاز آن خارج میشود که این گفته از پایه و اساس اشتباه است و بعنوان مثال رگ های داخل بدن را لوله های یخچال در نظر میگیریم و خون داخل رگ را گاز در حال جریان در لوله ها، اگه آن گفته درست باشد باید هنگام باز ماندن دهان خون از آن خارج شود که کاملا غیر ممکن است.

 

 

باز ماندن درب یخچال میتواند به موتور آسیب بزند زیرا با باز ماندن درب هوای خنک داخل یخچال و سرمای آن خارج میشود در نتیجه موتور یخچال جنرال مجبور به بیشتر کار کردن میشود و این اتفاق به مرور زمان به موتور یخچال فشار وارد کرده و آسیب میزند.

به صورت کلی باز ماندن درب یخچال مشکلات زیر را به وجود می آورد:

  • کارکرد بیشتر موتور و کاهش عمر موتور دستگاه
  • مصرف بیشتر برق شبکه
  • گرم کردن محیط بیرون یخچال
  • برفک زدن بیش از حد داخل سردخانه
  • خرابی المنت در یخچالهای بدونه برفک
  • خرابی قسمت های مختلف برد الکترونیکی
  • در بعضی مواقع منجر به دائم کار کردن موتور
  • گرم ماندن داخل محفظه های یخچال.

چطور می‌توانم بفهمم که گاز یخچال خالی شده است؟

برای بررسی اینکه گاز یخچال خالی شده است یا نه، می‌توانید به سه روش زیر اقدام کنید:

۱. بررسی دمای داخلی یخچال: اگر دمای داخلی یخچال به طور قابل توجهی بالا رفته و اجازه نمی‌دهد که مواد غذایی در داخل یخچال به درستی نگهداری شود، این ممکن است نشان دهنده خالی شدن گاز یخچال باشد.

۲. بررسی عملکرد یخچال: اگر یخچال شما به طور کامل کار نمی‌کند و دمای داخلی آن به درستی تنظیم نمی‌شود، این ممکن است نشان دهنده خالی شدن گاز یخچال باشد.

۳. یک میزان گاز: برای بررسی اینکه گاز یخچال خالی شده است یا نه، می‌توانید از یک میزان گاز استفاده کنید. برای انجام این کار، بهتر است به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید تا یک میزان گاز را برای شما به یخچال شما اضافه کند و بررسی کند که آیا گاز یخچال خالی شده است یا نه.

در هر صورت، برای تعمیرات و شارژ گاز یخچال بهتر است به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید تا دلیل مشکل را تشخیص دهد و برطرف کند. تعمیرات و شارژ گاز یخچال باید توسط تکنسین‌های مجرب و متخصص انجام شود.

فروشگاه اینترنتی جنرال حیدری با بیش از ۱۰ سال سابقه فروش لوازم خانه و آشپزخانه به صورت رسمی محصولات جنرال را با ضمانت موتور اصلی عرضه می کند.

منبع: general-heydari.com

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.